خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توسعه‌ موشکی‌ ایران‌ مطابق‌ قطعنامه 2231 شورای‌ امنیت‌ است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران با قطعنامه 2231 شورای امنیت مغایر نیست.

توسعه‌ موشکی‌ ایران‌ مطابق‌ قطعنامه 2231 شورای‌ امنیت‌ است

به روایت بخش سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان،کمال خرازی در پاسخ به سوالات خبرنگاران فیگارو، شبکه 2 تلویزیون فرانسه، لوموند، فرانس پرس، رادیو فرانسه، شبکه خبر فرانسه و… گفت: متاسفانه بازیگران منطقه ای و غیرمنطقه ای تلاش کردند که از خلاء ناشی از انقلاب های عربی به نفع خود استفاده کرده و آنچه که امروز شاهد آن هستیم نتیجه این تلاشهاست.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: در سوریه اعتراضات آرام مردمی را با تقویت گروه های تکفیری به تندروی کشانده و از شرایط پیش آمده بدنبال سرنگونی دولت بشار اسد حرکت کردند. علیرغم این تلاش ها امروز دولت سوریه در شرایط متفاوت و بهتری از گذشته قرار گرفته است.

وی در رابطه با سرنگونی دولت ها در خاورمیانه اظهار داشت که تغییر رژیم ها از طریق زور و دخالت خارجی سیاست نادرستی است و اصلاحات سیاسی باید بدون دخالت خارجی و به صورت مسالمت آمیز به انجام برسد.

توسعه‌ موشکی‌ ایران‌ مطابق‌ قطعنامه 2231 شورای‌ امنیت‌ است

خرازی با اشاره به تلاش هایی که جهت ایجاد آرامش در عراق و سوریه انجام می گیرد بیان داشت: لازمه برقراری آرامش در عراق و سوریه، حفظ تمامیت ارضی این دو کشور و سپردن آینده آنها به خود مردم این کشورهاست. جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران مخالفت تجزیه این کشور هاست.

وی با توجه به نقش مهم کشور عزیزمان ایران در منطقه گفت ایجاد ثبات در منطقه از اولویت های مهم جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران است به همین جهت به دعوت دولت های سوریه و عراق جهت مبارزه با تروریست ها به کمک آن ها شتافتیم. در حال حاضر هم زمینه خوبی جهت ایجاد آتش بس فراهم شده است هست، همکاری کشور عزیزمان ایران با روسیه و ترکیه در رابطه با سوریه نتیجه های خوبی داشته است و ما امیدواریم که این روند سازنده ادامه یابد.

خرازی در رابطه با نقش عربستان گفت: این کشور نقش مثبت و سازنده ای در منطقه ندارد. پادشاهان گذشته عربستان اهل مذاکره و همکاری با کشور عزیزمان ایران بودند، ولی حکام تازه سیاست های خصمانه ای را دنبال می کنند. سیاست تمامیت خواهی عربستان نه تنها در رابطه با کشور عزیزمان ایران بلکه در رابطه با دیگر کشورها صادق است و نمونه آن را در قطر شاهد هستیم که البته کشور عزیزمان ایران از اختلاف بین عربستان با قطر استقبال نمی کند لیکن منطقه ما به اندازه کافی درگیری اختلاف و جنگ و خونریزی است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در رابطه با سیاست های آمریکا و دولت ترامپ در قبال کشور عزیزمان ایران گفت: آنها جهت فشار به کشور عزیزمان ایران و توافق هسته ای، صنایع موشکی کشور عزیزمان ایران را نشانه قرار داده اند، ولی باید بدانند که کشور عزیزمان ایران به توانایی های صلح آمیز هسته ای خود ادامه خواهد داد و توانمندی های موشکی خود را گسترش می دهد که طبعا جنبه دفاعی دارد. مخالفت آمریکا با آزمایش های موشکی کشور عزیزمان ایران هیچ پایه حقوقی و قانونی ندارد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران با قطعنامه 2231 شورای امنیت مغایر نیست.

وی بیان داشت: آنچه که ما در توسعه موشکی خود انجام می دهیم با قطعنامه 2231 شورای امنیت مغایر نیست؛ لیکن موشک های ما جهت حمل کلاهک های هسته ای طراحی نشده است.

خرازی در رابطه با برجام اظهار داشت: برجام یک سند بین المللی است که باید محترم شمرده شود. آمریکا در دوره ترامپ واکنش‌ها دوگانه ای در قبال برجام دارد. از طرفی وی با آن مخالفت نمی کند و در عین حال با اعمال تحریم های تازه علیه کشور عزیزمان ایران و اعمال فشار بر بانک های بین المللی نه تنها روح برجام بلکه متن برجام را نقض می کند.

انتهای پیام/

برنامه موشکی ایران

توسعه‌ موشکی‌ ایران‌ مطابق‌ قطعنامه 2231 شورای‌ امنیت‌ است

واژه های کلیدی: قطعنامه 2231 شورای امنیت | عربستان | فرانسه | آمریکا | سیاست | سوریه | خارجی | ایران | فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *