خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

جنگ سایبری کره‌شمالی خطرناک‌تر است یا جنگ هسته‌ای این کشور؟

سی‌ان‌ان در مطلبی به قابلیت‌های سایبری در حال توسعه کره شمالی که به مراتب خطرناک‌تر از جنگ هسته‌ای هست، پرداخت.

جنگ سایبری کره‌شمالی خطرناک‌تر است یا جنگ هسته‌ای این کشور؟

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان؛ کره شمالی طی 22 آزمایش، 15 موشک را در سال 2015 پرتاب کرده هست. بر اساس منابع اطلاعاتی آمریکا، آزمایش اخیر کره شمالی، یک بمب 140 کیلوتنی بوده است که مقامات پیونگ یانگ آن را یک بمب هیدروژنی (که 10 برابر قدرتمند تر از بمب اتمی هیروشیما در جنگ جهانی دوم بود) معرفی کردند.

دبیرکل شرکت ملل و مقامات کشورهای غربی همواره آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی را نقض جدی قطعنامه شورای امنیت شرکت ملل دانسته و آن ها را محکوم کرده اند. بعد از ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی، دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا به منظور کم کردن تنش ها، خواستار اعمال تحریم های زیاد علیه دولت پیونگ یانگ شد؛ تحریم هایی که به واشنگتن اجازه می دهد، شرکت ها، افراد و موسسات مالی در کره شمالی را نشانه قرار دهد.در همین حال، بانک مرکزی چین نیز همه روابط مالی خود با پیونگ یانگ را متوقف کرد.

در این گزارش آمده است: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با آزمایش‌های پی در پی موشکی تلاش در نشان دادن قدرت خود در برابر سیاست های قلدرمابانه آمریکا و متحدانش دارد. با وجود این، کارشناسان بر این باورند که آزمایش ها موشکی و هسته‌ای کره شمالی تنها ترساندن از سوی این کشور محسوب نمی شود و شاید این آزمایش ها، اقدامی انحرافی از سوی دولت پیونگ یانگ باشد تا جامعه بین الملل را با آزمایش های هسته ای و موشکی خود سرگرم کند و در فضایی کاملا عادی و غیررسانه ای، روی سایر برنامه ای ترساندن آمیز خود سرمایه گذاری کند.

جنگ سایبری کره‌شمالی خطرناک‌تر است یا جنگ هسته‌ای این کشور؟

به عقیده تحلیلگران، خطر واقعی در مورد کره شمالی، توانایی هسته ای و موشکی این کشور نیست بلکه توانایی های سایبری در حال توسعه آن هست. پیونگ یانگ در حد گسترده ای روی عملیات سایبری خود سرمایه گذاری کرده هست. شرکت های اطلاعاتی غرب، حملات سایبری سال 2014 به کمپانی فیلمسازی سونی (به علت پخش فیلم «مصاحبه» راجع به کره شمالی)، دزدی هکرها از بانک مرکزی بنگلادش، تهاجم سایبری باج افزار «وانا کرای» در اوایل امسال را بخشی از عملیات سایبری کره شمالی قلمداد کرده است.

به باور کارشناسان، جاسوس های سایبری پیونگ یانگ، حملاتی کم هزینه، بسیار تاثیرگذار و انکارپذیری را طراحی می کنند تا از این طریق علاوه بر آسیب رساندن به دشمنانشان، باعث ایجاد بحران در کشورهای غربی شده است و به دزدی پول نیز بپردازند. کره شمالی با عملیات سایبری، نه تنها در رادارهای شناسایی قرار نمی گیرد بلکه از این طریق پول بیشتری را که جهت تقویت ارتش مورد نیاز هست، فراهم می کنند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: به رغم قیمت بیکاری شدید و شرایط وحشتناک زندگی جهت مردم کره شمالی، این کشور سرمایه گذاری های عمیقی در بخش آموزش علوم و تکنولوژی به مردم خود انجام داده است تا از این طریق ارتش سایبری خود را آماده کند. مهمترین نشانه کره شمالی جهت حملات سایبری، همسایه جنوبی آن است که از نظر هویتی شباهت نزدیکی به یکدیگر داشته و با دزدی هویتی می تواند به پیشبرد برنامه های خود در نقاط متفاوت دنیا ادامه دهد.

درنهایت، با زیاد کردن فشارهای غرب بر کره شمالی و کارها متفاوت آنها جهت متوقف کردن برنامه های هسته ای و موشکی این کشور، پیونگ یانگ از وقت کافی جهت توسعه توانایی های سایبری خود بهره خواهد برد.

سی‌ان‌ان در مطلبی به قابلیت‌های سایبری در حال توسعه کره شمالی که به مراتب خطرناک‌تر از جنگ هسته‌ای هست، پرداخت.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | پیونگ یانگ | کره شمالی | پیونگ یانگ | کره شمالی | تحریم ها | برنامه | آمریکا | مرکزی | سایبری | آزمایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *