خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تیلرسون در دیدار با ظریف و لاوروف اذعان کرد بینش دیپلماتیک ندارد!

وزیر خارجه آمریکا در دیدار اخیرش با همتایان روس و ایرانی خود، با گفتن اینکه «من دیپلمات نیستم» اذعان کرد بینش دیپلماتیک ندارد.

تیلرسون در دیدار با ظریف و لاوروف اذعان کرد بینش دیپلماتیک ندارد!

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با وزرای خارجه روسیه و کشور عزیزمان ایران بیانات جالبی راجع به نقش خود در دولت ترامپ بیان کرد که حاکی از محروم بودن وی از هرگونه بینش دیپلماتیک است.

بیزینس اینسایدر در گزارشی در این‌باره نوشت: رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، در دیدار آخرهای ماه گذشته با وزرای خارجه روسیه و کشور عزیزمان ایران در مقر شرکت ملل با گفتن اینکه «نمی دانم. من دیپلمات نیستم»، به این واقعیت اذعان کرد.

بر اساس این گزارش، تیلرسون مقامات دخیل در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با کشور عزیزمان ایران را در نشستی گرد هم آورده بود که عمدتا بر نارضایتی‌های آمریکا از این توافقنامه دوره اوباما متمرکز شد. «دکستر فیلکینز» از مجله نیویورکر صحبت‌های رد و بدل شده است را در گزارشی گنجانده است که قرار است آخرهای این ماه در آن مجله منتشر شود.

تیلرسون در دیدار با ظریف و لاوروف اذعان کرد بینش دیپلماتیک ندارد!

طبق این گزارش، تیلرسون در آن نشست بخشی از ملاحظات وسیع دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا، راجع به توافق هسته‌ای را ابراز کرد. او کشور عزیزمان ایران را به تامین مالی گروه‌های شبه نظامی و واکنش‌ها خصمانه در قبال نیرو‌های آمریکایی در خلیج فارس متهم کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در تصویر العمل به آن سخنان گفت که آمریکا به قول خود مبنی بر لغو بعضی تحریم‌های مالی ضد کشور عزیزمان ایران عمل نکرده است.

به نوشته فیلکینز، تیلرسون قاطع بود، ولی در نهایت ظاهرا در بحث کوتاه آمد و سخنی با این مضمون گفت که روابط آمریکا با کشور عزیزمان ایران درگیر تنش طولانی مدت بوده هست. تیلرسون گفت: «شاید عوض کردن ماهیت این رابطه در توان ما نباشد، شاید این تلاش را به نسل بعد واگذار کنیم.»

تیلرسون در ادامه افزود: «نمی‌دانم. من دیپلمات نیستم.»

وزیر خارجه آمریکا در دیدار اخیرش با همتایان روس و ایرانی خود، با گفتن اینکه «من دیپلمات نیستم» اذعان کرد بینش دیپلماتیک ندارد.

به نوشته بیزینس اینسایدر، در واقع، این مدیر اجرایی سابق اکسون موبیل قبل از آنکه به سمت وزیر امور خارجه دونالد ترامپ منصوب شود، عهده‌دار هیچ سمت دیپلماتیکی نبود. تیلرسون بخش زیادی از زندگی کاری‌اش را جهت آن شرکت عظیم نفتی کار کرده بود.

این تجربه در بحبوحه گزارش‌های خبری چند ماهه راجع به رابطه کاری پرتنش تیلرسون و ترامپ به چالش کشیده شده است است و گفته می‌شود تیلرسون چند بار در صدد استعفا برآمده است.

انتهای پیام/

اذعان تیلرسون به نداشتن بینش دیپلماتیک

واژه های کلیدی: وزیر خارجه ایران | وزیر امور خارجه | بیزینس اینسایدر | دونالد ترامپ | رکس تیلرسون | دیپلماتیک | دولت ترامپ | آمریکایی | آمریکا | توافق | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *