خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بالا رفتن ارزش دلار آمریکا در پی توقف جنگ لفظی میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ

پایان یافتن موقت جنگ لفظی میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ موجب رونق شاخص بورس‌های خارجی و اوج رفتن ارزش دلار آمریکا شد.

بالا رفتن ارزش دلار آمریکا در پی توقف جنگ لفظی میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از رویترز؛ بعد از یک هفته لفاظی و ترساندن کره شمالی و آمریکا علیه یکدیگر، به نظر می‌رسد هر دو کشور اندکی از موضع خود عقب‌نشینی کرده و به جنگ لفظی آخر داده‌اند. همین عنوان موجب رونق مجدد شاخص بورس‌های خارجی و زیاد کردن اندک ارزش دلار آمریکا شده است است.

در یک هفته گذشته، کره شمالی و آمریکا تهدیدات مکرری را علیه یکدیگر بیان کردند که سرمایه‌گذاران را از هر نوع فعالیت مالی به دور نگه داشته بود. بعد از آنکه «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، اعلام کرد فعلا از حمله موشکی به گوآم منصرف شده، مدیر جمهور کره جنوبی تاکید کرد عنوان هسته‌ای همسایه شمالی فقط از طریق راهکارهای مسالمت‌آمیز حل می‌شود و مقامات آمریکایی نیز اطمینان دادند احتمال جنگ قریب‌الوقوع با کره شمالی وجود ندارد، سرمایه‌گذاران دلیری بیشتری پیدا کردند و فعالیت‌های تجاری خود را از سر گرفتند.

بالا رفتن ارزش دلار آمریکا در پی توقف جنگ لفظی میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ

در همین حال سرمایه‌گذاران حوزه نفت، اقبال کمتری داشتند؛ لیکن بهای جهانی نفت بیش از 2 درصد سقوط کرده هست. در برابر شاخص جهانی «ام اس سی آی» 0.75 رشد یافت. شاخص «اس اند پی 500» آمریکا رشد یک درصدی را تجربه کرد که بیشترین رشد هفتگی در 5 ماه اخیر به حساب می‌آید.

شاخص «داو جونز اینداستریال» با 135.39 واحد افزایش، 0.62 رشد یافت.

یک کارشناس پرسشها بورس در شیکاگو در این باره گفت: ممکن است بار دیگر تنش‌ها میان دو کشور اوج بگیرد. این آخرین باری نخواهد بود که شاهد جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی در شرایط کنونی هستیم.

دلار آمریکا نیز با یک درصد زیاد کردن در برابر فرانک سوئیس، توانست زیاد ضرر و زیان هفته گذشته را جبران کند. بیشترین سقوط ارزش واحدهای پولی در برابر دلار آمریکا مربوط به فرانک سوئیس بود که از ژوئیه تاکنون سابقه نداشت.

پایان یافتن موقت جنگ لفظی میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ موجب رونق شاخص بورس‌های خارجی و اوج رفتن ارزش دلار آمریکا شد.

دلار آمریکا در برابر ین ژاپن 0.45 رشد یافت و فقط بخشی از کم کردن 1.37 درصدی کم کردن هفته گذشته را جبران کرد.

کاهش تنش‌ میان آمریکا و کره شمالی که سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های پرریسک‌تر مثل اوراق قرضه سوق داده هست، بهای طلا را در روز سه‌شنبه کم کردن داد. بر این اساس هر اونس طلا با 7.09 دلار کم کردن 1275.06 دلار فروخته شد.

انتهای پیام/

ارزش دلار آمریکا بعد توقف جنگ لفظی واشنگتن و پیونگ‌یانگ اوج رفت

واژه های کلیدی: رهبر کره شمالی | مقامات آمریکا | کره شمالی | آمریکا | واشنگتن | فرانک | سوئیس | فعالیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *