خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

استفاده از برج ترامپ در پاناما جهت پولشویی و اعمال تبهکارانه

رویترز و ان‌بی‌سی نیوز تحقیقات مشترکی راجع به پولشویی صورت گرفته در برج «دونالد ترامپ» واقع در پاناما انجام دادند.

استفاده از برج ترامپ در پاناما جهت پولشویی و اعمال تبهکارانه

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از گاردین؛ هتل بین المللی «اوشن کلاب» مدیر جمهور آمریکا که در خلیج پاناما واقع است به محلی جهت اعمال خلاف قانون مالکان اشتراکی آپارتمان‌های آن تبدیل شده است هست؛ به طوریکه «دونالد ترامپ» بر روی قانون شکنی‌های انجام شده است در این برج ۷۰ طبقه چشم پوشیده و از سود حاصل از پولشویی در آن بهره می‌برد.

هتل بین المللی «اوشن کلاب» در سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرد و برجی مشمول بر اتاق‌های هتل، رستوران و آپارتمان‌هایی با حق مالکیت یکسان می‌شود. این برج یکی از آسمانخراش‌های استثنایی در آمریکای لاتین به حساب می‌آید که در مدت سه سال گذشته ۱۳.۹ میلیون دلار سود از ناحیه هزینه‌های مدیریتی و حق امتیاز هتل جهت ترامپ به ارمغان آورد.

استفاده از برج ترامپ در پاناما جهت پولشویی و اعمال تبهکارانه

فعالیت‌های این برج در ظاهر عادی به نظر می‌رسد؛ ولی خالی شدن آن در شب ها، راهرو‌های ساکت، چراغ‌های خاموش و رستوران خالی از مشتری برج، کنجکاوی عده‌ای را برانگیخته است.

بسیاری از کسانی که مالکیت اشتراکی آپارتمان‌های مسکونی برج «اوشن کلاب» را خریداری کرده اند، در آنجا زندگی نمی‌کنند؛ بلکه از این واحد‌های آپارتمانی جهت پولشویی- که مشمول بر پول کارتل‌های مواد مخدر، باند‌های تبهکار و قاچاق انسان می‌شود- استفاده می‌کنند.

خبرگزاری رویترز و ان‌بی‌سی نیوز به طور یکسان تحقیقاتی در این باره انجام داده و نتیجه های آن را در روز جمعه منتشر کردند. این تحقیقات با همکاری شرکت بین المللی «گلوبال ویتنس» انجام شده است است و ثابت می‌کند آسمانخراش ترامپ در پاناما در جرائم شرکت دهی شده است بین المللی همکاری دارد. ترامپ این برج را در اختیار دخترش «ایوانکا» قرار داه بود تا در امور بازار مسکن و مستغلات به کسب تجربه بپردازد.

هیچ مدرکی دال بر اینکه ترامپ امکاناتی در اختیار این افراد قرار داده تا به اعمال مجرمانه بپردازند، وجود ندارد. گلوبال ویتنس در این باره اعلام کرد: درست است که ترامپ هیچ مداخله مستقیمی در اعمال غیرقانونی صورت گرفته در برج «اوشن کلاب» نداشته؛ ولی واضح است کوچکترین تلاشی جهت متوقف کردن آن نیز انجام نداده هست. مدارک به روشنی نشان می‌دهد پول حاصل از قاچاق مواد مخدر کارتل‌های کلمبیایی جهت پولشویی به «اوشن کلاب» انتقال یافته شده است اند و توصیه مهم اینکه ترامپ نیز از سود حاصل از این معاملات بهره برده است.

رویترز و ان‌بی‌سی نیوز تحقیقات مشترکی راجع به پولشویی صورت گرفته در برج «دونالد ترامپ» واقع در پاناما انجام دادند.

بیانیه‌ای از سوی کاخ سفید و ایوانکا ترامپ انتشار یافته که تیم تجاری دونالد ترامپ را کاملا از اعمال صورت گرفته به دست مالکان برج «اوشن کلاب» مبرا می‌کند. در این بیانیه آمده است: شرکت تجاری ترامپ مالک، توسعه دهنده و یا فروشنده پروژه‌های «ترامپ اوشن کلاب» نیست. به علت نقش محدود شرکت تجاری ترامپ، این شرکت مسئول هیچکدام از پروژه‌های مالی صورت گرفته در «اوشن کلاب» از قبیل: فروش واحد‌های آپارتمانی و یا فعالیت املاک و مستغلات آن، نیست.

این عنوان در حالی مطرح می‌شود که ترامپ با وعده «کشیدن سیفون فساد در واشنگتن» قدم به کاخ سفید گذاشت. او حتی وعده داد با ساختن دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک از ورود قاچاقچیان و مهاجران به کشور جلوگیری خواهد کرد. ولی حالا مدارکی دال بر فساد مالی و پولشویی در یکی از برج‌های معروف او ارائه شده است است.

«رابرت مولر»، بازرس خاص پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، نیز اعلام کرده است جهت تکمیل این پرونده، معاملات تجاری ترامپ را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

برج ترامپ در پاناما مرکزی جهت ارتکاب اعمال تبهکارانه!

واژه های کلیدی: ایوانکا ترامپ | دونالد ترامپ | آپارتمان | برج ترامپ | پاناما | آمریکا | پولشویی | پروژه | پرونده | فعالیت | بیانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *