خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

۵ بانک دولتی کشور عزیزمان ایران و ترکیه روابط کارگزاری شروع می‌کنند ، ایران آماده تامین انرژی ترکیه است

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کشور عزیزمان ایران آماده تامین انرژی ترکیه هست، گفت: پنج بانک دولتی کشور عزیزمان ایران و ترکیه روابط کارگزاری شروع می‌کنند.

۵ بانک دولتی کشور عزیزمان ایران و ترکیه روابط کارگزاری شروع می‌کنند ، ایران آماده تامین انرژی ترکیه است

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای عالی همکاریهای راهبردی کشور عزیزمان ایران و ترکیه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر فضای همکاری دوستانه و بسیار خوبی در مناسبات دو کشور برقرار بوده و همکاری‌ها و توافقات ارزشمندی صورت گرفته هست، گفت: اراده دو دولت بر توسعه روابط و همکاری‌های یکسان مستحکم بوده و قصد داریم تا روابط فی‌مابین را براساس منافع یکسان دنبال کرده و بیش از پیش گسترش دهیم.

روحانی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم آنهایی که از توسعه مناسبات کشور عزیزمان ایران و ترکیه خشنود نیستند، بتوانند روابط و همکاری‌های ما را تخریب کنند، گفت: امروز حضور دو قدرت کشور عزیزمان ایران و ترکیه بیش از هر وقت دیگری جهت برقراری ثبات و امنیت در منطقه حائز اهمیت است و همکاری‌ها و رایزنی‌های یکسان ما می‌تواند موجب تقویت آرامش و امنیت در منطقه شود.

رئیس جمهور توسعه همکاری‌های پایتخت کشور عزیزمان ایران – آنکارا در بخش‌های متفاوت از جمله انرژی را مورد اشاره قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران آمادگی دارد تا در جهت تأمین نیاز ترکیه به انرژی از جمله گاز همکاری‌های خود را با این کشور بیش از پیش گسترش دهد.

۵ بانک دولتی کشور عزیزمان ایران و ترکیه روابط کارگزاری شروع می‌کنند ، ایران آماده تامین انرژی ترکیه است

روحانی توسعه روابط اقتصادی و ارتقاء حجم مبادلات تجاری میان کشور عزیزمان ایران و ترکیه جهت تحقق نشانه ۳۰ میلیارد دلاری در روابط تجاری فی‌مابین را حائز اهمیت دانست و گفت: توسعه همکاری‌ها و روابط بانکی کشور عزیزمان ایران و ترکیه و استفاده از پول ملی در مبادلات تجاری و قرارداد تجارت ترجیحی می‌تواند نقش بسزایی در جهت دستیابی به این نشانه ایفا کند که در این خصوص بانک‌های مرکزی دو کشور باید با رایزنی‌های زیاد زمینه‌های مورد نیاز را فراهم کنند.

رئیس جمهور به آخرین توافقات در حوزه بانکی اشاره کرد و گفت: بر مبنای آن در زمینه همکاری‌های بانکی نیز ۵ بانک دولتی کشور عزیزمان ایران و بانک دولتی ترکیه روابط کارگزاری را شروع می کنند که طی مذاکرات هفته های آینده، سایر بانکهای ایرانی هم امکان برقراری روابط کارگزاری را خواهند یافت.

همچنین بر اساس این مذاکرات مقرر شد، قرارداد استفاده از پول ملی کشور عزیزمان ایران و ترکیه با نشانه تسهیل تصفیه مبادلات تجاری بین بانکهای مرکزی دو کشور به همراه دو بانک بزرگ تجاری، ظرف یک هفته آینده به امضا برسد.

رییس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در کشور عزیزمان ایران در بخش‌های متفاوت از جمله امور زیربنایی، پتروشیمی و گردشگری، گفت: شرکت‌ها و فعالان اقتصادی ترکیه نیز می‌توانند مانند دیگر شرکت‌های خارجی جهت سرمایه‌گذاری حضور فعال داشته باشند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کشور عزیزمان ایران آماده تامین انرژی ترکیه هست، گفت: پنج بانک دولتی کشور عزیزمان ایران و ترکیه روابط کارگزاری شروع می‌کنند.

روحانی همچنین با اشاره به ضرورت گسترش روابط دو کشور در زمینه فناوری‌های نوین و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان دو کشور ، اظهار داشت: کشور عزیزمان ایران و ترکیه می‌توانند در بخش‌های متفاوت از جمله همکاری‌های گمرکی، برق، آب، گردشگری، راه‌سازی، ایجاد مراکز تفریحی، توسعه گردشگری و همکاری‌های کنسولی و قضایی، مناسبات و همکاری‌های خوبی را با یکدیگر سامان دهند.

رئیس جمهور روابط و رایزنی‌های مسئولان نیروهای مسلح کشور عزیزمان ایران و ترکیه را سرآغازی خوب جهت گسترش همکاری‌های دو کشور در بخش دفاعی و نظامی بیان کرد و افزود: امیدوارم این همکاری‌ها و رایزنی‌ها موجب تقویت روابط دو کشور و امنیت زیاد در منطقه شده است و بتواند گشایش‌های جدیدی را در مناسبات فی مابین ایجاد کند.

روحانی اظهار امیدواری کرد تا تصمیمات شورای عالی راهبردی روابط دو کشور و مشورت روسای کمیسیون‌های یکسان کشور عزیزمان ایران و ترکیه، بتواند موجب توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌های پایتخت کشور عزیزمان ایران – آنکارا و تقویت صلح و ثبات در منطقه باشد.

وی همچنین با اشاره به تحولات منطقه بویژه سوریه و همه پرسی اخیر در اقلیم کردستان عراق، گفت: نشانه نهایی دو کشور عدم عوض کردن مرزهای جغرافیایی، حفظ تمامیت ارضی کشورها و نیز تقویت ثبات و امنیت منطقه است که در خصوص سوریه مذاکرات سه جانبه با روسیه در قالب مذاکرات آستانه، و در خصوص عراق مذاکرات سه جانبه میان دو کشور و دولت مرکزی عراق ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور افزود: کشور عزیزمان ایران و ترکیه می‌توانند همکاری‌های خود در شرکت اکو بویژه در زمینه بانک اکو و بازار یکسان برق منطقه‌ای اکو را بیش از گذشته زیاد کردن دهند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز در این نشست سفر به کشور عزیزمان ایران و برگزاری نشست شورای عالی همکاری راهبردی کشور عزیزمان ایران و ترکیه را مهم و مایه افتخار دانست و گفت: بی‌شک این نشست‌ها موجب برطرف شدن موانع موجود در مسیر توسعه همکاری‌ها و مناسبات دو کشور بوده و شرایط را جهت دستیابی به راه‌حل‌های تازه و انعقاد موافقتنامه‌ها و پروژه‌های مورد نیاز جهت گسترش هر چه زیاد روابط فی‌مابین فراهم خواهد کرد.

۵ بانک دولتی کشور عزیزمان ایران و ترکیه روابط کارگزاری شروع می‌کنند ، ایران آماده تامین انرژی ترکیه است

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه رایزنی‌های مسئولان کشور عزیزمان ایران و ترکیه در سال‌های اخیر زیاد کردن پیدا کرده و امروز نیز در خصوص روابط دو جانبه و منطقه‌ای دو کشور با رییس جمهور کشور عزیزمان ایران رایزنی‌های خوبی داشتیم، گفت: ارتباط و مشورت مسئولان نیروهای مسلح کشور عزیزمان ایران و ترکیه در پایتخت کشور عزیزمان ایران و آنکارا، موجب شده است تا علاوه بر همکاری‌های سنتی دو کشور در حوزه دفاعی و نظامی هم روابط خوبی داشته باشیم که این موجب خشنودی است.

اردوغان با تأکید بر اینکه اراده کشور عزیزمان ایران و ترکیه بر توسعه همه جانبه مناسبات بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود هست، گفت: باید جهت تحقق نشانه ۳۰ میلیارد دلاری در مبادلات تجاری دو کشور از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده و تلاش بیشتری داشته باشیم.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به علاقمندی شرکت‌ها و بخش شخصی ترکیه جهت حضور و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ایران، اظهار داشت: ما باید فعالان اقتصادی و بخش‌های شخصی دو کشور را جهت توسعه همکاری‌ها و اجرای پروژه‌های یکسان تشویق کنیم.

اردوغان استفاده از موافقتنامه تجارت ترجیحی را عاملی مهم در مسیر توسعه مناسبات دانست و گفت: باید به روابط و مناسبات کشور عزیزمان ایران و ترکیه به عنوان روابطی استراتژیک نگاه شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کشور عزیزمان ایران آماده تامین انرژی ترکیه هست، گفت: پنج بانک دولتی کشور عزیزمان ایران و ترکیه روابط کارگزاری شروع می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه دولت ترکیه بانک‌های دولتی و شخصی این کشور را جهت همکاری با بانک‌های ایرانی تشویق می‌کند، گفت: کشور عزیزمان ایران و ترکیه می‌توانند روابط خود را در بخش‌های متفاوت از جمله حمل و نقل، روابط گمرکی، امور زیرساختی و انرژی‌های تجدیدپذیر بیش از گذشته توسعه دهند.

اردوغان گفت: کشور عزیزمان ایران به عنوان کشوری که مهد تمدن است و آثار تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی زیادی دارد، مورد علاقه گردشگران ترکیه است که در این راستا می‌توانیم با توسعه گردشگری دو کشور، روابط دوستانه دو ملت را تقویت کنیم.

روسای جمهور کشور عزیزمان ایران و ترکیه همچنین بر ضرورت تلاش و همکاری بیش از پیش کمیسیون‌های یکسان دو کشور در جهت اجرای توافقات و توسعه همکاری‌ها تأکید کردند.

همچنین در این نشست اعضای شورای راهبردی روابط کشور عزیزمان ایران و ترکیه در حضور رؤسای جمهور دو کشور کارها و برنامه‌های متقابل خود را در جهت توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین تشریح کردند.

۵ بانک دولتی کشور عزیزمان ایران و ترکیه روابط کارگزاری شروع می‌کنند ، ایران آماده تامین انرژی ترکیه است

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مذاکرات آستانه | رییس جمهور | رئیس جمهور | حسن روحانی | ایرانی | مذاکرات | ترکیه | ایران | همکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *