خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

حامیان تروریستهای شیمیائی باید پاسخگوی عواقب سیاستهای خود در سوریه و عراق باشند

سفیر و نماینده کشورمان در شرکت منع سلاحهای شیمیائی گفت: حامیان تروریستهای شیمیائی باید پاسخگوی عواقب سیاستهای خود در سوریه و عراق باشند.

حامیان تروریستهای شیمیائی باید پاسخگوی عواقب سیاستهای خود در سوریه و عراق باشند

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ علیرضا جهانگیری سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد شرکت منع سلاح های شیمیائی در لاهه روز جمعه طی سخنانی در اجلاس شورای اجرائی این شرکت ، از رویکرد بعضی کشورها نسبت به عنوان کاربرد سلاحهای شیمیائی در سوریه و عراق انتقاد نمود و تاکید کرد :در شرایطی که دولت سوریه علیرغم اوضاع سخت در این کشور به همکاری خود با شرکت منع سلاحهای شیمیائی ادامه داده هست، تروریستها و از جمله داعش و جبهه النصره در سوریه و عراق از سلاحهای شیمیائی استفاده نموده اند ، بر این اساس کشورهائی که به تامین مالی ، لجستیک و عملیاتی تروریستها می پردازند، باید کارها خود را متوقف کنند.

سفیر و نماینده کشورمان در هشتاد و ششمین اجلاس شورای اجرائی شرکت منع سلاحهای شیمیائی که در حال برگزاری است ،تصریح کرد : جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به عنوان یکی از بااهمیت ترین قربانیان سلاح های شیمیائی از تمامی کشورهای عضو می خواهد مبارزه با تروریسم شیمیائی را به عنوان یکی از اولویتهایشان قرار دهند .

وی افزود: همه کشورها باید از هرگونه حمایت از فعالیت های تروریستی اجتناب نموده و عاملین حملات شیمیائی وکشورهائی که از تروریستهای شیمیائی حمایت می کنند، باید پاسخگوی واکنش‌ها وعواقب سیاستهای خود باشند .

حامیان تروریستهای شیمیائی باید پاسخگوی عواقب سیاستهای خود در سوریه و عراق باشند

جهانگیری ضمن محکوم کردن کاربرد سلاح های شیمیائی به وسیله داعش و جبهه النصره در سوریه و عراق خاطر نشان کرد: تلاشهای بین المللی جهت مقابله با دسترسی و استفاده تروریستها وبازیگران غیر دولتی به سلاحهای شیمیائی باید تقویت شده است و زیاد کردن یابد که در این رابطه نقش شرکت منع سلاحهای شیمیائی انکار ناپذیر است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به همکاریهای دولت سوریه با شرکت منع سلاحهای شیمیائی تصریح کرد: علیرغم شرایط سخت و نا امن طی چهار سال گذشته، دولت سوریه با نشانه انجام تعهدات خود براساس کنوانسیون سلاح های شیمیائی و مصوبات شورای اجرائی به همکاری با شرکت منع سلاح های شیمیائی ادامه داده است.

جهانگیری همچنین ضرورت ارتقاء همکاری های فنی و اقتصادی بین کشورهای عضو از طریق تبادل اطلاعات فنی وتجهیزات شیمیائی و فنی و براساس کنوانسیون سلاح های شیمیایی را مورد تاکید قرار داد و کارها زور مدارانه یک جانبه بویژه محدویتهای تبعیض آمیز در زمینه مبادلات تجاری را مغایر کنوانسیون دانست .

وی همچنین ضمن استقبال از تکمیل عملیات انهدام تاسیسات سلاح های شیمیائی در منطقه کیزنر در فدراسیون روسیه از دیگر کشورهای دارنده سلاح های شیمیائی خواست تا تمامی تلاشهای خود را در جهت نابودی سلاح های شیمیائی بکار گیرند.

سفیر و نماینده کشورمان در شرکت منع سلاحهای شیمیائی گفت: حامیان تروریستهای شیمیائی باید پاسخگوی عواقب سیاستهای خود در سوریه و عراق باشند.

شورای اجرائی شرکت منع سلاحهای شیمیائی قرار است ، نامزد پیشنهادی خود را به اجلاس هر سال کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاحهای شیمیائی به منظور اتخاذ تصمیم در خصوص مدیر کل آتی این سازمان، توصیه کند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: جبهه النصره | استفاده | جهانگیری | سوریه | اجلاس | همکاری | سلاح های شیمیایی | تروریست های تکفیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *