خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

جنگ نیابتی آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران ممکن است به نقطه غیرقابل بازگشت برسد / اسپوتنیک

اسپوتنیک در گزارشی به خطر شدت یافتن جنگ نیابتی آمریکا و کشور عزیزمان ایران در خاورمیانه جهت این منطقه پرداخت.

جنگ نیابتی آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران ممکن است به نقطه غیرقابل بازگشت برسد / اسپوتنیک

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ اسپوتنیک در گزارشی نوشت: وقوع حملات تروریستی در پایتخت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در 7 ژوئن (17 خرداد) به کشته شدن 17 نفر و زخمی شدن 40 نفر دیگر منجر شد. این حملات مانند یک «کاغذ تورنسل»* جهت مشخص شدن سیاست واشنگتن نسبت به پایتخت کشور عزیزمان ایران عمل می کند.
دونالد ترامپ مدیر جمهور آمریکا در تصویر العمل به حملات تروریستی پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت آمریکا جهت “قربانیان این اتفاق غمگین است و برایشان دعا می کند” ولی در ادامه گفت “کشورهایی که از تروریسم حمایت می کنند قربانی شری می شوند که خود می گسترانند.”

بیشتر بخوانید:
واکنش مغرضانه و توام با تاخیر ترامپ به حملات تروریستی تهران

عبارات مهم : جنگنده های آمریکایی – حملات تروریستی

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران این بیانات ترامپ را «نفرت انگیز» توصیف کرد و گفت “ایرانی ها با تروریسمی که آمریکا از آن حمایت می کند مقابله می کنند.”
رویترز در این خصوص نوشت: «این حمله تروریستی فقط یک هفته بعد از ملاقات ترامپ با سعودی ها رخ داد. پذیرش مسئولیت این حمله از سوی داعش نشان می دهد آنها در این حمله وحشیانه دخیل بودند».
جنگ لفظی میان آمریکا و کشور عزیزمان ایران عنوان جدیدی نیست. کشور عزیزمان ایران همواره آمریکا را مسئول تأمین مالی تروریست ها جهت جنگ علیه پایتخت کشور عزیزمان ایران معرفی کرده هست. آمریکا نیز هر لحظه کشور عزیزمان ایران را رقیب مهم خود در خاورمیانه به شمار آورده است.
ترامپ در سفر اخیرش به ریاض، پایتخت کشور عزیزمان ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و از حاضرین در این نشست خواست کشور عزیزمان ایران را منزوی کنند.
بنابر گزارش نیویورک تایمز، واشنگتن در ادامه کارها خصمانه اش علیه ایران، «مایکل دی آندریا» معروف به شاهزاده تاریکی را به عنوان مسئول تازه جاسوسی از کشور عزیزمان ایران منصوب کرد.

بیشتر بخوانید:
شاهزاده تاریکی کیست؟ / آشنایی با مرد شماره یک سیا جهت جاسوسی از ایران
انتشار نخستین تصویر از شاهزاده تاریکی بعد از 40 سال فعالیت مخفی در سیا

«رابرت اتینجر» وکیل سابق شرکت سیا در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: «او (آندریا) می تواند یک برنامه ی خصمانه را کاملاً هوشمندانه پیش ببرد».
یک کارشناس روسی از دانشگاه RUDN در این خصوص می گوید: «گماشتن دی آندریا به این سمت نشان می دهد بیانیه های آمریکا راجع به کشور عزیزمان ایران فراتر از حقه های رسانه ای است و باید جدی گرفته شوند».
انتصاب دی آندریا نشان می دهد اعضای دولت ترامپ از جمله «جیمز متیس» وزیر دفاع، «مایک پمپئو» مدیر سیا و «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید رویکردی ضد ایرانی دارند. هر کدام از این مقامات بارها تأکید کرده اند کشور عزیزمان ایران تهدیدی جهت امنیت ملی آمریکا هست. وزارت خارجه آمریکا نیز رویکرد مشابهی نسبت به کشور عزیزمان ایران دارد.

بیشتر بخوانید:
بیزنس اینسایدر: ترامپ مهره های مورد نیاز جهت مقابله با کشور عزیزمان ایران را در کنار هم می چیند

جنگ نیابتی
جنگنده های آمریکایی در ششم مه به گروهی از خودروهای ارتش سوریه که به سمت «التنف» محل استقرار نیروهای عملیات خاص انگلیس و آمریکا در حرکت بودند حمله کردند. نیروهای آمریکا و انگلیس مشغول آموزش شورشیان سوری در نزدیکی مرز عراق و اردن هستند. در نتیجه ی این حمله دو نظامی کشته و 15 نفر زخمی شدند. حمله ی مشابهی نیز در 18 مه انجام و به کشته شدن 6 نفر منجر شد.
نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و نیروهای متحد دمشق در نزدیکی التنف جهت کنترل بر آزادراه دمشق-بغداد در مرز یکسان سوریه و عراق با یکدیگر می جنگند. یک ستاد عملیاتی نیروهای متحد دولت سوریه که مشمول بر نیروهای حزب الله لبنان و کشور عزیزمان ایران می شوند، ائتلاف آمریکایی را به یک حمله ی تلافی جویانه ترساندن کردند.
برخی از کارشناسان بر این باورند که نیروهای ائتلاف آمریکایی آماده ی رویارویی مستقیم هستند. به گفته ی این کارشناسان جنگ نیابتی کشور عزیزمان ایران و آمریکا در سوریه مدتها است که ادامه دارد و واشنگتن در حال حاضر آماده ی شدت یافتن اقداماتش است.
یک کارشناس روسی در این خصوص می گوید سیاست کنونی کاخ سفید نسبت به کشور عزیزمان ایران یادآور سیاست های سخت گیرانه ی دولت جرج دابلیو بوش هست. این کارشناس در مصاحبه با راشاتودی اعلام کرد: «آمریکایی ها به تنش های کشورهای حوزه خلیج فارس دامن می زنند و کشورهای منطقه را علیه یکدیگر جنبش می کنند. ترامپ در ریاض پیامی رسا به حضار داد: کشور عزیزمان ایران حامی تروریسم و دشمن مهم پادشاهی های حوزه خلیج فارس هست. هرگونه تلاشی جهت ایجاد یک تنش تازه در خلیج فارس عواقبی جدی جهت طرف های درگیر در پی خواهد داشت. محافظه کاران آمریکا برنامه هایی جهت ترسیم دوباره نقشه خاورمیانه دارند و این توصیه ای است که کشور عزیزمان ایران و کشورهای عرب نباید آن را فراموش کنند».

* کاغذ تورنسل کاغذی است که در شیمی جهت تشخیص اسید از باز استفاده می شود.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: جنگنده های آمریکایی | حملات تروریستی | دونالد ترامپ | دولت ترامپ | ایرانی ها | تروریستی | آمریکایی | ایرانی | آمریکا | واشنگتن | تروریسم

جنگ نیابتی آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران ممکن است به نقطه غیرقابل بازگشت برسد / اسپوتنیک

جنگ نیابتی آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران ممکن است به نقطه غیرقابل بازگشت برسد / اسپوتنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *