خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

امیدواریم از سال آینده بتوانیم نظام رتبه بندی را مستقر کنیم

وزیر آموزش و پرورش راجع به وقت اجرایی شدن نظام رتبه بندی گفت: امیدواریم بتوانیم از سال آینده نظام رتبه بندی معلمان را مستقر کنیم.

امیدواریم از سال آینده بتوانیم نظام رتبه بندی را مستقر کنیم

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه گفت و گوی خاص خبری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک شرایط منحصر به فرد دارد ؛ راجع به سند تحول اظهار داشت: سند تحول مسیر تحول در آموزش و پرورش را ترسیم کرده و سند تحول چشم انداز فعالیت ها را مشخص کرده است.

وی افزود: برنامه ای که به مجلس دادم ناظر بر دوبخش است که بخش اول مبتنی بر تحول بر متن دروس اموزشی هست، آنچه که ما آموزش می دهیم با انچه که می خواهیم و کاربردی است متفاوت هست، تکیه بر محفوظات شرایط سردی را در فضای آموزشی ایجاد کرده است.

وزیر آموزش پرورش با انتقاد از سیستم حفظ محوری در نظام آموزشی تصریح کرد : بخشی از برنامه های آموزش و پرورش مبتنی بر درس ملی و تحول نظام آموزشی است.

امیدواریم از سال آینده بتوانیم نظام رتبه بندی را مستقر کنیم

بطحایی با بیان اهمیت استفاده از تجارب معلمین در نظام تصمیم سازی و عوض کردن روش مدیریتی در نظام آموزش و پرورش عنوان داشت : ما آموزش و پرورش را طوری اداره می کنیم که در ۳۰ سال گذشته اداره می کنیم و باید از پتانسیل عظیم اموزش و پرورش در جهت تصمیم سازی استفاده کنیم.

وی راجع به برنامه درس ملی و میزان اجرایی شدن آن ادامه داد: ما هنگامی که صحبت از تحول می کنیم ، جرات و جسارت ورود به مقوله های تازه هست. یکی از مهمترین موانعی که در اجرای سند تحول داشتیم وجود روحیه محافظه کاری بوده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد : تحولات در آموزش و پرورش ضمن آنکه با دقت و علم کافی و کار کارشناسی صورت بگیرد. برنامه درس ملی چهارچوب کاملا روشنی را جهت برنامه های درسی ما آماده کرده است و لوازم مورد نیاز برنامه درس ملی در سند تحول آینده نگری شده است هست. بخشی از برنامه پایه یازدهم در جهت برنامه درس ملی است.

وی با اشاره به کم کردن حافظه محوری در سیستم درس ملی یادآور شد : نظام دوره یکی از توصیه های درس ملی بود که سلسله نکات تربیتی در آن مورد توجه قرار می گیرد. در بعضی موارد اجرا شده است ولی در بعضی موارد چون زمینه اش نبود اجرایی نبوده است.

وزیر آموزش و پرورش راجع به وقت اجرایی شدن نظام رتبه بندی گفت: امیدواریم بتوانیم از سال آینده نظام رتبه بندی معلمان را مستقر کنیم.

بطحایی راجع به وقت اجرایی شدن نظام رتبه بندی تاکید کرد: در برنامه ششم رتبه بندی آینده نگری شده است و تکلیفی بر عهده دولت است که باید انجام شود. هرگونه رتبه بندی نیازمند سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان است و همکاران ما پیش نویس این قانون را تدوین کرده اند.

وی گفت : امید است بتوانیم پیش نویس قانون نظام رتبه بندی را در قالب لایحه ارایه کنیم تا بررسی و پیگیری شود. من امیدوارم با تدوین و بررسی لایحه در دولت دوازدام یکبار جهت هر لحظه این نگرانی برطرف شود. باید یک ارتباط منطقی بین شایستگی ها و صلاحیت ها و نظام پرداخت ها وجود داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت : از حیث منابع مالی فکر نمی کنم جهت نظام رتبه بندی مسئله داشته باشیم. فکر می کنم بتوانیم از سال آینده بتوانیم نظام رتبه بندی را مستقر کنیم.

وی راجع به انگیزه نخبگان جهت ورود به آموزش و پرورش عنوان داشت: ما از یک طرف جهت یک مدرسه مطلوب یک شرایطی را قائل هستیم و به عبارت دیگر مدرسه زمانی مناسب و مطلوب خواهد بود که امکانات مورد نیاز و نیروی انسانی حرفه ای و کار آمد را داشته باشد.

مدارس دولتی باید دارای نظام تضمین کیفیت باشند

بطحايي وزیر آموزش و پرورش در ادامه برنامه با اشاره به اینکه یکی از برنامه های بنده جهت چهار سال آینده این است که مدارس دولتی ما هم باید دارای نظام تضمین کیفیت باشند گفت: باید امکانات و زیرساخت های مورد نیاز را در اختیار مدارس قرار داد تا در برابر یکسری پاسخ گویی را از سوی مدارس توقع داشته باشیم.

امیدواریم از سال آینده بتوانیم نظام رتبه بندی را مستقر کنیم

وی با اشاره به اینکه باید به حدی از استاندارد در مدرسه دست پیدا کنیم اظهار داشت: نظام تضمین کیفیت می تواند نقاط ضعف ما و بسیاری از موارد دیگر را نشان دهد لذا ، امیدواریم با کمک دولت و نمایندگان مجلس در این رابطه گام های جدی برداشته شود.

بسیاری از ریشه های توسعه نيافتگي جوامع را باید در آموزش و پرورش جستجو کرد

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری اطراف عدالت آموزشی ادامه داد : بسیاری از ریشه های توسعه نيافتگي جوامع را باید در آموزش و پرورش جستجو کرد.

وی با بیان اینکه شاخص دستیابی برابر به وقت های آموزشی مورد تاکید همه نظام های آموزشی کشور ها است خاطرنشان کرد: در برنامه آموزشی این شاخص نشانه‌ای است که می تواند نشان دهد که بین دانش آموزی که در دور ترین منطقه با دانش آموزی که در منطقه مرفه تحصیل می کند، تفاوت چقدر هست، اگر این تفاوت زیاد شود زنگ خطر جدی است.

وزیر آموزش و پرورش راجع به وقت اجرایی شدن نظام رتبه بندی گفت: امیدواریم بتوانیم از سال آینده نظام رتبه بندی معلمان را مستقر کنیم.

بطحايي با اشاره به اینکه باید به سمت محرومیت زدایی و کم کردن تفاوت حرکت کرد بیان کرد: اگر در دوره آموزش عمومی تفاوت زیاد باشد باید یقین داشت که در جامعه فردا این تفاوت حداقل به همان اندازه وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: وظیفه دولت این است که حتی با وجود کمبود منابع این فاصله را کم کند و ما نابرابری را کم کردن دهد، لذا باید بتوانیم بعد از آخر دولت دوازدهم با عدد و رقم بگوئیم شاخص را کم کردن داده ایم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به علت تعادل بین زن ها و آقایان جهت پذیرش نیرو در دستگاه های متفاوت جهت امسال و سال آینده مشکلی نخواهیم داشت ولی از سال بعد با مذاکره پذیرش نیرو باید متناسب با نیاز ها باشد.

بطحايي با اشاره به اینکه سال آینده دوره فنی و حرفه ای و کارودانش 3 ساله خواهد بود بیان کرد: سال آینده مذاکره کارشناسی با شرکت اداری و امور استخدامی در این رابطه خواهیم داشت تا پذیرش متناسب با نیاز مدارس باشد ، بین ما و سازمان اداری و امور استخدامی در مبنای محاسبه اختلاف است ولی به توافق خواهیم رسید.

امیدواریم از سال آینده بتوانیم نظام رتبه بندی را مستقر کنیم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نزدیک 70 درصد نیروی انسانی ما دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند افزود: میانگین خدمت همکارانم در آموزش و پرورش23 سال است.

بطحايي در بخش دیگری از این برنامه اطراف اینترنت گفت: دنیای امروز اجازه نمی دهد که کسی اهل فضای مجازی نباشد، لذا استفاده از اینترنت در بین معلمان بسیار مرسوم است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری اطراف آموزش مهارت های زندگی جهت دانش آموزان گفت : دنیای امروز با دنیای دهه 60 بسیار تفاوت دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه و معلم باید شرایط تازه را درک کنند اظهار داشت: آموزش و پرورش زمانی موفق خواهد بود که واقعیت های بیرون مدارس را ببیند لذا دانش آموز باید بتواند در برابر ترساندن های فضای مجازی از خود مواظبت کنند این در حالی است که فرزند ها امروز در مدرسه این امور را کمتر آموزش می بینند.

بطحايي با اشاره به اینکه در دهه60 ترساندن ها به مراتب کمتر از امروز بود ادامه داد: بنیان خانواده امروزفقط دغدغه ایرانی ها نيست بلکه در کشور های اروپایی هم به عنوان دغدغه مطرح شده است است.

وی با اشاره به اینکه آموزه های دینی تاکید فراوانی بر حفظ بنیان خانواده دارند ادامه داد: مدیریت بخشی از مسئله مربوط به برنامه های آموزشی از دست آموزش و پرورش خارج است لذا تا زمانی که برنامه ریز کلان و یکپارچه نداشته باشیم مسئله ایجاد می شود.

بطحايي با اشاره به اینکه آمایش سرزمین و حرف و مشاغل باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: نمی توان دانش آموزان را مجبور به گزینش رشته ای کرد که نمی خواهند ولی می توان جهت آنها زمینه و رغبت به وجود آورد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نقش ما راهنمایی است افزود: جهت ایجاد رغبت در دانش آموزان جهت رشته هایی به غیر از تجربي فوق برنامه داریم.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده معلمین در هیات دولت وظیفه و وظیفه می دانم تا با روش های منطقی و معقول در جهت شأن و منزلت جایگاه معلم بکوشم و اوضاع معیشت آنها را اصلاح ببخشم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: آموزش پرورش | سال آینده | استفاده | برنامه | آموزشی | مدرسه | آموزش | گفتگوی خاص خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *