خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

داعش به آخر خط رسیده است ، ترکیه در سیاست‌های خود چرخش عاقلانه‌ای دارد

گفتگوی خاص خبری، چهارشنبه شب، با حضور کارشناسان به عنوان سفر اردوغان و هیئت همراه به پایتخت کشور عزیزمان ایران و بررسی اهداف و ابعاد متفاوت این سفر پرداخت.

داعش به آخر خط رسیده است ، ترکیه در سیاست‌های خود چرخش عاقلانه‌ای دارد

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، حسین اکبری کارشناس پرسشها غرب آسیا ، دهقانی فیروزآبادی نائب مدیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و ابراهیم رحیم پور معاون وزیر امور خارجه در برنامه گفتگوی خاص خبری به بررسی اهداف و ابعاد متفاوت سفر مدیر جمهور ترکیه به پایتخت کشور عزیزمان ایران پرداختند.

ابراهیم رحیم پور معاون وزیر امور خارجه در ابتدا با اشاره به خبر سفر مدیر جمهور ترکیه به کشور عزیزمان ایران گفت: اردوغان و روحانی در طول دوران ریاست جمهوری دهمین دیدار را با یکدیگر داشتند.

این سفر بی‌نظیرترین دیدار اردوغان در طول سالهای ریاست جمهوری روحانی بوده است

رحیم پور با اشاره به اینکه این بی نظیر ترین دیدار اردوغان در طی سالهای ریاست جمهوری روحانی بوده است افزود: ترکیه با سیاست‌های عاقلانه تری به گفتگو با کشور عزیزمان ایران نشسته است و در سیاست های خود چرخش عاقلانه ای دارد.

داعش به آخر خط رسیده است ، ترکیه در سیاست‌های خود چرخش عاقلانه‌ای دارد

وی اظهار داشت: ترکیب هیات ترک ۸ وزیر و مدیر ستاد یکسان ارتش بود، به طوری که بالاترین سطح نظامی و امنیتی را اردوغان با خود به همراه داشت.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه اراده دو طرف بر این است که بر روابط دوجانبه خود ادامه دهند خاطرنشان کرد: ترکیه در سال‌های گذشته از جهت پرسشها منطقه ای همسو و همراه با ما نبوده است.

داعش در سوریه و عراق به شدت تضعیف شده است است

وی با اشاره به اینکه داعش در سوریه و عراق به شدت تضعیف شده است است ادامه داد: داعش به خط آخر خود رسیده هست.

رحیم پور ضمن بیان اینکه ترکیه با صدا و سیما و کتابخانه ملی توافقنامه امضا کرده است گفت: در جلسه ای میان روحانی و اردوغان به وزرا ابلاغ شد که دو مرز باید 24 ساعته باشند.

گفتگوی خاص خبری، چهارشنبه شب، با حضور کارشناسان به عنوان سفر اردوغان و هیئت همراه به پایتخت کشور عزیزمان ایران و بررسی اهداف و ابعاد متفاوت این سفر پرداخت.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه در این سفر درخصوص پرسشها سوریه صحبت شد ادامه داد: مقامات نظامی و امنیتی با یکدیگر دیدار داشتند.

وی به بحث همه پرسی در منطقه کردستان عراق اشاره و اظهار کرد: روابط آنکارا و بغداد به سمت اصلاح رفته و جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در این رابطه نقش مهمی داشته است لذا ترک ها دیدند که در مواقع مشکل چه کسی با آنهل همراه است.

رحیم پور با اشاره به سیاست اصولی و مدبرانه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در نگاه به سوریه گفت: نباید از بیرون جهت سوریه تعیین وظیفه شود و همچنین باید تمامیت ارضی عراق حفظ شود. وی با اشاره به اینکه ترکیه نسبت به جمعیت کردها و پرسشها تاریخی آسیب پذیر است گفت: ما در طول تاریخ به کردها کمک کردیم.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه در ابعاد نظامی و امنیتی مذاکراتی خوبی با ترکیه انجام شد ادامه داد: کردها حتما مسیری را که برایشان تعیین شده است را عوض کردن خواهند داد.

رحیم پور با بیان اینکه در دو مقوله همسایگان منطقه و اقتصادی سیاست خارجی را نیرومند تر دنبال خواهیم کرد افزود: چارت وزارت امور خارجه به زودی عوض کردن خواهد کرد و بر دو پایه یاد شده است حرکت خواهد کرد.

او ادامه داد: بعد از تحریم و مسائلی که عربستان ایجاد کرد باید به منطقه توجه بیشتری داشته باشیم.

داعش به آخر خط رسیده است ، ترکیه در سیاست‌های خود چرخش عاقلانه‌ای دارد

رحیم پور با اشاره به شکاف ایجاد شده است میان عربستان و قطر گفت: به جز امارات و عربستان با مابقی کشورهای منطقه به آسانی کار می کنیم لذا سیاست اصولی ما بر این است که در این مسیر حرکت کنیم.

موضع کشور عزیزمان ایران در خصوص بحران های منطقه حکیمانه و دقیق بود

دهقانی فیروزآبادی نایب مدیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه در آستانه اضمحلال گروه تروریستی و تکفیری داعش هستیم افزود: موضع جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در خصوص بحران های منطقه حکیمانه و دقیق بوده است.

وی با اشاره به اینکه موضع‌گیری‌های کشور عزیزمان ایران حکیمانه است و ترکیه آرام آرام به این موضع میل به پیدا کرد اظهار داشت: از اولویت‌های مهم روابط ما با ترکیه، روابط اقتصادی و امنیتی است.

نائب مدیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس غیرقانونی بودن به همه پرسی کردستان عراق و حمایت از دولت مرکزی عراق اشاره کرد و گفت: ترکیه دست غرب را آرام آرام خواند و امیدواریم که بعد از این همراهی با کشور عزیزمان ایران ادامه پیدا کند.

گفتگوی خاص خبری، چهارشنبه شب، با حضور کارشناسان به عنوان سفر اردوغان و هیئت همراه به پایتخت کشور عزیزمان ایران و بررسی اهداف و ابعاد متفاوت این سفر پرداخت.

اولویت مهم ترکیه برقراری امنیت و ایجاد رابطه با دولت مرکزی عراق است

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: اولویت مهم جهت ترکیه برقراری امنیت و ایجاد رابطه با دولت مرکزی عراق و حفظ تمامیت مرکزی عراق خواهد بود.

نائب مدیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه در ابتدا موضع گیری ترکیه در خصوص بحران های منطقه کاملا متزلزل شده است بود ولی بعد متمایل به موضع کشور عزیزمان ایران شد خاطرنشان کرد: در اجلاس آستانه غیر از روسیه شاهد نقش بارز ترکیه و کشور عزیزمان ایران هستیم و نشانه رساندن سوریه به ساحل امن است.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه باید سیاستی را اتخاذ کنند که در جهت آن بتوانند دست کشورهای دیگر را بخوانند گفت: ترک ها منافع اقتصادی در مبادلات خود با دولت مرکزی عراق و کردها دارند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه امنیت زیرساخت همه چیز است عنوان کرد: ترک ها شاهد بودند که چطور بعد از اتفاقات سوریه بحران به استانبول کشیده شد.

داعش به آخر خط رسیده است ، ترکیه در سیاست‌های خود چرخش عاقلانه‌ای دارد

توافق بین ایران، روسیه و ترکیه در جهت حل سیاسی مسئله سوریه است

حسین اکبری کارشناس پرسشها غرب آسیا در بخش دیگری از برنامه گفتگوی خاص خبری با اشاره به اینکه دولت سوریه معادلات جنگ را عوض کردن داد به طوری که کشورهای غربی به این مسئله اعتراف کردند اظهار داشت: توافق بین کشور عزیزمان ایران ، روسیه و ترکیه در جهت حل سیاسی مسئله سوریه است.

وی عنوان کرد: شیعه، سنی و اقلیت های دیگر در عراق توانستند مسئله داعش را حل کنند البته این پیروزی با کمک هم‌پیمانان مقاومت به دست آمد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه | وزیر امور خارجه | ریاست جمهوری | اردوغان | مرکزی | سیاست | سوریه | خارجی | ترکیه | ایران | امنیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *