خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نقشه و شرح + “حشدالشعبی” طومار داعش را در تلعفر پیچید

نبرد آینده ساز تلعفر در شرایط ویژه‌ای قرارگرفته و ارتش و حشدالشعبی گام به گام جهت پاکسازی کامل این منطقه پیش می‌روند.

نقشه و شرح + "حشدالشعبی" طومار داعش را در تلعفر پیچید

به گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ نبرد سرنوشت‌ساز تلعفر در شرایط ویژه‌ای قرارگرفته و ارتش و حشدالشعبی گام به گام جهت پاکسازی کامل این منطقه پیش می روند.

رزمندگان در مناطق متفاوت منزل به منزل به سمت اهداف از پیش تعیین شده است می روند تا به زودی آزادسازی آن را اعلام کنند.

یک منبع نزدیک به حشد الشعبی در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ راجع به وقت و شرایط آزادسازی تلعفر اظهار داشت: تلعفر از نظر نظامی آزاد شده است است.

نقشه و شرح + “حشدالشعبی” طومار داعش را در تلعفر پیچید

وی راجع به وقت آزادسازی دقیق این شهر، افزود: به نظر می‌رسد طبق پیش بینی‌ها، يكشنبه يا دوشنبه آزادی تلعفر بطور كامل اعلام خواهد شد.

سپهبد عبدالامير يارالله از فرماندهان ارشد عملیاتی ارتش عراق در زمینه پاکسازی کامل شهر تلعفر می‌گوید: تا زمانی كه مطمئن نشويم جان همه سربازان در امنيت خواهد بود و داعش در تلعفر كاملا نابود شده است است و تا زمانی كه نيروهای نظامی خارج از تلعفر با نيروهای پیشمرگه به نقطه تلاقی نرسند ،آزادی “تلعفر” را اعلام نخواهم كرد.

نقشه عملیات میدانی شهر تلعفر نشان می دهد که ارتش و حشد الشعبی تقریبا بین 80 تا 90 درصد شهر را از لوث وجود تروریست های بعثی تکفیری داعش پاکسازی کرده اند و عملیات جهت پاکسازی کامل شهر ادامه دارد.

“حاكم الزاملي” مدیر کمیته امنیت ملی و دفاعی پارلمان عراق اعلام کرد: نیروهای مسلح عراق توانسته‌اند حدود 90 درصد از منطقه ‌تلعفر را آزاد کرده و به علاوه تمامی استحکامات دفاعی تروریست‌های د‌اعش را در هم بشکنند.

نبرد آینده ساز تلعفر در شرایط ویژه‌ای قرارگرفته و ارتش و حشدالشعبی گام به گام جهت پاکسازی کامل این منطقه پیش می‌روند.

وی افزود: نیروهای مسلح عراق با تمامی یگان‌ها و تشکیلات متفاوت خود، به گونه‌ای آشکار و هر لحظه به آزادسازی کامل تلعفر‌ نزدیک می‌شوند و بنابراین طی ساعات آینده شاهد آزاد سازی این منطقه از شر ترور‌یستهای ‌تکفیری خواهیم بود.

براساس نقشه تحولات میدانی تلعفر؛ تاکنون مناطقی همچون الکفاح شمالی، الکفاح جنوبی، الزهرا، الخضراء، الندا، الربیع، القادسیه و … پاکسازی شده است و پیشروی ها جهت پاکسازی مناطقی همچون العو، العسکری و الصناعه ادامه دارد.

تحلیلگران نظامی معتقدند که انجام عملیات آزادسازی تلعفر در یک هفته و به‌دست آمدن نتیجه های درخشان در این مدت کوتاه دور از انتظار بوده است و این نشان از درخشش نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق در نبرد با تکفیری ها دارد.

هادی العامری فرمانده شرکت بدر راجع به پیشروی های میدانی در تلعفر می گوید: پیشروی خوبی براساس برنامه مشخص شده است داشتیم. امیدواریم سرعت این عملیات در همین سطح حفظ شود و آینده نگری می‌کنیم ان‌شاء‌الله عملیات آزادسازی سریع باشد. ما جهت بدترین شرایط آمادگی داریم و احتمال می‌دهیم دشمن که تا این لحظه هیچ عملیاتی را انجام نداده است به داخل شهر عقب نشینی کند. آینده نگری می‌کنیم دشمن بخواهد در داخل شهر بجنگد و ما این پرسشها را به طور کامل در نظر گرفته‌ایم؛ ولی محورهای متعددی وجود دارد و فکر می‌کنم دشمن نمی‌تواند در تلعفر زیاد مقاومت کند. ما چندین تجربه مشابه داریم و با توجه به همکاری بسیج مردمی با برادرانمان در ارتش ، پلیس فدرال و نیروهای مبارزه با تروریسم، پیروزی خیلی سریع و با کمترین تلفات به دست خواهد آمد.

وی در آخر گفت: هماهنگی بسیار خوبی بین نیروها وجود دارد و این نخستین بار نیست که ما در کنار ارتش یا پلیس فدرال یا برادرانمان در مبارزه با تروریسم می جنگیم. ما در جنگهای طولانی و متعدد در کنار هم جنگیده ایم. هماهنگی و تفاهم بسیار خوبی بین ما وجود دارد.

نقشه و شرح + “حشدالشعبی” طومار داعش را در تلعفر پیچید

البته بعضی انتظارات که در بین نیروهای عراقی وجود داشت این بود که این عملیات در کمترین وقت به آخر برسد که البته در این زمینه عامل نیروی انسانی نیز تاثیر گذار بوده است.

حسین شیخ الاسلام کارشناس پرسشها غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگارگروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ در این زمینه می گوید: روشی که در عملیات آزادسازی موصل از سوی نیروهای عراقی در نظر گرفته شد؛ نجات مردم از دست داعش با حداقل تلفات بود، مهم به نظر می‌رسد که در تلعفر هم چنین ملاحضاتی به کار رود.

البته علاوه بر نیروی انسانی کارها انتحاری داعش نیز در سرعت پیشروی ها تاثیر گذار بوده هست. سرلشکر جودت فرمانده پلیس مرکزی عراق در این زمینه می گوید: عملیات بر اساس دستورهای فرمانده کل نیروهای مسلح صورت می گیرد. جهت حفظ زیرساخت ها و اموال عمومی و شخصی و نیز حفظ جان غیر نظامیان تلاش می کنیم. دشمن بسیاری از سلاح های خود را در صحنه عملیات رها کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از همان نخستین روز عملیات، استفاده از آخرین سلاح خود یعنی خودروها و تانکرهای بمب‌گذاری شده است را شروع کرد که این اقدام هم شکست خورده است.

نبرد آینده ساز تلعفر در شرایط ویژه‌ای قرارگرفته و ارتش و حشدالشعبی گام به گام جهت پاکسازی کامل این منطقه پیش می‌روند.

به نظر می‌رسد که داعش در شهر تلعفر به آخر خط رسیده است و کم کم باید منتظر شکست‌های خسارت بار این گروه تروریستی در دو سوی مرز عراق و سوریه نیز باشیم.

عبارات مهم : عملیات آزادسازی موصل – عملیات آزادسازی
گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

نقشه و شرح + “حشدالشعبی” طومار داعش را در تلعفر پیچید

واژه های کلیدی: عملیات آزادسازی موصل | عملیات آزادسازی | نیروهای عراقی | نیروهای مسلح | سیاسی | ارتش عراق | حشد الشعبی | عملیات آزاد سازی تلعفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *