خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

برلین سفیر ترکیه را احضار کرد

دولت آلمان سفیر ترکیه در این کشور را به علت دستگیری چند فعال حقوق‌بشر فراخواند.

برلین سفیر ترکیه را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز چهارشنبه، برلین سفیر ترکیه در آلمان را به علت بازداشت یک فعال حقوق بشر آلمانی طی روزهای گذشته فراخواند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: «دولت ترکیه باید سریعا و به طور مستقیم خشم و نگرانی دولت آلمان و نیز توضیحات راجع به پرونده پیتر استودنر را این‌بار بدون ملاحظات نرم دیپلماتیک بشنود.»

وی گفت به سفیر ترکیه در آلمان به صراحت اعلام شده است است بازداشت استودنر و 5 فعال دیگراز جمله سرپرست شرکت عفو بین‌الملل در ترکیه – غیرقابل توجیه و غیرقابل قبول است.

برلین سفیر ترکیه را احضار کرد

برلین درخواست آزادی سریع استودنر را مطرح کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان افزود: «نماینده دولت ترکیه اعلام کرد این خبر را به سرعت به آنکارا مخابره خواهد کرد.»

روز سه‌شنبه، دادگاهی در ترکیه حکمی را صادر کرد که به موجب آن این 6 فعال حقوق بشر، از جمله سرپرست شرکت عفو بین‌الملل در ترکیه باید تا وقت اجرای دادگاه خود، در بازداشت باقی بمانند. این فعالان به اتهام کمک به یک گروه تروریستی دستگیر شده است اند. سخنگوی وزارت خارجه آلمان این اتهام را «پوچ» توصیف کرد.

آنگلا مرکلصدراعظم آلمان – بازداشت این 6 فعال را «غیرقابل توجیه» خواند و تعهد کرد در تمام سطوح از استودنر حمایت کند.

دولت آلمان سفیر ترکیه در این کشور را به علت دستگیری چند فعال حقوق‌بشر فراخواند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان افزود زیگمار گابریلوزیر خارجه آلمان – تعطیلات تابستانی خود را به علت آن‌چه «وخامت چشم‌گیر در کارها ترکیه» خوانده شده است است متوقف خواهد کرد و به منظور اتخاذ تصمیم راجع به اقداماتی که آلمان می‌‌تواند در این‌باره انجام دهد، به برلین باز خواهد گشت.

روابط میان ترکیه و آلمان به شدت تنش‌زا شده است هست. وخامت در روابط دو کشور از کودتای نافرجام اخیر ترکیه علیه رجب طیب اردوغانمدیر جمهور ترکیه — در ماه ژوئیه سال 2016 میلادی شدت یافتن شد.

برلین از آن هنگام راجع به دستگیری‌های گسترده، اخراج افرادی که به برپایی کودتا متهم شده است اند، و نیز دیگر مناقشات راجع به حقوق شهروندان ترکیه‌ای، به شدت ابراز نگرانی کرده است.

از میان این مناقشات، می‌توان به پرونده «دنیز یوکل» – روزنامه‌نگار دوتابعیتی آلمانی-ترکیه‌ای – اشاره کرد که در اوایل امسال میلادی در ترکیه بازداشت شد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت خارجه | بازداشت | ترکیه | آلمان | اخبار بین الملل | روابط ترکیه و آلمان | آلمان | سفیر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *