خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ایران آماده ترسیم نقشه راه گسترش همکاری دوجانبه با نروژ است

وزیر امورخارجه کشور عزیزمان ایران در دیدار با معاون وزیرخارجه نروژ گفت: کشور عزیزمان ایران آماده ترسیم یک نقشه راه به منظور گسترش همکاری های دو جانبه با نروژ با تاکید بر احترام متقابل هست.

ایران آماده ترسیم نقشه راه گسترش همکاری دوجانبه با نروژ است

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، استرومن، معاون وزیر امور خارجه نروژ بعد از ظهر امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کرد.

عبارات مهم : وزیر امور خارجه – تروریسم
در این دیدار ظریف با اشاره به روابط کنونی دو کشور به وقت های موجود جهت توسعه همکاریها بویژه در بخش هایی همچون نفت و گاز اشاره کرد. وزیر امور خارجه کشورمان ضمن رو به جلو توصیف کردن روابط دو کشور در بخش های سیاسی و اقتصادی خواستار گسترش آن در بخش های دیگری همچون فرهنگی و پارلمانی شد.

وزیر امور خارجه همچنین آمادگی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران جهت ترسیم یک نقشه راه به منظور گسترش همکاریهای دو جانبه با نروژ با تاکید بر احترام متقابل را یادآور شد.

در مباحث منطقه ای، وزیر امور خارجه کشورمان از تروریسم بویژه گروه داعش به عنوان عمده ترین ترساندن منطقه ای یاد کرد و لزوم مبارزه و همکاری جهت دفع خطر تروریسم و افراطی گری را یادآوری کرد.

معاون وزیر امور خارجه نروژ نیز با اشاره به تعهد اروپا جهت اجرای توافق برجام افزود: اروپا از اجرای این توافق حمایت به عمل می آورد. وی در بخش دیگری از سخنان خود همکاری در بخش دریایی را از دیگر زمینه های مورد علاقه نروژ جهت همکاری با کشورمان اعلام کرد.

استرومن همچنین با اشاره به وجود بیش از سه میلیون تن از پناهندگان افغان در جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران از میزبانی و تلاشهای صورت گرفته از سوی کشورمان در قبال پناهندگان افغان تقدیر و قدردانی به عمل کرد. وی تروریسم و افراط گرایی را از جمله معضلات و نگرانی های موجود در منطقه برشمرد و افزود منافع مشترکی در قبال مبارزه علیه گروه های تروریستی همچون داعش میان ما وجود دارد.

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | تروریسم | توافق | ایران | اروپا | همکاری | اسلامی | اخبار سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *