خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دست داشتن بزرگترین بانک فرانسه در نسل‌کشی یک میلیون رواندایی

سه شرکت حقوق مدنی با طرح دو پرونده شکایت، دولت فرانسه و بزرگترین بانک این کشور را به دست داشتن در نسل‌کشی سال ۱۹۹۴ رواندا متهم کردند.

دست داشتن بزرگترین بانک فرانسه در نسل‌کشی یک میلیون رواندایی

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ سه شرکت غیردولتی «شرپا»، «انجمن احزاب مدنی جهت رواندا» و «انجمن ایباکا فرانسه» اعلام کردند سران سیاسی و نظامی فرانسه با همکاری بانک «بی ان پی پاریباس» (BNP Paribas) متهم هستند در سال ۱۹۹۴ با فروش تسلیحات به افراط گرایان هوتو، در نسل کشی حدود یک میلیون اقلیت توتسی در رواندا دست داشته اند.

بر این اساس، بانک بی ان پی پاریباس متهم به تامین اعتبار مورد نیاز جهت خرید ۸۰ تن اسلحه جهت کشتار سه ماهه در رواندا است.

پس از آنکه «پاتریک دِ سنت اکسپوریری»، روزنامه نگار فرانسوی منشتر شدن مقاله‌ای از نقش فرانسه در نسل کشی سال ۱۹۹۴ رواندا پرده برداشت، یک انجمن فرانسوی که به افشاگری مداخلات فرانسه در کشور‌های آفریقایی می‌پردازد به بررسی این عنوان پرداخت و نخستین پرونده شکایت علیه فرانسه را در سال ۲۰۱۵ ارائه کرد.

دست داشتن بزرگترین بانک فرانسه در نسل‌کشی یک میلیون رواندایی

مقامات رواندایی در نوامبر گذشته از نقش احتمالی ۲۰ فرمانده نظامی فرانسوی در نسل کشی سال ۱۹۹۴ خبر دادند. این در حالی است که پاریس همچنان تمایلی به غیرمحرمانه کردن پرونده‌های مربوط به نسل کشی ندارد و اعتقاد است هیچ دخالتی در قتل عام اقلیت توتسی نداشته است.

اکثریت حاکم هوتو در دولت رواندا در یک دوره ۱۰۰ روزه از ۷ آوریل تا اواسط ژوئیه ۱۹۹۴ حدود یک میلیون نفر از اقلیت توتسی در این کشور را قتل عام کردند و بزرگترین نسل کشی آفریقا را رقم زدند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: فرانسوی | فرانسه | رواندا | انجمن | پرونده | میلیون | فرانسه | بزرگترین بانک فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *