خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دولت بدنبال اجراي طرح راه آهن گرگان ـ مشهد است

جلسه ديدار مجمع نمايندگان استان گلستان با معاون اول رييس جمهور عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد.

دولت بدنبال اجراي طرح راه آهن گرگان ـ مشهد است

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینكه استان گلستان استانی خاص و پراهمیت جهت كشور هست، گفت: استان گلستان در بعضی زمینه ها سرآمد است و وجود اقوام متفاوت در این استان مثل رنگین كمانی قشنگ از همزیستی مسالمت آمیز و صمیمانه می تواند بعنوان الگویی در داخل و خارج از كشور مطرح باشد.

معاون اول رییس جمهور افزود: مردم استان گلستان دارای سابقه درخشان فرهنگی و سیاسی و مردمی موقعیت شناس هستند كه در انتخابات اخیر نیز هوشمندانه به صحنه آمدند.

وی همچنین استان گلستان را یكی از استان های پراهمیت در زمینه كشاورزی برشمرد و بر لزوم برطرف موانع پیش روی توسعه كشاورزی و تبدیل شیوه های سنتی كشاورزی به روش های نوین در این استان تاكید كرد.

دولت بدنبال اجراي طرح راه آهن گرگان ـ مشهد است

جهانگیری اظهار داشت: استان گلستان یكی از استان های مهم مرزی كشور است و با توجه به رویكرد جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در جهت تقویت روابط با كشور تركمنستان، استان گلستان می تواند نقش مهم و تعیین كننده ای در این زمینه ایفا كند و از وقت هم مرز بودن با این كشور همسایه جهت توسعه اقصادی استفاده كند.

معاون اول رییس جمهور با تاكید بر اینكه استان های مرزی باید از وقت مرز به عالی ترین نحو ممكن استفاده كنند، خاطر نشان كرد: مرز یكی از مهمترین وقت ها جهت توسعه است ولی متاسفانه گاهی به مرز بعنوان زمینه ترساندن و قاچاق نگریسته می شود كه این رویكرد حتما باید اصلاح شود.

وی دریا را از دیگر ظرفیت ها و مزیت های استان گلستان دانست و تصریح كرد: جهت تحول و ترقی استان گلستان باید طرح ها و برنامه های توسعه‌ای مبتنی بر ظرفیت های استان نظیر دریا، مرز و كشاورزی تدوین و اجرایی شود.

جهانگیری همچنین با اشاره به لایحه دولت در خصوص ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در استان گلستان، گفت: با وجود بعضی مخالفت ها، دولت لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون را تصویب و به مجلس شورای اسلامی تقدیم كرد ولی متاسفانه در تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد در 7 استان مرزی محروم كشور كم لطفی شد و تصویب این لایحه تا كنون به تأخیر افتاده است.

جلسه ديدار مجمع نمايندگان استان گلستان با معاون اول رييس جمهور عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد.

معاون اول رییس جمهور از جزیره آشوراده بعنوان یكی دیگر از امتیازات استان گلستان نام برد و افزود: جزیره آشوراده از ظرفیت ها و امتیازات مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است و باید با رعایت پرسشها زیست محیطی به یكی از مناطق گردشگری كشور تبدیل شود.

وی بیان داشت: طرح راه آهن گرگان ـ مشهد از دستور كار دولت خارج نشده و دولت همچنان به دنبال اجرای این پروژه است.

جهانگیری همچنین با اشاره به دغدغه نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر فقدان آب شرب مناسب در بعضی روستاهای شرق استان، افزود: براساس گزارش ها، 46 درصد جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می كنند و مورد نیاز است استان گلستان بتواند متناسب با جمعیت روستایی، سهم خود را از منابع مالی كه جهت تامین آب روستاییان كشور تخصیص داده می شود، دریافت كند.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری متفاوت استان گلستان، گفت: دیوار دفاعی اسكندر در استان گلستان می تواند یكی از جاذبه های مهم گردشگری در این استان باشد كه مورد نیاز است شرکت میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری با نگاه خاص این عنوان را پیگیری كند.

وی همچنین به تصمیم اخیر دولت مبنی بر استفاده 30 درصدی از ظرفیت زنان و جوانان در انتصاب مدیران دولت اشاره كرد و گفت: باید از ظرفیت اقوام متفاوت نیز در مدیریت ها استفاده شود و نباید كسی كه از شایستگی و توانمندی برخوردار است به علت اینكه جزو اقوام و مذاهب دیگر بشمار می رود از فرصت مدیریتی محروم گردد.

جهانگیری از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست مهم ترین پرسشها استان گلستان نظیر كشاورزی، تأمین آب روستاییان، استفاده از وقت مرز و دریا و توسعه گردشگری در استان را با جدیت پیگیری و جلساتی در این خصوص با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و نمایندگان استان برگزار كند.

دولت بدنبال اجراي طرح راه آهن گرگان ـ مشهد است

استاندار گلستان نیز در این جلسه گزارشی از اوضاع استان و میزان اجرای مصوبات سفرهای رییس جمهور به این استان ارائه كرد و خواستار صدور مجوز هر چه سریعتر جهت ایجاد منطقه گردشگری در جزیره آشوراده از سوی شرکت حفاظت محیط زیست شد.

نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی هم هر كدام در سخنانی ضمن تاكید بر همراهی با دولت در جهت خدمت رسانی به مردم مهم ترین پرسشها و مهمترین چالش های استان نظیر تأمین آب شرب روستاییان، توسعه كشاورزی، اشتغال و اوضاع معیشتی مردم و استفاده از ظرفیت های اقوام متفاوت در استان تشریح كردند و خواستار توجه هرچه زیاد دولت به استان گلستان شدند.

انتهای خبر /

دیوار دفاعی اسكندر در استان گلستان یكی از جاذبه های مهم گردشگری

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | رییس جمهور | گردشگری | استفاده | جهانگیری | استانی | گلستان | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *