خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اصحاب رسانه باید به قدرت خود ایمان بیاورند

وزیر خارجه کشورمان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: اصحاب رسانه باید به قدرت خود ایمان بیاورند، لیکن هر قدرتی مسئولیت ایجاد می‌کند.

اصحاب رسانه باید به قدرت خود ایمان بیاورند

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در نشست گرامیداشت روز خبرنگار که امروز دوشنبه در محل وزارت خارجه برگزار شد با بیان اینکه امروز یاد خاطره شهدای مزار شریف یک واقعیت را در اذهان ما یکبار دیگر متبلور می‌کند و آن حضور خبرنگاران و دیپلماتها در یک صحنه و جهت جهت رساندن خبر به مردم عزیزمان هست. ما تعداد زیادی از همکارانمان در وزارت خارجه همراه شهید صارمی داشتیم که شهید شدند. البته این قدرت خبرنگاران است که 10 دیپلمات شهید شدند و یک خبرنگار ولی آن روز، روز خبرنگار شد.

وی ادامه داد: در دنیا امروز خبر ارزش واقعی پیدا کرده و یک خط توییت 140 حرفی می‌تواند تاثیرات عمیقی بر سیاست گذاری آینده داشته باشد و اگر خبر غلطی را انتقال یافته کند چه بسا جنگی به راه اندازد.

وزیر خارجه با اشاره به تحولات خلیج فارس گفت: دوستان در این تحولات قدرت و تاثیر این عنوان را شاهد بودند.

اصحاب رسانه باید به قدرت خود ایمان بیاورند

ظریف گفت: در این عرصه گفتمان می‌تواند قدرت‌زا باشد و رسانه امروز نقش عامل انتقال و گزینش گفتمان را دارد. در دنیا امروز ما و در کل دنیای علوم انسانی گزینش تحلیلگر، پژوهشگر و کنشگر یک واقعیت است و می‌توان یک یا چند خبر را جهت بازتاب گزینش کرد این گزینش می‌تواند فاصله بین عزت ملی یا شرمساری باشد.

وی ادامه داد: همه دوست دارند خبر را بی‌طرفانه انتقال یافته کنند ولی این تصور که می‌توان صرفا با واقعیت اجتماعی عینی برخورد کرد مقداری کم لطفی در حق پژوهشگر است لیکن خبرنگار می‌تواند عکسها و خبرهایی را گزینش کند که از نظر او خبر بهتری را انتقال یافته کند.

وزیر خارجه گفت: بپذیریم که قدرت معنایی باعث شده است کسانیکه در گذشته انحصار قدرت را داشتند امروز آن را از دست بدهند.

ظریف افزود: قدرت علاوه بر ابزارهای سنتی ابزارهای دیگری دارد و کسانیکه می‌توانند تولید فکر و تصویر سازی کنند نقش اساسی خواهند داشت و اصحاب رسانه باید به قدرت خود ایمان بیاورند لیکن هر قدرتی مسئولیت ایجاد می‌کند هم در برابر مردم و هم در برابر خداوند.

وزیر خارجه کشورمان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: اصحاب رسانه باید به قدرت خود ایمان بیاورند، لیکن هر قدرتی مسئولیت ایجاد می‌کند.

وی گفت: یکی از دستاوردهای جامعه جهانی این است که توانسته با ابزار متنوعی ایجاد نفوذ و قدرت کند و این واقعیت را باید همواره مد نظر داشته باشیم که یک خبر می‌تواند ایجاد قدرت کند یا به نحو دیگری منعکس شود.

وزیر خارجه با اشاره به مراسم تحلیف مدیر جمهور گفت: تعدادی از مقامات کشورهای حاضر به دنبال گرفتن سلفی با این حقیر بودند و این تصویرهای موضوعی را انتقال یافته می‌کرد و گزینش عکسهای دیگر خبر دیگری را انتقال یافته می‌کرد که نتیجه آن را دیدید.

ظریف گفت: امروز هر انسانی می‌تواند موج آفرین باشد و اگر خبر درست تولید شود حتی یک خبرنگار غیر حرفه ای یا شهروند خبرنگار می‌تواند یک موج عظیم به راه اندازد.

وی با اشاره به تصویر فرزند سوری در سواحل اروپا که موجی در دنیا به راه انداخت گفت: این تصویر می‌تواند در چند لحظه موجی از احساسات را به راه اندازد. امروز احساسات هم جهانی شده است و قدرتها در برابر این موج خیلی کم می‌توانند مقاومت کنند.

ظریف ادامه داد: جنگهای طولانی بدلیل برانگیخته شدن احساسات قابل طولانی شدن نیست و اینها از مزایای دنیای امروز ماست.

وزیر خارجه با اشاره به اینکه نمی‌توان مخاطب را گزینش کرد، گفت: امروز مخاطب شناسی معنا ندارد و به مفهومی بسیار سخت شده است است.

اصحاب رسانه باید به قدرت خود ایمان بیاورند

ظریف افزود: هر مطلبی به محض اینکه منتشر شد تمام دنیا مخاطب شماست و نمی‌توانید بگویید من آن را جهت مخاطب خاص گزینش کردم.

در حال تکمیل/

واژه های کلیدی: وزیر خارجه کشور | وزارت خارجه | خبرنگار | احساسات | مخاطب | تصویر | انتقال | وزارت امور خارجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *