خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

در صورت فوت ملکه چه اتفاقاتی در انگلیس خواهد افتاد؟

بیزنس اینسایدر در مطلبی، روزهای بعد از فوت الیزابت دوم را به دوران بعد از جنگ جهانی دوم تشبیه کرد و از آمادگی بی‌بی‌سی جهت اعلام خبر فوت وی خبر داد.

در صورت فوت ملکه چه اتفاقاتی در انگلیس خواهد افتاد؟

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، الیزابت دوم، ملکه 91 ساله انگلیس، از وقت به قدرت رسیدن در سال 1952 میلادی، شاهد روی کار آمدن 13 نخست‌وزیر در این کشور و 12 رئیس‌جمهور در آمریکا بوده هست. او در این 65 سال با بیماری یا مسئله جسمی خاصی مواجه نشده است ولی با توجه به کهولت سن، طی یکی دو سال اخیر، زمزمه‌های بیشتری راجع به احتمال فوت وی و چالش‌هایی که انگلیس بعد از او با آنها مواجه خواهد شد،‌ به گوش می‌رسد.

پیش‌بینی می‌شود فوت ملکه انگلیس دست‌کم جهت مدت 12 روز –از وقت فوت تا آخر مراسم تشییع و یادبود– فعالیت‌ها را در این کشور فلج کند و میلیاردها پوند جهت اقتصاد آن هزینه در بر داشته باشد. از سوی دیگر، روز درگذشت ملکه و همچنین روز تاجگذاری پادشاه جدید، به تعطیلات رسمی انگلیس افزوده خواهند شد. تعطیلی هر یک از این دو روز –به باعث تعطیلی بانک‌ها، مؤسسات اقتصای و بورس‌های انگلیس– حدود 1.2 تا 6 میلیارد پوند به تولید ناخالص داخلی این کشور زیان وارد خواهد کرد.

البته زیان اقتصادی تنها بخش کوچکی از پیامدهای جدی فوت ملکه خواهد بود؛ به طوریکه بعضی معتقدند انگلیس بعد از فوت او با دورانی مشابه دوران بعد از جنگ جهانی دوم مواجه خواهد شد. قطع همه برنامه‌های شاد کانال‌های تلویزیونی، عوض کردن نام احتمالی شاهزاده چارلز یا پسرش (نوه ملکه) جهت تصدی عنوان پادشاهی، عوض کردن واژه‌های سرود ملی و یا حتی فروپاشی کامل اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع از جمله‌ی رویدادهای احتمالی بعد از مرگ ملکه خواهند بود.

در صورت فوت ملکه چه اتفاقاتی در انگلیس خواهد افتاد؟

تمرین بی‌بی‌سی جهت اعلام خبر درگذشت ملکه

در ادامه مطلب بیزنس اینسایدر آمده است: اگر فوت ملکه بعد از یک دوره بیماری طولانی‌مدت اتفاق بیفتد، کاخ باکینگهام از پیش جهت چنین رویدادی و اعلام خبر درگذشت او آمادگی خواهد داشت. این کارها مشمول بر برنامه‌ریزی‌ها جهت روزهای بعد از فوت ملکه و انتقال قدرت به پادشاه تازه در حال حاضر در کاخ باکینگهام، اقامتگاه مهم خانواده سطنتی انگلیس، در حال انجام هست. در این صورت، خبر درگذشت ملکه از طریق شبکه‌های تلویزیونی اعلام خواهد شد. بی‌بی‌سی و دیگر شبکه‌های دولتی با قطع همه برنامه‌های خود این خبر را اعلام خواهند کرد. در حال حاضر، گویندگان بی‌بی‌سی در بازه‌های زمانی متفاوت چگونگی اعلام خبر فوت ملکه را تمرین می‌کنند تا در صورت وقوع آن فاغلگیر نشوند. بعد از فوت ملکه الیزابت – مادر الیزابت دوم – یکی از مجریان بی‌بی‌سی در حالی که کراوات قرمزرنگی بر گردن داشت خبر فوت او را اعلام کرد که باعث انتقادات فراوانی شد؛ به همین دلیل، مسئولان این شبکه از آن زمان، کت و شلوار و کراوات‌های مشکی‌رنگی را جهت این منظور آماده نگه داشته‌اند. از سوی دیگر، گویندگان بی‌بی‌سی طی یکی دو سال اخیر چندین بار اعلام خبر درگذشت ملکه را در جلوی دوربین تمرین کرده و بهترین‌های آنها را جهت استفاده آرشیو کرده‌اند. سال 2015 میلادی یکی از خبرنگاران این شبکه که به طور تصادفی شاهد یکی از این تمرین‌ها بود، به اشتباه خبر فوت ملکه رو توییت کرد و شبکه‌های خارجی نیز بلافاصله از روی توییتر او این خبر را به عنوان یک خبر رسمی منتشر کردند!

همچنین، گفته می‌شود شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان (و احتمالا بسیاری دیگر از شبکه‌های خبری مهم جهان) یک مستند کامل از زندگی ملکه تهیه کرده و آن را جهت پخش بلافاصله بعد از اعلام خبر فوت ملکه آماده نگه داشته است.

به نوشته بیزنس اینسایدر، اگر فوت ملکه ناگهانی باشد و یا در انظار عمومی اتفاق بیفتد (مانند فوت شاهزاده دایانا در سال 1997 میلادی)، اخبار مربوط به آن بلافاصله و بدون برنامه‌ریزی قبلی منتشر خواهد شد. ولی در هر دو صورت، شمار زیادی از کارکنان کاخ باکینگهام و کارمندان نهادهای وابسته به باکینگهام بلافاصله بعد از فوت ملکه به مرخصی اضطراری فرستاده خواهند شد؛ زیرا، کاخ سلطنتی انگلیس جهت کنترل، تنظیم و انتشار چنین اخباری کارکنان مخصوص به خود را دارد.

براساس گزارش دیلی بیست، در صورتی که فوت ملکه شب‌هنگام اتفاق بیفتد، خبر آن ساعت 8 بامداد روز بعد اعلام خواهد شد.

بیزنس اینسایدر در مطلبی، روزهای بعد از فوت الیزابت دوم را به دوران بعد از جنگ جهانی دوم تشبیه کرد و از آمادگی بی‌بی‌سی جهت اعلام خبر فوت وی خبر داد.

تبعات داخلی و جهانی فوت ملکه

در ادامه گزارش بیزنس اینسایدر با پیش‌بینی تعطیلی بعضی نهادهای دولتی و اقتصادی انگلیس در صورت اعلام خبر درگذشت الیزابت دوم آمده است: نمی‌توان تصویر العمل اولیه دولت انگلیس به فوت ملکه را پیش‌بینی کرد؛ لیکن فوت جرج ششم، آخرین پادشاه انگلیس، سال 1952 میلادی بود و شرایط در قرن بیست و یکم با سده گذشته بسیار متفاوت است.

با این حال،‌ مطمئنا خبر درگذشت ملکه انگلیس جهت مدتی به خبر اول رسانه‌های دنیا تبدیل خواهد شد؛ به خاص در کشورهایی که در گذشته مستعمره انگلیس بودند، اعضای اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع که سوگند وفاداری به ملکه یاد کرده‌اند و همچنین، در کشورهایی که زبان رسمی آن‌ها انگلیسی است.

برخی منابع معتقدند بعد از فوت ملکه، پسرش شاهزاده چارلز، ممکن است به نفع پسر خودش شاهزاده ویلیام (نوه ملکه) از تاجگذاری خودداری کند. اتفاقی که رسانه‌های انگلیسی در هفته‌های اخیر از احتمال وقوع آن خبر می‌دهند، باعث بوجود آمدن بحران مرتبط با قانون اساسی این کشور خواهد شد. شاهزاده چارلز در صورت به قدرت رسیدن می‌تواند یکی از اسامی سلطنتی خود را گزینش کند و نام خود را به شاه فیلیپ، شاه آرتور و یا شاه جرج عوض کردن دهد.

ضرب سکه‌ها و چاپ اسکناس‌هایی با تصویرهای شاه تازه انگلیس، عوض کردن آرم‌های نظامی، تصویب طرح‌های تازه جهت گذرنامه‌ها و تمبرهای پستی از دیگر اتفاقاتی است که احتمالا بعد از فوت الیزابت دوم به وقوع خواهند پیوست.

البته فوت ملکه انگلیس ممکن است پیامدهای جدی‌تری از قبیل فروپاشی اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع–با 53 عضو– را نیز به دنبال داشته باشد. الیزابت دوم، ملکه 16 کشور از کشورهای عضو این اتحادیه –از جمله استرالیا، کانادا، جامائیکا، نیوزیلند و باربادوس– هست. درست است که این لقب زیاد تشریفاتی است و ملکه انگلیس در این کشورها قدرتی ندارد؛ اما، بسیاری از این کشورها بر خلاف میل خود با وجود اعلام استقلال، بخشی از پادشاهی انگلیس محسوب می‌شوند. به همین دلیل، در صورت فوت ملکه، بعضی از این کشورها ممکن است یکبار و جهت همیشه، به اتحاد خود با انگلیس آخر دهند.

احتمال قدرت‌گرفتن جمهوری‌خواهان در انگلیس

پیش‌بینی می‌شود بعد از فوت ملکه، نفوذ و قدرت طرفداران نظام جمهوری در انگلیس زیاد کردن یابد، ولی احتمال اینکه انگلیس در آینده‌ای نزدیک به کشوری با نظام جمهوری تبدیل شود، تقریبا صفر است چراکه افکار عمومی انگلیس در حال حاضر از نظام پادشاهی در این کشور حمایت می‌کنند. نتیجه های یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد 66 درصد از مردم انگلیس طرفدار حکومت پادشاهی و تنها 17 درصد خواهان یک نظام جمهوری هستند.

در صورت فوت ملکه چه اتفاقاتی در انگلیس خواهد افتاد؟

با این حال، بدون تردید با فوت ملکه، برگ جدیدی در تاریخ انگلیس ورق خواهد خورد و این کشور دوران جدیدی را شروع خواهد کرد.

گفتنی است الیزابت دوم دارای رکورد طولانی‌ترین دوره سلطنت در انگلیس هست. این رکورد پیش از سپتامبر 2015 میلادی به ملکه ویکتوریا (ملکه انگلیس در سده 19 میلادی) تعلق داشت.

بیشتر بخوانید: تمام اختیارات عجیب ملکه انگلیس؛ از قدرت عزل نخست‌وزیر استرالیا تا مالکیت تمام مرغابی‌ها! + تصاویر

انتهای پیام/

بیزنس اینسایدر در مطلبی، روزهای بعد از فوت الیزابت دوم را به دوران بعد از جنگ جهانی دوم تشبیه کرد و از آمادگی بی‌بی‌سی جهت اعلام خبر فوت وی خبر داد.

پیامدهای فوت الیزابت دوم جهت انگلیس

واژه های کلیدی: شاهزاده ویلیام | کاخ باکینگهام | ملکه انگلیس | انگلیسی | الیزابت | میلادی | برنامه | انگلیس | برنامه | انگلیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *