خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نگاه زنانه، دید دقیق و مهم جهت رشد یک جامعه است ، حضور اجتماعی زنان باعث رشد جامعه و فرزندان می‌شود

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:حضور اجتماعی زن، از وی مادر بهتری خواهد ساخت و این امر باعث رشد جامعه و فرزندان می‌شود.

نگاه زنانه، دید دقیق و مهم جهت رشد یک جامعه است ، حضور اجتماعی زنان باعث رشد جامعه و فرزندان می‌شود

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، نشست تخصصی و عمومی «بررسی نقش زنان در فعالیت های اجتماعی» با حضور پروانه سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیر فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در سرای محله شریعتی جنوبی واقع در منطقه 19 پایتخت کشور عزیزمان ایران به میزبانی مجمع مشورتی تحصیلکردگان این منطقه و مجمع پیشتازان منشور شهروندی برگزار شد.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – اورژانس اجتماعی
پروانه سلحشوری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به حضور زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: زنان با حضور در جبهه‌های حق بر علیه باطل به این همکاری اجتماعی لبیک گفته بودند و بعضا در ایام محرم نیز حضور و همکاری چشمگیر این بانوان را می توان مشاهده کرد.

مدیر فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور بانوان در مشارکت‌های اجتماعی در منطقه 19 گفت: عنوان همکاری های اجتماعی در این محله به خوبی دیده می شود. بعضا در خانواده های مذهبی دیده می شود که از حضور بیش از حد بانوان در جامعه جلوگیری می شود؛ ما خوشبختانه مفتخریم که در دین اسلام زن و مرد پا به پای هم در قعالیت های اجتماعی همکاری داشته و دارند.

وی با اشاره به ضرورت حضور بانوان در عرصه اجتماعی گفت: در وقت هشت سال دفاع مقدس زنان از زیور آلات و کالای گران بهای خود می گذشتند و جهت رزمندگان خرج می کردند. ما در جنگ پزشکان زن و یا حتی زنان سرباز بسیاری در جنگ داشتیم. زنان در پشت صحنه جبهه های جنگ با معنی کلمه پشتیبانی کامل را انجام می دادند.

سلحشوری بیان داشت: بی تفاوتی اجتماعی بیشترین آسیب را به جامعه وارد می کند. جهت داشتن توسعه پایدار، جوامع محلی ما باید توانمند شوند و با همکاری اجتماعی زنان و مردان این امر امکان پذیر هست. نگاه زنانه، دید دقیق و مهم جهت رشد یک جامعه هست.

وی با بیان اینکه متاسفانه شهر و محلات ما زیاد با نگاه مردانه طراحی می شود و وقت جهت حضور زنان در این امر امکان پذیر نیست گفت: امنیت یکی از بااهمیت ترین مولفه ها جهت حضور اجتماعی زنان در جامعه است که مختل می شود. هنگامی که مردان سیاستگذار هستند و برنامه ریزی می کنند، چنین مشکلاتی که زنان با آن درگیر هستند را نمی دانند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: زنانی که تجربه حضور در جامعه، همکاری در فعالیت‌های اجتماعی، تجربه به روز شدن و درک متقابل را به مراتب زیاد از زنان منزل دار دارند، زیاد همسران خود را درک می کنند.

وی در آخر گفت: حضور اجتماعی زن، از وی مادر بهتری خواهد ساخت و این امر باعث رشد جامعه و فرزندان خواهد شد.

در این نشست تعدادی از اعضای مشورتی منطقه 19 مشکلاتی از قبیل پایین بودن سطح کیفیت آب آشامیدنی منطقه، عدم توجه مسئولان به زنان کارآفرین و زنان دارای استعداد در عرصه های مختلف، عدم وجود پایگاه اورژانس اجتماعی، عدم توجه به سکونت مردم در کوره های آجرپزی، کارتن خواب ها و دیگر آسیب‌های اجتماعی که در مناطق جنوبی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و این منطقه وجود دارد، اشاره کرده و خواستار کمک در اصلاح این معظلات در منطقه شدند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | اورژانس اجتماعی | پروانه | فرزندان | ایران | پروانه | همکاری | فعالیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *