خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

خروج از توافق هسته‌ای با ایران، باید اولویت نخست دولت ترامپ باشد / بولتون

نماینده سابق آمریکا در شرکت ملل اعلام کرد دولت ترامپ باید از برجام خارج شود.

خروج از توافق هسته‌ای با ایران، باید اولویت نخست دولت ترامپ باشد / بولتون

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان، پایگاه خبری نشریه هیل در مطلبی به قلم جان بولتون، نماینده سابق آمریکا در شرکت ملل به برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.

در این مطلب آمده است: براساس گزارش‌ها، جهت دومین بار در دولت دونالد ترامپ، وزارت خارجه آمریکا تصمیم گرفته است پایبندی پایتخت کشور عزیزمان ایران به توافق هسته‌ای کشور عزیزمان ایران و شش قدرت جهانی موسوم به ” برنامه جامع اقدام مشترک” (برجام) را تایید کند. اگر این عنوان صحت داشته باشد، این دومین اشتباه راحت دولت ترامپ راجع به برجام است.

خروج از توافق هسته‌ای با ایران، باید اولویت نخست دولت ترامپ باشد / بولتون

بولتون مدعی است: در طول دو سال گذشته، اطلاعات قابل اتکایی از شرح نقض توافق هسته‌ای از جانب کشور عزیزمان ایران رسانه‌ای شده است هست. این موارد شامل: فراتر رفتن از محدوده غنی‌سازی اورانیوم و تولید آب سنگین، تلاش‌های غیرقانونی جهت تهیه فناوری دو منظوره هسته‌ای و موشکی و ممانعت از تلاش‌های بین المللی جهت بازرسی (از تاسیسات هسته‌ای) است.

وی تاکید دارد: تصدیق برجام یک اشتباه راحت هست. حال که نظارت بر توافق هسته‌ای کشور عزیزمان ایران ادامه دارد، سیاست صحیح گزارش خنثی (نه تایید و نه تکذیب پایبندی پایتخت کشور عزیزمان ایران به برجام) هست. تایید پایبندی پایتخت کشور عزیزمان ایران مغایر با اصل گزارش خنثی هست. در واقع این امر اعتبار آمریکا را جهت تصمیمات بعدی در لغو توافق هسته‌ای به خطر می‌اندازد. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بارها نظر خود راجع به برجام را به روشنی بیان و آن را یک افتضاح سیاسی خوانده بود. این توافق توانایی مذاکره مجدد را ندارد، لیکن هیچ اقبالی جهت آنکه پایتخت کشور عزیزمان ایران با تغییرات جدی در آن موافقت کند، وجود ندارد. ولی چرا؟ چون باراک اوباما، رییس جمهور وقت آمریکا به آنها شرایط غیرقابل تصور مناسب را اعطا کرده، و نیز دلیلی وجود ندارد که چین و روسیه بخواهند در برجام بازبینی کنند.

بولتون در ادامه می‌نویسد: به همین دلایل، بیرون رفتن از توافق هسته‌ای کشور عزیزمان ایران در مناسب ترین وقت باید در اولویت نخست قرار گیرد. دولت باید بازبینی در برجام را لغو و تصمیم‌گیری راجع به آن را شروع کند. حتی اگر به فرض آنکه پایتخت کشور عزیزمان ایران علی رغم واقعیت موجود، به برجام پایبند باشد، باز هم این امر به طور محتاطانه مغایر با منافع ملی آمریکا هست. این نتیجه‌گیری مربوط به 6 ماه اخیر نیست. پیش از روی کار آمدن دولت ترامپ، رفتارهای خصمانه و عدم پایبندی پایتخت کشور عزیزمان ایران در 18 ماه بعد از توافق هسته‌ای شاهدی بر این مدعاست. تیم ترامپ باید لغو برجام را از اولویت‌های نخست سیاسی خود معرفی کنند.

انتهای پیام/

نماینده سابق آمریکا در شرکت ملل اعلام کرد دولت ترامپ باید از برجام خارج شود.

واژه های کلیدی: دولت دونالد ترامپ | دونالد ترامپ | رییس جمهور | دولت ترامپ | بولتون | آمریکا | سیاسی | توافق | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *