خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توسعه اقتصادی و نظامی کره‌شمالی علی‌رغم تحریم‌های گسترده

تیم خبری رویترز ضمن سفر به کره شمالی گزارشی از روند خوداتکایی در عرصه تولید کالاهای داخلی در این کشور تهیه کرده هست.

توسعه اقتصادی و نظامی کره‌شمالی علی‌رغم تحریم‌های گسترده

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ خبرگزاری رویترز در مطلبی نوشت: کره شمالی علی رغم تحریم های اقتصادی گسترده آمریکا و غرب، موفق شده است در تولید محصولات متفاوت در داخل این کشور به خوداتکایی برسد. از خمیر دندان با رایحه هویج و ماسک زغال گرفته تا موتور سیکلت و صفحه های (پنل) خورشیدی، زیاد کالاهای اساسی مورد نیاز این کشور در داخل تولید می شود.

عبارات مهم : خبرگزاری رویترز – کالاهای چینی

بسیاری از بازدیدکنندگان از کره شمالی بعد از بازگشت از این کشور، نسبت به تولید محصولات داخلی و فروش آن ها در مغازه ها و فروشگاه های بزرگ ابراز تعجب کرده اند. آن ها اعلام کردند کره شمالی تنها کشوری است که با وجود اعمال تحریم های گسترده علیه آن، به مصرف کننده تمام قد کالاهای چینی تبدیل نشده، بلکه تحریم های سختگیرانه آمریکا علیه آن موجب اتخاذ استراتژی دوگانه توسعه اقتصادی و نظامی شده است است.

در بخشی از این گزارش آمده است: چین نخستین صادرکننده کالاهای مصرفی به کره شمالی هست. با این حال، بنای سیاست اقتصادی “کیم جونگ اون”، رهبر کره شمالی بر پایه تولید و مصرف کالاهای داخلی هست. این سیاست به منظور تقویت ایدئولوژی ملی “جوچه” (سیاست اتکاء بر خود، فلسفه سیاسی حاکم بر کشور کره شمالی) یا اعتماد به نفس ملی و جلوگیری از خروج ارز به کار گرفته می شود.

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در دست نیست که چه محصولاتی داخل این کشور تولید می شوند. آمارهای صادراتی از کشورهای مالزی و چین، نوع کالاهای مصرفی در کره شمالی را بازتاب نمی دهد. وزارت بازرگانی چین همواره از اظهارنظر راجع به نوع و حجم کالاهای صادراتی به کره شمالی امتناع کرده هست؛ ولی طبق مشاهدات میدانی بازدیدکنندگان از کره شمالی، بخش عمده کالاهای مصرفی کره شمالی در داخل این کشور تولید می شود.

رویترز در ادامه این گزارش با اشاره به حضور تیم خبری خود در پیونگ یانگ آورده است: کشور کره شمالی یکی از منزوی ترین کشورهای دنیا است که سفر خارجی ها را به شدت کنترل می کند. تیم خبری رویترز ماه گذشته به پیونگ یانگ سفر کرد و به همراه مراقبین دولتی در یک فروشگاه حاضر شدند. آنچه در این فروشگاه به چشم می خورد مواد غذایی و بهداشتی تولید داخل بود و هیچ اثری از خوراکی ها با برندهای آشنا شده است خارجی مشاهده نمی شد. “ریکیانگ سوک”، کارمند ۳۳ ساله این فروشگاه ضمن اشاره به کیفیت محصولات گفته: «بیشتر کالاهایی که در فروشگاه های کشور به فروش می رسد اعم از مواد غذایی، مواد بهداشتی و آرایشی، سیگار و حتی تجهیزات پیشرفته ورزشی، تولید داخل هستند. شما می توانید طعم میوه های واقعی را در نوشیدنی های تولید کشور درک کرده و آن ها را با نمونه های خارجی مقایسه کنید.»

تیم خبری رویترز با اشاره به مصرف بالای کالاهای تولید داخل در کره شمالی، از مجهز بودن تمامی محصولات به ماتریس بارکد خبر داد.

به رغم اتخاذ سیاست اتکاء بر خود کره شمالی، این کشور همچنان به تجارت با چین و واردات بعضی مواد خام جهت تولیدات خود متکی است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: خبرگزاری رویترز | کالاهای چینی | کره شمالی | کره شمالی | فروشگاه | تحریم ها | محصولات | بهداشتی | اقتصادی | سیاست | خارجی

توسعه اقتصادی و نظامی کره‌شمالی علی‌رغم تحریم‌های گسترده

توسعه اقتصادی و نظامی کره‌شمالی علی‌رغم تحریم‌های گسترده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *