خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

حمایت اتحادیه اروپا از میانجیگری کویت جهت حل بحران خلیج فارس

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت بروکسل از میانجیگری کویت جهت حل بحران خلیج فارس حمایت می کند.

حمایت اتحادیه اروپا از میانجیگری کویت جهت حل بحران خلیج فارس

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از دیدار و گفت و گو با وزیر امور خارجه اردن، از میانجیگری کویت در بحران کشورهای خلیج فارس حمایت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا، موگرینی عصر دوشنبه بعد از دوازدهمین نشست شورای شراکت اتحادیه اروپا – اردن در بروکسل، در کنفرانس خبری یکسان با ‘ایمن الصفدی’ وزیر امور خارجه اردن گفت: در مورد تنش ها بین کشورهای خلیج فارس و مصر با قطر، با تمام ابزارهای خود از تلاش های میانجیگری شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت حمایت می کنیم.
وی افزود: من بطور دائم با دوستان و همکاران کویتی در تماس هستم و همچنین با طرف های متفاوت در تماس هستم و همین دیروز با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر گفت وگو کردم.
موگرینی تاکید کرد: تا جایی که به موضع اتحادیه اروپا مربوط می شود، بسیار روشن است و قاطعانه نیز بیان شده است است که انتظار داریم این مساله بطور دیپلماتیک حل و فصل شود.
وی افزود: شورای همکاری خلیج فارس به خودی خود جهت اتحادیه اروپا یک شریک بنیادین است و از تمام شریکانمان در این شورا انتظار داریم هرگونه تنشی را با گفت وگوی سیاسی حل کنند. از شکسته شدن وحدت در شورای همکاری خلیج فارس بر اثر این تنش های نگرانی داریم و معتقدیم که این تنش ها از طریق میانجیگیری کویت و با حمایت اروپا، حمایت منطقه و حمایت آمریکا قابل حل است.
وی افزود: اعتقاد داریم که مقابله با تروریسم وظیفه تمام کشورهای دنیا است و هیچ کشوری را از این امر مستثنی نمی کنیم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه بیانات خود از رویکرد اردن در جلوگیری از افراط گرایی و مقابله با تروریسم تمجید کرد و گفت: از راه اردن جهت جلوگیری از افراط گرایی حمایت می کنیم و امیدواریم که این منطقه الگویی جهت دیگران باشد.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: شورای همکاری خلیج فارس | وزیر امور خارجه | اتحادیه اروپا | افراط گرایی | جلوگیری | تروریسم | سیاست | اروپا | مقابله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *