خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

حفظ روابط منطقی با همسایگان از سیاست‌های اصولی کشور عزیزمان ایران است ، ح

دستیار خاص و مدیرکل امور بین‌الملل مدیر مجلس گفت: امروز حاکمان آل‌سعود در اوضاع بدی قرار دارند و دچار سرگیجه سیاسی شدیدی هستند.

حفظ روابط منطقی با همسایگان از سیاست‌های اصولی کشور عزیزمان ایران است ، ح

به روایت بخش مجلسگروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، امیرعبداللهیان دستیار خاص و مدیرکل امور بین الملل مدیر مجلس شورای اسلامی منشتر شدن مطلبی در کانال شخصی خود در مورد قطع روابط چند کشور عربی با قطر اظهار داشت: حفظ روابط منطقی و ممتاز و تقویت دوستی و همکاری با همسایگان از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران است.
وی افزود: شش کشور شورای همکاری خلیج فارس هیچگاه متحد واقعی نبوده اند؛ در جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران همواره تلاش شده است تا روابط با همسایگان و از جمله رابطه عربی در حوزه جنوبی خلیج فارس در عالی ترین و مطلوب ترین اوضاع باشد که البته مداخلات خارجی و برداشت های نادرست بعضی طرف های برابر در مقاطعی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

عبارات مهم : شورای همکاری خلیج فارس – مجلس شورای اسلامی

دستیار خاص و مدیرکل امور بین الملل مدیر مجلس یادآور شد: متأسفانه سیاست های قبیله ای، فرقه گرا، دیپلماسی دلار و روش توسعه صادرات اندیشه های وهابی از سوی سعودی و معدود متحدان آن به جهان، بیش از هر چیز، منطقه و دنیا اسلام را در معرض تفرقه، اختلاف، افراط گرایی و تروریسم تکفیری قرار داده است.
وی تأکید کرد: امروز حاکمان آل سعود در اوضاع بدی قرار دارند و دچار سرگیجه سیاسی شدیدی هستند که نه تنها قادر به حل پرسشها خود در درون شورای همکاری خلیج فارس نیستند که خود بخش مهم مسئله آفرینی در منطقه به شمار می روند.
امیرعبداللهیان عنوان کرد: مقامات سعودی با اتکای نادرست به بیگانگان تصور می کنند با توسل به دیپلماسی قطع رابطه سیاسی، اتخاذ رویکرد نظامی و امنیتی و وعده دلارهای نفتی، تهاجم نظامی به همسایگان و تقویت روحیه تروریسم پروری در منطقه می توانند رهبری دنیا عرب و اسلام را تصاحب کنند و پرسشها را به نفع نوزاد ناقص الخلقه حاصل از «هم پیمانی سیاسی-امنیتی تل آویو و ریاض» حل و فصل نمایند، در این راستا عربستان جهت کشورهای عرب حاشیه جنوبی خلیج فارس (به اصطلاح هم پیمانان خود) هم اعتباری قائل نیست.
وی افزود: ما قبلاً به سعودی و بعضی کشورهای حامی تروریسم گوشزد کرده بودیم که این سیاست، امنیت همگان را ترساندن می کند و جز تفرقه و اختلاف در منطقه نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.
دستیار خاص و مدیرکل امور بین الملل مدیر مجلس متذکر شد: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران همواره بر سیاست اصولی خود مبنی بر ضرورت حفظ امنیت جمعی منطقه ای-بدون مداخلات خارجی- تأکید می ورزد.
وی در آخر با بیان اینکه پایتخت کشور عزیزمان ایران با سیاست های قلدرمآبانه، تنش آفرین و تروریسم پرور از ناحیه هر کشوری که باشد قویاً مخالف هست، خاطرنشان کرد: پایتخت کشور عزیزمان ایران راه حل پرسشها منطقه را توقف استفاده ابزاری از تروریسم و همچنین گفت وگوی مستقیم و توأم با احترام متقابل می داند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: شورای همکاری خلیج فارس | مجلس شورای اسلامی | بین الملل | تروریسم | سیاسی | سیاست | ایران | همکاری | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *