خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

انگلیس از شروع بحران یمن، 3.6 میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی فروخته است

ایندیپندنت در مطلبی از سیاست‌های دوگانه انگلیس، آمریکا و فرانسه و مبادلات تسلیحاتی این کشورها با حکومت‌ سرکوبگر سعودی به شدت انتقاد کرد.

انگلیس از شروع بحران یمن، 3.6 میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی فروخته است

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ پایگاه اینترنتی ایندیپندنت نوشت انگلیس از شروع جنگ ویرانگر یمن در سال 2015 میلادی، 3.6 میلیارد پوند تسلیحات نظامی به عربستان سعودی فروخته هست. در ادامه گزارش آمده است در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و سامانه‌های دفاعی در مرکز «اکس‌سل» لندن، دولت انگلیس به دورویی و پهن کردن فرش قرمز جهت حکومت‌های سرکوبگر متهم شده است است.

براساس تازه‌ترین گزارش پویش کنترل تسلیحات، از وقت شروع تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن در سال 2015 میلادی، انگلیس، فرانسه و آمریکا بزرگترین تأمین‌کننده‌های تسلیحات نظامی عربستان بوده‌اند. حملات ائتلاف سعودی به یمن تاکنون باعث کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی از جمله کودکان شده است است.

در ادامه گزارش آمده است گروه بین‌المللی «آکسفام» در آستانه برگزاری نمایشگاه تسلیحاتی لندن از انگلیس خواست سریعاً فروش تسلیحات نظامی به عربستان را متوقف و جهت برقراری آتش‌بس در یمن تلاش کند. آکسفام همچنین وزرای کابینه انگلیس را به باعث حمایت رسمی دولت این کشور از برگزاری نمایشگاه لندن به داشتن استانداردهای دوگانه متهم کرده است.

انگلیس از شروع بحران یمن، 3.6 میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی فروخته است

آکسفام یک گروه بین‌المللی متشکل از 15 شرکت از 98 کشور دنیا است که نشانه آن ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی در دنیا است.

نگارنده گزارش در ادامه می‌افزاید گروه‌های متفاوت پویشی معتقدند دعوت از هیئت‌هایی از عربستان سعودی، بحرین و ترکیه به نمایشگاه تسلیحاتی لندن به معنای پهن کردن فرش قرمز دولت انگلیس جهت این حکومت‌های سرکوبگر هست. گزارش تازه پویش کنترل تسلیحات با تأیید نتیجه های تحقیقات گروه‌های دیگر از قبیل پویش مقابله با تجارت تسلیحاتی، نشان می‌دهد از وقت شروع حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن در سال 2015 میلادی، انگلیس به تنهایی قراردادهای تسلیحاتی به ارزش 3.6 میلیارد دلار با عربستان منعقد کرده هست. شمار قربانیان این فاجعه بشری (حملات هوایی عربستان به یمن)، حدود 13 هزار نفر برآورد شده است است.

پس از شروع بحران داخلی یمن، ریاض به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی»، مدیر جمهور مستعفی و فراری این کشور، تجاوز نظامی خود را به یمن شروع کرد. عفو بین‌الملل می‌گوید انگلیس با زیر پا گذاشتن تعهداتش و ادامه فروش تسلیحات به عربستان سعودی، معاهده شرکت ملل متحد درخصوص محدود کردن مبادلات تسلیحاتی بین‌المللی را نقض می‌کند. این در حالی است که بودجه کمکی انگلیس به یمن در امسال میلادی، حدود 139 میلیون پوند هست. عفو بین‌الملل چنین مبلغی را «شرم‌آور» توصیف می‌کند؛ زیرا، در مقایسه با میلیاردها پوندی که از طریق فروش تجهیزات تسلیحاتی نصیب انگلیس می‌شود، این مبلغ بسیار ناچیز است.

لین ملوف، معاون تحقیقات خاورمیانه در عفو بین‌الملل، در این خصوص می‌گوید: فروش میلیاردها دلار تسلیحات نظامی به عربستان سعودی از سوی آمریکا و انگلیس و کمک به نقض جدی حقوق بشر در یمن که به درد و زحمت غیرنظامیان می‌انجامد، تلاش‌های این دو کشور را در زمینه حقوق بشر تحت‌الشعاع قرار داده است.

ایندیپندنت در مطلبی از سیاست‌های دوگانه انگلیس، آمریکا و فرانسه و مبادلات تسلیحاتی این کشورها با حکومت‌ سرکوبگر سعودی به شدت انتقاد کرد.

انتهای پیام/

انتقاد گروه‌های حقوق بشر از قراردادهای تسلیحاتی انگلیس و آمریکا با عربستان

واژه های کلیدی: عربستان سعودی | سال میلادی | حملات هوایی | نمایشگاه | عربستان | میلادی | انگلیس | آمریکا | برگزاری | انگلیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *