خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دخالت‌های آمریکا هیچ‌گاه نتوانست اتحاد کشور عزیزمان ایران را بر هم زند

کارشناس سیاست خارجه گفت: مداخله‌های پی‌درپی آمریکا از اوایل انقلاب تا کنون هیچ نتیجه درخشانی جهت آنها نداشته و هیچ‌گاه نمی‌توانند اتحاد کشور عزیزمان ایران را به مخاطره بیندازند.

دخالت‌های آمریکا هیچ‌گاه نتوانست اتحاد کشور عزیزمان ایران را بر هم زند

عباس محمدنژاد کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، در پاسخ به این پرسش که لفاظی‌های اخیر ترامپ تا چه میزان به سیاست‌های کلان آمریکا وابسته هست، اظهار کرد: سیاست‌های کلی این کشور تأثیر چندانی بر ادبیات سخیف اخیر وی ندارد؛ ولی باید این توصیه را در نظر داشت که هر کشوری به خاص ایالات متحده از یک سری سیاست‌های بلند مدت و میان مدت از پیش تعیین شده است تبعیت می‌کند.

کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: اندیشکده‌های مختلفی به منظور اتخاذ سیاست‌های کلان در آمریکا وجود دارد بنابراین طبیعی است که روسای این کشور فارغ از جمهوری‌خواه یا دموکرات بودن همواره از راهبرد‌های این اندیشکده‌ها پیروی کنند.

محمدنژاد با بیان اینکه نشانه گذاری‌ها یکسان، ولی تاکتیک‌ها متفاوت هست، افزود: چگونگی دستیابی به این اهداف بسته به نوع نگاه و واکنش‌ها هر ریاست جمهوری این کشور در بازه‌های زمانی مختلف، متفاوت بوده است و صحت این عنوان را می‌توان در تفاوت ادبیات باراک اوباما با دونالد ترامپ تأیید کرد.

دخالت‌های آمریکا هیچ‌گاه نتوانست اتحاد کشور عزیزمان ایران را بر هم زند

وی ضمن تفکیک سیاست‌های دو حزب مهم ایالات متحده، تصریح کرد: حزب دموکرات همواره استفاده از قدرت نرم را در دستور کار خود قرار داده و تا کنون از طریق جنگ‌های سایبری و تهاجم فرهنگی به مقابله با کشور عزیزمان ایران پرداخته است.

کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: حزب جمهوری‌خواه این کشور زیاد علاقه‌مند به استفاده از توان نظامی خود و خشونت است و همین مسئله باعث شده است تا لشکرکشی و دخالت مستقیم در کشور‌های دیگر را کانون توجه خود قرار دهد.

محمدنژاد با اشاره به تشابه شخصیتی ترامپ و جرج بوش، گفت: ترساندن مستقیم یکی از ویژگی‌های بارز این دو مدیر جمهور جمهوری‌خواه آمریکا بوده، بنابراین درمی یابیم که جنگ طلبی نماد مهم سران این حزب است.

وی با اشاره به دوران انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، اذعان داشت: شاید در نگاه اول گزینش دونالد ترامپ با این نوع واکنش‌ها خشونت‌آمیز کمی سخت بود؛ ولی با بررسی تاریخ این کشور و واکاوی فرهنگ مردمان آن به آسانی می‌توان به روحیه پرخاشگرانه آنان پی‌برد همچنین کشتار بومیان در آمریکا و نیز بروز جنگ‌های داخلی همگی برآمده از فرهنگ آنان است.

کارشناس سیاست خارجه گفت: مداخله‌های پی‌درپی آمریکا از اوایل انقلاب تا کنون هیچ نتیجه درخشانی جهت آنها نداشته و هیچ‌گاه نمی‌توانند اتحاد کشور عزیزمان ایران را به مخاطره بیندازند.

کارشناس سیاست خارجی در آخر با اشاره به تجربه‌های تلخ شکست آمریکا در برابر ایران، گفت: حمله نظامی به طبس، حمله به کشور عزیزمان ایران و استفاده از گروه ویژه، نشانه قرار دادن سکو‌های نفتی کشورمان و نیز دخالت‌های بی‌جا در جنگ کشور عزیزمان ایران و عراق همگی بیانگر این است که قدرت آمریکا هیچ‌گاه نمی‌تواند اتحاد کشور عزیزمان ایران را به مخاطره بیندازد، آیا که مداخله‌های پی در پی آن از اوایل انقلاب اسلامی تا کنون هیچ نتیجه درخشانی جهت آنها نداشته است.

انتهای پیام/

هدف واحد دموکرات‌ها و جمهوری خواهان امریکا

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | ایالات متحده | ریاست جمهوری | دونالد ترامپ | دموکرات | استفاده | آمریکا | سیاست | خارجی | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *