خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بیانیه سرکنسولگری کشور عزیزمان ایران در اربیل در مورد تحولات اخیر در عراق

سرکنسولگری کشور عزیزمان ایران در اربیل، در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: کشور عزیزمان ایران همه تلاش خود را جهت بازگشت آرامش و ثبات به عراق و مناطق اقلیم مبذول خواهد داشت.

بیانیه سرکنسولگری کشور عزیزمان ایران در اربیل در مورد تحولات اخیر در عراق

به روایت بخش سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، سرکنسولگری کشور عزیزمان ایران در اربیل، در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران همه تلاش خود را جهت بازگشت آرامش و ثبات به عراق و مناطق اقلیم مبذول خواهد داشت.

در متن این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران از ابتدای مطرح شدن عنوان رفراندوم، بر اساس روابط برادرانه و صادقانه خود با براداران عراقی در هر دو سوی بغداد و اربیل، تلاش‌های مستمر، دلسوزانه و در عین حال بیطرفانه خود را مصروف دستیابی طرفین به توافقی مبنی بر قانون اساسی جمهوری عراق کرد.

برخلاف میل باطنی جمهوری اسلامی ایران، متاسفانه در نتیجه برگزاری رفراندوم، سیر تحولات و روابط میان بغداد و اربیل ماهیت دلواپس کننده‌ای به خود گرفته هست. توصیه قابل تامل در شرایط کنونی انتشار بعضی مواضع و دیدگاه‌هایی است که تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را در کنار یک طرف منازعه علیه طرف دیگر قرار دهند، این درحالی است که پیوندهای میان کشور عزیزمان ایران با برادارن و خواهران کرد خود ریشه‌ در تاریخ و فرهنگی دیرینه داشته و در سال‌های سخت حاکمیت رژیم بعث بر عراق و نیز در طول شکل‌گیری عراق نوین و همچینین در دوران حملات شوم تروریست‌های تکفیر داعش به عراق، جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در کنار برادران عراقی خود از همه اقوام و طوایف از جمله مردم کرد این سرزمین قرار داشته هست. بی‌شک هر وجدان منصفی تائید کننده نقش سازنده و ثبات ساز جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران است.

بیانیه سرکنسولگری کشور عزیزمان ایران در اربیل در مورد تحولات اخیر در عراق

اکنون که ملت عراق و بویژه قومیت کرد این کشور در این شرایط حساس دلواپس کننده قرار گرفته‌اند، جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران با استمرار همان منش صادقانه، دلسوزانه و برادرانه خود، همه تلاشش را جهت حل و فصل بحران جاری و بازگشت به آرامش و ثبات به عراق و مناطق اقلیم مبذول خواهد داشت و امیدوار است که در سایه تدبیر و حکمت برادران عراقی در بغداد و اربیل، بزودی شاهد تحکیم وحدت ملی در عراق متحد، منسجم و یکپارچه باشیم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: بغداد | ایران | اربیل | بیانیه | اسلامی | بیانیه | سرکنسولگری ایران | اربیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *