خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آیا آمریکا به حضور در پایگاه «الطنف» سوریه ادامه می‌دهد؟ / اسپوتنیک

گمانه زنی‌ها راجع به خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه «الطنف» سوریه ادامه دارد.

آیا آمریکا به حضور در پایگاه «الطنف» سوریه ادامه می‌دهد؟ / اسپوتنیک

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از اسپوتنیک، با اینکه ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا گزارش‌های مربوط به خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه آموزشی الطنف سوریه را رد کرد، ولی چنین اقدامی جهت پنتاگون محتاطانه و مناسب هست. رسانه‌های محلی روز چهارشنبه اعلام کردند آمریکا قصد دارد این پایگاه آموزشی که در نزدیکی مرز عراق واقع شده است است را ترک کند و ارتش روسیه آن را تحت کنترل خواهد گرفت.

سخنگوی «OIR» که عملیات ارتش آمریکا علیه داعش در سوریه و عراق است در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «این گزارش‌ها بی‌اساس هست. ائتلاف بخش هایی را در منطقه آتش‌بس نزدیک الطنف کنترل می‌کند که بسیار حائز اهمیت هستند. نیروهای عملیات خاص ائتلاف در این مناطق، معارضان سوری را آموزش می‌دهند و تجهیزات در اختیارشان قرار می‌دهند».

«علی مقصود» یک تحلیلگر ارتش سوریه نیز در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «موقعیت الطنف آن را به یک منطقه استراتژیک بسیار مهم جهت عملیات‌های ارتش در این بخش از سوریه تبدیل کرده است».

آیا آمریکا به حضور در پایگاه «الطنف» سوریه ادامه می‌دهد؟ / اسپوتنیک

«طالب ابراهیم» تحلیلگر سیاسی سوری نیز در این باره گفت: «آمریکا هیچ حق قانونی جهت ادامه حضورش در الطنف یا دیگر مناطق سوریه ندارد».

این تحلیلگر در ادامه افزود: توافق جهت ایجاد مناطق آتش‌بس در سوریه، اقدام مثبتی جهت همه طرفین از جمله آمریکا بود. چون آمریکا در حال حاضر با پرسشها داخلی و خارجی زیادی مواجه است و کم شدن تنش‌ها در این مناطق به نفع دونالد ترامپ –رئیس جمهور آمریکا- است.

او همچنین اشاره کرد دولت‌های ایران، روسیه و سوریه جهت ایجاد مناطق آتش‌بس در سوریه به توافق رسیدند و به طور موثری در جهت حل صلح آمیز درگیری ها پیش می‌روند. این در حالی است که آمریکا اثبات کرد توانایی چنین کاری را ندارد.

انتهای پیام/

گمانه زنی‌ها راجع به خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه «الطنف» سوریه ادامه دارد.

گمانه زنی ها راجع به خروج نیروهای آمریکایی از الطنف سوریه

واژه های کلیدی: آمریکایی | آمریکا | کنترل | سوریه | توافق | اخبار سوریه | اخبار بین الملل | داعش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *