خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ضرورت تشکیل دولت دوازدهم بر اساس شایسته سالاری ، تغییر 60 درصدی کابینه مطالبه عمومی است

عضو کمیته تعاملی بررسی وزرا گفت: کابینه دوازدهم باید تنها بر اساس شایسته‌سالاری شکل بگیرد تا کشور توسعه یابد.

ضرورت تشکیل دولت دوازدهم بر اساس شایسته سالاری ، تغییر 60 درصدی کابینه مطالبه عمومی است

«عبدااکریم حسین‌زاده» عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ در تصویر العمل به سهم‌خواهی بعضی گروه‌ها از رئیس‌جمهور در گزینش کابینه دوازدهم، گفت: اگر گروهی مطالبه‌گر هست، آن جریان باید اصلاح‌طلبی باشد.

وی ادامه داد: مطالبه ما هم خواسته مردم و 24 میلیون رأیی است که جهت تحقق گفتمان‌های سیاسی و شعارهای دوره انتخابات از سوی روحانی مطرح شده است است.

حسین‌زاده با تأکید بر اینکه اصل تعامل فراکسیون امید با دولت جهت بررسی وزرا مصداق پذیر نیست، تصریح کرد: شاید بسیاری با رویکرد سال 1400 به دنبال مطالبات فردی خود باشند ولی کل جریان اصلاحات تنها به دنبال مطالبه حقوق حقه مردمی است.

ضرورت تشکیل دولت دوازدهم بر اساس شایسته سالاری ، تغییر 60 درصدی کابینه مطالبه عمومی است

عضو کمیته تعاملی بررسی وزرا اظهار داشت: کابینه فعلی بعد از ارزیابی در کمیته بررسی وزرا در رنک‌های متفاوت تقسیم بندی و مشخص شد و گزارش آن طی این روزها به صورت محرمانه تقدیم رئیس جمهور خواهد شد، در این تقسیم‌بندی‌ها سه سطح جهت وزرا در نظر گرفته‌ایم.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید اذعان داشت: فراکسیون امید به علت کارنامه شاخص و مشخص تعدادی از وزرای قطعا میل به به حضور آن‌ها در کابینه دولت دوازدهم دارد البته نمی‌توانم به لحاظ اخلاقی وارد مصادیق شوم لیکن هنوز فراکسیون امید تصمیمی جهت رسانه‌ای کردن آن نگرفته است.

وی افزود: تعدادی دیگر از وزرا به صورت 50-50 هستند یعنی ترجیح‌مان بر نبودنشان در کابینه است ولی این تصمیم به نظر رئیس جمهور بازمی‌گردد، مابقی وزرا نیز براساس کارنامه و عملکردشان در جهت تأمین منافع ملی، مطالبات ملت و رئیس جمهور نباید در دولت آینده حضور داشته باشند. امیدواریم تصمیم‌گیری روحانی بر اساس این سه سطح ارزیابی شده است باشد.

عضو کمیسیون عمران اظهار داشت: بنده اعتقاد دارم تغییر 60 درصدی کابینه در دولت دوازدهم خواست و مطالبه عمومی است.

عضو کمیته تعاملی بررسی وزرا گفت: کابینه دوازدهم باید تنها بر اساس شایسته‌سالاری شکل بگیرد تا کشور توسعه یابد.

حسین‌زاده با اشاره به خواست بعضی جهت حضور یک زن در کابینه دوازدهم بیان داشت: بنده بحثی بر روی تعداد ندارم سهم قائل شدن و بیان اعداد درست نیست، کابینه باید فارغ از خطوط قومیتی، جنسیتی و جغرافیایی تنها بر اساس شایسته سالاری شکل بگیرد تا کشور توسعه یابد.

عضو کمیته تعاملی بررسی وزرا بیان داشت: یکی از اصول قانون اساسی همکاری پذیری جامعه از طیف‌های متفاوت است که باید در رده‌های بالای مدیریتی قرار بگیرند، گاهی این تصور پیش می‌آید که تنها احمدی نژاد توانست با قرار دادن یک زن در کابینه دولت این فضا را بشکند و اکنون تنها می‌گویند نتوانسته‌ایم به گزینه‌ای برسیم.

وی خاطرنشان کرد: گزینه‌های شایسته مختلفی در کشور وجود دارد که امیدواریم با توجه رئیس‌جمهور به این امر حس همکاری و تعلق پذیری در کشور دو چندان شود.

انتهای پیام/

حضور تعدادی از وزرا در کابینه 50-50 است

واژه های کلیدی: رئیس جمهور | تغییر | فراکسیون امید | کابینه دولت دوازدهم | بررسی وزرا | کمیته بررسی وزرا | تقسیم بندی در سه سطح | دولت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *