خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

26 هزار دِه به شبکه اینترنت دسترسی دارند ، تفاوت معناداری میان امکانات آموزشی مناطق روستایی و شهری وجود دارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: 26 هزار دِه در سطح کشور به اینترنت دسترسی دارند که این امر داشته‌ای ارزشمندی است.

26 هزار دِه به شبکه اینترنت دسترسی دارند ، تفاوت معناداری میان امکانات آموزشی مناطق روستایی و شهری وجود دارد

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در چهارمین همایش ملی روز دِه و عشایر که امروز شنبه(15مهر) در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش در میان عوامل متفاوت نقش مهمی در توسعه دِه بر عهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: پژوهش‌های داخلی و بین المللی نشان داده است که اگر آموزش و پرورش دانش آموزان روستایی دارای کیفیت باشد، سهم فراوانی در توسعه روستایی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تلاش‌های زیادی جهت آموزش و پرورش با کیفیت بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفته است این تلاش‌ها دستاوردهای زیادی را در جنبه‌های کمی برایمان به دست آورد، ولی یکی از چالش‌هایی که هنوز با آن مواجه هستیم بحث مهاجرت از دِه به شهرهای بزرگ است.

26 هزار دِه به شبکه اینترنت دسترسی دارند ، تفاوت معناداری میان امکانات آموزشی مناطق روستایی و شهری وجود دارد

بطحایی خاطرنشان کرد: امروز 26 درصد از جمعیت دانش آموزان ما در روستاها و در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند و علی رغم این که توانستیم موفقیت قابل توجهی در حوزه کمی توسعه آموزش و پرورش روستایی به وجود آوریم ولی هنوز از لحاظ امکانات کیفی تفاوت معناداری میان دِه و مناطق شهری وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی نیز تفاوت چشمگیری میان دِه و شهر وجود دارد، گفت: بعد از انقلاب اسلامی مدارس شبانه روزی را ایجاد کردیم و توسعه دادیم البته انتقاداتی به این عنوان وارد شد که نباید دانش آموزان از خانواده جدا و وارد محیط آموزشی شوند.

وی یادآور شد:‌ خوشبختانه امروز با همت معاونت توسعه روستایی حدود 2 هزار و 600 مجتمع آموزشی پرورشی ایجاد شده است که تجربه‌ای ارزشمند جهت سایر بخش‌های دولت هست، باید این مجتمع‌ها را گسترش دهیم تا کمتر مورد انتقاد قرار گیریم، تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده است است که این تلاش‌ها کافی نیست و باید با شدت بیشتری ادامه پیدا کند.

بطحایی خاطرنشان کرد:‌ آموزش و پرورش زمانی می‌تواند در توسعه پایدار روستاها موثر باشد که از کیفیت قابل قبولی برخوردار شود در غیر این صورت توسعه پایدار روستاها ممکن نخواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: 26 هزار دِه در سطح کشور به اینترنت دسترسی دارند که این امر داشته‌ای ارزشمندی است.

وزیر آموزش و پرورش در تشریح آموزش و پرورش با کیفیت ادامه داد:‌ آموزش و پرورشی که بتواند نیازهای حال و آینده روستاها را در خود جای دهد از کیفیت موردنظر برخوردار خواهد شد، متأسفانه آنچه ما در آ‌موزش و پرورش جهت دانش آ‌موزان روستایی و عشایری انجام می‌دهیم با نیاز واقعی آنها تفاوت دارد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان آموزش و پرورش در جامعه روستایی هدف‌گذاری‌های مورد نیاز را انجام داده‌ایم که باید برنامه ریزی درسی در دوره عمومی با زندگی فردی و اجتماعی روستاییان متناسب باشد بدیهی است که تحقق این امر کیفیت آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

بطحایی بیان داشت: اکنون 26 هزار دِه در سطح کشور به اینترنت دسترسی دارند که این امر داشته‌ای ارزشمند است چراکه با کمک آن می‌توان آموزش و پرورش به روز را به همراه داشت تا به آموزش و پرورش با کیفیت رسید.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در تلاشیم شبکه آموزش و پرورش اجرا کنیم تا بتوان از طریق اینترنت و اینترانت آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و کارآفرینی را به روستاها و عشایری انتقال دهیم.

وی در آخر خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دستگاهی بین دستگاهی است و ما به همراه سمن‌های روستایی نیازمندیم تا بتوانیم به آموزش و پرورش با کیفیت دسترسی پیدا کنیم.

انتهای پیام/

26 هزار دِه به شبکه اینترنت دسترسی دارند ، تفاوت معناداری میان امکانات آموزشی مناطق روستایی و شهری وجود دارد

واژه های کلیدی: انقلاب اسلامی | اینترنت | آموزشی | همراه | آموزش | شبکه اینترنت | آموزش و پرورش | مناطق روستایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *