خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دفاتر ما روزانه 100 هزار روادید صادر می‌کنند

سفیر عراق در کشور عزیزمان ایران گفت: دفاتر ما روزانه 100 هزار روادید صادر می کنند که جهت عبور آنها از مرز، کار بزرگی انجام شده است است.

دفاتر ما روزانه 100 هزار روادید صادر می‌کنند

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان ؛ راجح صابر عبود الموسوی سفیر عراق در کشور عزیزمان ایران در مراسم شروع رسمی صدور ویزای اربعین گفت: تعداد ورود زائران اربعین نشانه عمق روابط کشور عزیزمان ایران و عراق است.

وی افزود: باید دست به کاری تاریخی بزنیم؛ لیکن در جهت اهمیت تاریخی و مقدس بودن اربعین و روابط حسنه بین کشور عزیزمان ایران و عراق، باید تصمیمات شجاعانه بگیریم.

سفیر عراق در پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه داد: راحتی سفر بین کشور عزیزمان ایران و عراق و ورود میلیون ها زائر ایرانی به عراق می تواند به سمبلی جهت روابط میان دو کشور تبدیل شود و ما می توانیم به تعداد ورود زائرین در این رخداد، به عمق روابط میان کشور عزیزمان ایران و عراق پی ببریم.

دفاتر ما روزانه 100 هزار روادید صادر می‌کنند

عبارات مهم : زائران اربعین – ایرانی
وی راجع به روابط کشور عزیزمان ایران و عراق نیز یادآور شد: ارقام سفر زائران ایرانی به عراق می تواند نشانگر توسعه این روابط باشد که روز به روز عمیق تر، بهتر و گرم تر می شود.

عبود الموسوی خاطرنشان کرد: من بارها گفته ام که رابطه میان کشور عزیزمان ایران و عراق گرم و عالی است و خوب می دانید که صداقت پایه موفقیت در هر کاری است و صداقت از احساس بالای مسئولیت نشات می گیرد.

وی ادامه داد: هرگاه با مدیرکل امور مرزی وزارت کشور کشور عزیزمان ایران به گذرگاه های مرزی سر می زنیم، زیاد احساس آرامش می کنیم.

عبود الموسوی افزود: کشور عزیزمان ایران و عراق حدود 27 روز قبل یادداشت تفاهمی را امضا کردند که این یادداشت تفاهم از چهارشنبه، رسمی و کار صدور ویزا شروع شده است و تا آخرین روز، آن را ادامه می دهیم.

سفیر عراق در کشور عزیزمان ایران گفت: دفاتر ما روزانه 100 هزار روادید صادر می کنند که جهت عبور آنها از مرز، کار بزرگی انجام شده است است.

سفیر عراق در کشور عزیزمان ایران خاطرنشان کرد: دو کشور به توافق رسیده اند که 12 دفتر، 4 کنسول و سفارتخانه عراق ویزای سفر را ارائه دهند و هم اکنون سفارتخانه عراق در پایتخت کشور عزیزمان ایران و کنسولگری های عراق در اهواز، مشهد و کرمانشاه کار صدور ویزا را شروع کرده اند.

عبود الموسوی قیمت صدور ویزا را 40 دلار اعلام کرد و افزود: با توجه به روابط گرم دو کشور امسال نیز تلاش می کنیم که هیچ زائر ایرانی، بدون ویزا به مرز نرود و از زائران درخواست می کنیم به شایعات توجه نکنند و بدانند که بدون ویزا و گذرنامه معتبر، عبور از مرزها غیرقانونی است.

وی اظهار داشت: ما در سفارت جمهوری عراق تمام تلاش خود را جهت تسهیل در صدور ویزا، حتی به صورت شبانه روزی به کار خواهیم گرفت و اگر نیازی احساس شود حتی روزهای تعطیل دفاتر خود را باز نگه داشته و روزی 20 ساعت کار خواهیم کرد.

سفیر عراق در پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به زائران افغان نیز اظهار داشت: ساختاری جهت عبور زائران افغانی دیده شده است و عراقی های دارای کارت سفید نیز می توانند به زیارت عتبات رفته و باز گردند.

وی از زائرین خواست به پرسشها امنیتی و توصیه های امنیتی توجه کنند و ادامه داد: همچون سال گذشته بیمه جهت زائران در نظر گرفته شده است که در این زمینه در آینده دو طرف کشور عزیزمان ایران و عراق توافق خواهند کرد.

الموسوی ادامه داد: امسال صدور ویزا نسبت به سال گذشته به شکل قابل توجهی تسهیل شده است و در یادداشت تفاهم میان دو کشور نیز تسهیلاتی از جمله ورود کامیون ها نیز دیده شده است است.

دفاتر ما روزانه 100 هزار روادید صادر می‌کنند

سفیر عراق در پایتخت کشور عزیزمان ایران به تشکیل کمیسیون عالی میان دو کشور در پایتخت کشور عزیزمان ایران و بغداد جهت هماهنگی مراسم اربعین اشاره کرد و ادامه داد: در شرایط غیرمترقبه این کمیته خاص به سرعت تشکیل جلسه داده و راجع به پرسشها مطروحه تصمیم گیری می کند که این کمیته می تواند در وزارت کشور ایران، سفارتخانه عراق و حتی منزل شخصی بنده تشکیل جلسه دهد.

وی تصریح کرد: عراق آمادگی دارد تا در گذرگاه های شلمچه، چذابه، خسروی و مهران تسهیلات ارائه دهد و جهت گذر زائران از گذرگاه ها، به تفکیک استان ها در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

عبود الموسوی در پاسخ به سوالی راجع به ورود غیرقانونی بعضی از زائرین در سال های گذشته به عراق اظهار داشت: هر کاری بدون خطا، معجزه است و ما با حدود سه میلیون زائر سر و کار داریم و اگر حتی 10 درصد اشتباه باشد ما کارمان را با 90 درصد موفقیت انجام داده ایم ولی می گویم که خطای ما امسال کمتر از یک درصد خواهد بود.

وی تصریح کرد: دفاتر ما روزانه 100 هزار روادید صادر می کنند که جهت عبور آنها از مرز، کار بزرگی انجام شده است است لیکن ما با موج انسانی بزرگی مواجه هستیم و باید عزیمت آن را مدنظر قرار دهیم.

سفیر عراق در کشور عزیزمان ایران گفت: دفاتر ما روزانه 100 هزار روادید صادر می کنند که جهت عبور آنها از مرز، کار بزرگی انجام شده است است.

الموسوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 50 تا 100 هزار نفر توانستند بدون ویزا از مرز عبور کنند ولی رسانه های مغرض درخواست کردند آن را به عنوان اشغال عراق به وسیله کشور عزیزمان ایران عنوان کنند ولی مهم این است که سیاست های دو کشور کشور عزیزمان ایران و عراق بر عدم تجاوز به حاکمیت ملی طرف برابر استوار است و ملت کشور عزیزمان ایران عاشق ائمه بوده و در عین حال به قوانین موجود نیز احترام می گذارد و به طور حتم گوش به فرامین رهبر معظم انقلاب و مراجع عالیقدر خواهند داد.

وی تاکید کرد: راجع به نقل و انتقال زائران نیز باید بگویم تمام موسسات و شرکت های عراقی جهت این کار بسیج شده است اند و تمامی شرکت های امنیتی نیز همکاری مورد نیاز را در این زمینه خواهند داشت.

سفیر عراق در پایتخت کشور عزیزمان ایران درباه صدور روادید جهت سوری ها و بنگلادشی ها نیز گفت: هنوز جهت صدور ویزا جهت این افراد موضوعی مشخص نشده است.

دفاتر ما روزانه 100 هزار روادید صادر می‌کنند

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: زائران اربعین | ایرانی | یادداشت | ایران | احساس | زائران | ایرانی | اربعین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *