خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ایران نقش راهبردی در حمایت از محور مقاومت دارد

مشاور معاون اول ریاست جمهوری گفت:دلایلی موجب شد که گام‌هایی جدی در حوزه توسعه روابط اقتصادی با سوریه برداریم.

ایران نقش راهبردی در حمایت از محور مقاومت دارد

“سعید اوحدی” مشاور معاون اول ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، اطراف سفر یک هیأت عالی رتبه از دولت سوریه به کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: با توجه به پیروزی های چشمگیر میدانی که در صحنه عملیات سوریه شاهد بودیم که به وسیله ارتش و ملت این کشور و با پشتیبانی محور مقاومت صورت گرفت ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه اقتصادی در این کشور ایجاد شده است است.

عبارات مهم : ریاست جمهوری – وزیر اقتصاد
مشاور معاون اول ریاست جمهوری ادامه داد: فضای امنیت شهر دمشق و شهرهای متفاوت این کشور از اوضاع قابل قبولی برخوردار شده است هست. قبل از ماه مبارک رمضان سفری به کشور سوریه داشتیم و طی این سفر دو ملاقات با وزیر اقتصاد و مسئولین این کشور انجام شد و نتیجه این ملاقات ها تفاهم نامه ای بود که از بند های این تفاهم نامه، قرار بر این شد که هیأتی از کشور سوریه به کشور عزیزمان ایران سفر کرده تا بتوانیم این توافقات را عملیاتی کنیم.

رییس ستاد توسعه اقتصاد کشور عزیزمان ایران و سوریه و عراق افزود: هفته گذشته هیأت عالی رتبه اقتصادی از نخست وزیری سوریه، دبیر کل بانک مرکزی سوریه و مدیر بانک تجارت سوریه به کشور عزیزمان ایران سفر کردند و در طول سفر ملاقات هایی را با وزیر اقتصاد، مدیر کل بانک مرکزی و بعضی مسئولین اتاق مرکزی کشور عزیزمان ایران داشتند و هم وقت با سفر همین هیأت همراه ما شاهد آزادسازی حدود 27 هزار متر مربع از مناطق سوریه که در اشغال تروریست های تکفیری بود و این ها دلیلی بر این شد که باید گام هایی جدی در حوزه توسعه روابط اقتصادی با سوریه برداریم.

اوحدی با بیان اینکه جلسه بسیار خوبی با هیأت سوری در پایتخت کشور عزیزمان ایران داشتیم تأکید کرد: در طول این جلسه قرار بر این شد که دو طرف بر اساس تفاهم نامه ای که به امضا رسید زمینه حضور فعالان اقتصادی و تردد مستقیم هیأت های اقتصادی را فراهم کند و توصیه مهمی که مطرح شد این بوده که نمایشگاه توانمندی اقتصادی بزرگی جهت نخستین بار بعد از شروع جنگ سوریه در این کشور برگزار می شود.

مشاور معاون اول ریاست جمهوری ادامه داد: تسهیلات خوبی از سوی دولت سوریه جهت این نمایشگاه در نظر گرفته شده است است و از همه فعالان در حوزه های اقتصادی، صنعت، پتروشیمی، مواد غذایی، صنایع لبنی و لوازم دارویی جهت نمایشگاه دعوت به عمل می آید تا شاهد حضور فعالیت آن ها در این نمایشگاه باشیم .

وی تصریح کرد: قرار بر این شد که در اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران یک شورای تخصصی جهت توسعه روابط بین کشور عزیزمان ایران و سوریه ایجاد شود و امیدواریم با فعال شدن این شورا بتوانیم فراخوانی از بخش شخصی جهت حضور در این نمایشگاه بزرگ سوریه داشته باشیم.

اوحدی گفت: با توجه به روند پیروزی های مستمر ارتش و ملت سوریه و اینکه بخش های متفاوت این کشور از دست تروریست های تکفیری – صهیونیستی آزاد شدند شاهد این هستیم که بعد از حدود 7 سال و جهت نخستین بار ارتش سوریه و عراق هم وقت به مرزهای دو کشور رسیدند.

مشاور معاون اول ریاست جمهوری اطراف برنامه های جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در جهت تقویت برنامه های بین کشور عزیزمان ایران و سوریه خاطر نشان کرد: با توجه به نقش راهبردی که جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در حمایت از محور مقاومت دارد و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که هر لحظه تأکید بر روش استراتژیک جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و حمایت و پشتیبانی همه جانبه از محور مقاومت هست؛ با توجه به حوزه امنیتی که در کشور عراق و سوریه ایجاد شده است است باید در حوزه اقتصادی وارد مرحله جدیدی شویم.

انتهای خبر /

واژه های کلیدی: ریاست جمهوری | وزیر اقتصاد | نمایشگاه | برنامه | اقتصاد | اقتصادی | مرکزی | سوریه | ایران | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *