خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نتایج انتخابات باید با تایید شورای نگهبان اعلام شود ، ارسال 10 گزارش تخلف انتخاباتی به وزارت کشور

عضو هیئت نظارت بر انتخابات گفت: مروز 10 گزارش مستند از تخلفات انتخاباتی نامزدها، امضا کردم و جهت وزیر کشور و قوه قضائیه ارسال کردم.

نتایج انتخابات باید با تایید شورای نگهبان اعلام شود ، ارسال 10 گزارش تخلف انتخاباتی به وزارت کشور

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ سیامک ره پیک معاون اجرایی و امور انتخاباتی شورای نگهبان در جلسه یکسان این شورا با نمایندگان 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات ریاست جمهوری شاخصه های خاصی نسبت به سایر انتخابات دارد چراکه به لحاظ فراگیری و ملی بودن آثار فراوانی از نظر اجتماعی و سیاسی در سراسر کشور ایجاد می کند.
ره پیک افزود: عنوان امنیت، آرامش و همکاری سه عنوان مهمی است که باید در روند برگزاری انتخابات به آن توجه شود.

عبارات مهم : انتخابات مجلس شورای اسلامی – انتخابات ریاست جمهوری
وی با بیان اینکه سهم عمده ای از عنوان امنیت، آرامش و همکاری به واکنش‌ها بازیگران این عرصه مربوط می شود، گفت: تعامل ما می تواند در این مباحث مهم یاری کند و خدایی ناکرده برعکس آن می تواند آثار نامطلوبی ایجاد کند.

معاون اجرایی و امور انتخاباتی شورای نگهبان با اشاره به اینکه حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی می تواند اعتمادسازی و ایجاد اطمینان را فراهم کند، گفت: در چند انتخابات اخیر شرایطی تهیه آن انجام شد که در ستاد نظارت بر انتخابات هم نمایندگان نامزدها حضور داشته باشند.
ره پیک همچنین عنوان کرد: در روند شمارش آرا یک سیستم وزارت کشور است که به صورت آنلاین نتیجه های را اعلام می کند و یکی دیگر ستاد نظارت است که آن هم به صورت مستقیم اطلاعات را از سراسر کشور می گیرد؛ علاوه بر این، ما سیستم صورت جلسه دستی را هم در ستاد نظارت حفظ کردیم.
این عضو شورای نگهبان افزود: بنابر این شد که اطلاعاتی که از سوی وزرات کشور و سیستم اجرایی به صورت تدریجی به ما می رسد را بررسی کنیم و با اطلاعات خودمان تطبیق دهیم و طبق توافقی که کرده ایم هر اطلاعاتی که مورد تایید قرار گرفت، وزارت کشور می تواند آن را اعلام کند.
ره پیک با بیان اینکه گاهی ممکن است آماری که به صورت تدریجی از وزارت کشور می آید با آماری که ما داریم، اختلاف داشته باشد، افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از این موارد زیاد داشتیم بنابراین اطلاعات بدست آمده از وزارت کشور تا از طرف هیأت نظارت بر انتخابات تأیید نشود، قابل اعلام شدن نیست.
این عضو شورای نگهبان در این باره تأکید کرد: نمایندگان نامزدها در روز انتخابات تا چیزی قطعی نشده نباید پیش از آنکه با شورای نگهبان در میان بگذارند،مصاحبه و اعلام نظری داشته باشند.
معاون اجرایی و امور انتخاباتی شورای نگهبان همچنین گفت: امروز 10 گزارش مستند از تخلفات انتخاباتی نامزدها، امضا کردم و جهت وزیر کشور و قوه قضائیه ارسال کردم و این در روزهای گذشته استمرار داشته است.
ره پیک در آخر با تاکید بر اینکه هرچه به روز انتخابات نزدیک می شویم راجع به ملاحظات آن روز زیاد صحبت خواهیم کرد، گفت: امیدواریم این جلسات که شروع همکاری است تا روز برگزاری انتخابات ادامه داشته باشد.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: انتخابات مجلس شورای اسلامی | انتخابات ریاست جمهوری | وزارت کشور | اطلاعات | انتخابات | نگهبان | اطلاعات | سیستم | همکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *