خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

حمایت روسیه از عضویت کامل کشور عزیزمان ایران در شرکت همکاری‌ شانگهای

بختیار خاکیموف اعلام کرد مسکو بعد از عضویت هند و پاکستان، کشور عزیزمان ایران را به عنوان نامزد بعدی عضویت کامل در شرکت همکاری شانگهای می‌داند.

حمایت روسیه از عضویت کامل کشور عزیزمان ایران در شرکت همکاری‌ شانگهای

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، بختیار خاکیموف، فرستاده خاص ولادیمیر پوتین، مدیر جمهور روسیه در شرکت همکاری شانگهای، شب گذشته طی سخنانی در مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ اعلام کرد مسکو بعد از عضویت هند و پاکستان، کشور عزیزمان ایران را به عنوان نامزد بعدی عضویت کامل در شرکت چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی همکاری شانگهای می داند.
خاکیموف با بیان این مطلب گفت : «به اعتقاد روسیه بعد از پیوستن هند و پاکستان به شرکت همکاری شانگهای، نامزد بعدی باید کشور عزیزمان ایران باشد و این شرکت کشور عزیزمان ایران را شریک طبیعی خود می داند.» وی افزود دیگر کشورهایی که معیارها و شاخص های مورد نظر را جهت عضویت داشته باشند نیز می توانند به این شرکت بپیوندند.

عبارات مهم : ازبکستان – پاکستان

نماینده روسیه تصریح کرد شرکت همکاری شانگهای از ظرفیت بزرگی جهت تبدیل شدن به یک شرکت کلیدی بین المللی برخوردار هست. خاکیموف گفت : «این ظرفیت از آنجا به دست آمده است که شرکت همکاری شانگهای حدود 24 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را بعد از عضویت این کشورها به خود تخصیص داده شده است می دهد. امروزه ما شاهد هستیم که این شرکت با هیجده عضو ناظر و شریک گفتگو، محدوده جغرافیایی وسیعی را در بر گرفته است.»
سازمان همکاری شانگهای روز 15 ژوئن سال 2001 میلادی از سوی کشورهای قزاقستان، چین، قرقیزستان، تاجیکستان، روسیه و ازبکستان در شانگهای تاسیس شد. هند و پاکستان در نشست ژوئن سال 2016 در ازبکستان به عضویت این شرکت در آمدند. نشست بعدی سران این شرکت طی روزهای هشتم و نهم ژوئن در آستانه برگزار می شود.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ازبکستان | پاکستان | پاکستان | شانگهای | روسیه | ایران | همکاری | سازمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *