خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

امنیت را مبتنی بر همکاری واقعی مردم سازماندهی کردیم

وزیر کشور گفت: ما مبتنی بر همکاری واقعی مردم، امنیت پایدار را سازماندهی کرده و گام‌های خوبی را در مناطق مرزی برداشتیم.

امنیت را مبتنی بر همکاری واقعی مردم سازماندهی کردیم

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه نخستین نشست هم اندیشی زنان فعال در عرصه‌های اقتصادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این نشست در آخرین روزهای دولت یازدهم برگزار شده است هست، اظهار داشت: ما در وزارت کشور در سه حوزه زنان را به عنوان فعال سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داریم، قرار بود این جلسه قبل از انتخابات برگزار شود ولی به علت هم زمانی در فعالیت‌های انتخاباتی به امروز موکول شد.

وی ادامه داد: ما نمونه اینگونه نشست‌ها را در استان‌ها برگزار کرده‌ایم و مهم است که بتوانیم از ظرفیت بانوان در حوزه اقتصادی استفاده مطلوبی کنیم، بازدیدی که بنده از واحدهای تولیدی داشته‌ام دیدم که زنان بسیار موفق هستند و دولت هم این را می‌داند.

وزیر کشور ادامه داد: زنان در فعالیت‌های خرد اقتصادی بسیار موفق هستند و دولت هم توجه مورد نیاز را به این مسئله دارد ما باید این ظرفیت را منسجم، متشکل و پیگیری‌های مورد نیاز را انجام دهیم.

امنیت را مبتنی بر همکاری واقعی مردم سازماندهی کردیم

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: دسترسی صاحبان مشاغل خرد به مسئولین و مجاری سخت است ما در این نشست به این نتیجه رسیدیم که معاونت اقتصادی وزارت کشور، مشاور امور بانوان و مدیر کل بانوان در استان‌ها عضو کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی بشوند تا بتوانیم از این مجاری رسمی کارها را پیگیری کنیم، در جلسه امروز بانوان فعال در زمینه اقتصادی گزارش‌های خوبی از فعالیت‌هایشان ارائه کردند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام مسئله این بانوان فعال اقتصادی را می‌توانید حل کنید، افزود:‌ مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد معمولا در بحث بانک‌ها و دسترسی به تسهیلات بود، ما این عنوان را قطعا پیگیری می‌کنیم مشکلاتی هم در زمینه قوانین و مقررات وجود دارد که این عنوان در اختیار دولت است و اکنون با فعالیت قرارگاه اقتصاد مقاومتی این فعالان به آسانی می‌توانند پرسشها خود را حل کنند.

رحمانی‌فضلی ادامه کرد: مجلس عنایت خاصی به اقتصاد مقاومتی دارد مصوبه‌ 1.5 میلیارد دلاری که دولت پیشنهاد داده بود و مجلس آن را تصویب کرد جهت فعالیت‌های خرد روستایی می‌توانیم تحول زیادی را ایجاد کنیم، امیدواریم با هماهنگی‌های مورد نیاز میان قوه مجریه، مقننه و قضائیه پرسشها را حل کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه مهم‌ترین دغدغه وزارت کشور که به کابینه دوازدهم انتقال یافته می‌شود، چیست؟ گفت: دغدغه مهم بنده جهت وزارت کشور عنوان توسعه در همه ابعاد از جمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وزیر کشور گفت: ما مبتنی بر همکاری واقعی مردم، امنیت پایدار را سازماندهی کرده و گام‌های خوبی را در مناطق مرزی برداشتیم.

وی ادامه داد: تلاش بنده این بوده که در حوزه سیاسی فعالیت احزاب، گروه‌ها و انتخابات به نحو احسن سازماندهی و انجام بشود، امروز هیچ حزبی نداریم که تقاضای تشکیل داده باشد و در نوبت پیگیری قرار گرفته باشد.

رحمانی‌فضلی گفت: خانه احزاب با وجود آن همه رخوتی که داخلش بود مجددا احیا شد و به خوبی فعالیت می‌کند و همچنین انتخابات‌هایی را برگزار کردیم که همکاری اوج داشتند.

وزیر کشور به بحث توسعه اجتماعی اشاره کرد و در این مورد افزود: در بحث توسعه اجتماعی یک از اصلی‌ترین پرسشها آسیب‌های اجتماعی است که به لطف خداوند متعال و حمایت‌های مقام معظم رهبری توانستیم بحث‌های آسیب‌های اجتماعی را مسئله اول کشور قرار بدهیم و توجه همه مسئولان و دستگاه‌ها به آن جلب شده است است.

وی گفت: در حوزه توسعه اقتصادی وزارت کشور جلودار اقتصاد مقاومتی بود و ما جانشین قرارگاه اقتصاد مقاومتی شدیم و چند استان نمونه را در اختیار ما قرار دادند و آن استان‌ها فعالیت‌های موفقی داشتند که مدیر جمهور دو استان را به یک وزیر تحویل داد تا به عنوان معین در آنجا فعالیت کنند.

رحمانی‌فضلی گفت: اصل مسئله ما در حوزه‌های متفاوت توسعه است یکی از محورهای مهم این عنوان امنیت پایدار است که زیرساخت همه توسعه‌ها است.

وزیر کشور با بیان اینکه با هماهنگی همه دستگاه‌ها، جلسات شورای امنیت هر هفته در میان به صورت منظم برگزار شد، گفت: ما مبتنی بر همکاری واقعی مردم امنیت را سازماندهی کردیم و گام‌های خوبی را به خصوص در مناطق مرزی برداشتیم.

امنیت را مبتنی بر همکاری واقعی مردم سازماندهی کردیم

رحمانی فضلی ادامه داد: محور وزارت کشور دولت آینده براساس صحبت‌های مدیر جمهور در ایام انتخابات و هم در برنامه‌هایش توسعه همه جانبه قرار گرفت، همه موارد به خوبی پیش رفته است ولی با نقطه مطلوب فاصله داریم.

انتهای پیام/

محور فعالیت وزارت کشور توسعه همه جانبه است

واژه های کلیدی: وزارت کشور | انتخابات | اقتصاد | اقتصادی | سیاسی | امنیت | فعالیت | وزیر کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *