خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اراده جدی کشور عزیزمان ایران و روسیه جهت اجرای توافقات جامع امنیتی

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که به روسیه سفر کرده است بعداز ظهر امروز(سه شنبه) دراولین برنامه کاری خود با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیدار و گفتگو کرد.

اراده جدی کشور عزیزمان ایران و روسیه جهت اجرای توافقات جامع امنیتی

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی کلوب خبرنگاران، در این ملاقات که پیش از برگزاری نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو ائتلاف ضد تروریسم ودر شهر زاویدووا درشمال پایتخت روسیه برگزار گردید طرفین ضمن بررسی روند همکاریهای جاری دو کشور در حوزه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ،ضرورت استمرار رایزنیهای یکسان و تبادل اطلاعات در سطح دستگاههای امنیتی،سیاسی و نظامی به منظور زیاد کردن تاثیر گذاری برنامه های مقابله با تروریسم در سوریه و عراق وسایر مناطق در گیر بحرانهای امنیتی در منطقه را مورد تاکید قرار دادند.
شمخانی در این ملاقات با تبیین شرایط تازه نظامی و امنیتی در بحران سوریه و تاثیرات مخرب مداخله نظامی غیر قانونی بعضی کشورها که به پیچیده تر شدن شرایط موجود و تقویت جبهه شکست خورده تروریسم تکفیری منجر شده است است اظهار داشت: موفقیتهای مستمر نظامی و سیاسی ائتلاف واقعی ضد تروریسم که موجب برقراری اتش بس پایدار وکاهش خشونت و خونریزی در سوریه گردید مهم ترین علت زیاد کردن تلاش شرکت یافته حامیان تروریسم تکفیری جهت حفط توان معنوی و عملیاتی انان شده است است.
وی عدم استقبال از پیشنهاد ارایه شده است از سوی کشور عزیزمان ایران و روسیه در خصوص انجام تحقیقات مستقل و بی طرفانه در زمینه ادعای حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون در سوریه را نشانه بهانه جویی امریکا جهت مداخله نظامی غیر قانونی در سوریه بیان کرد و افزود: مورد نیاز است کشورهای خط مقدم مبارزه واقعی با تروریسم با استمرار پشتیبانی از ارتش و نیروهای مردمی سوریه وهمچنین بهره گیری از ابتکارات سیاسی به منظور سرعت بخشیدن به روند مذاکرات سوری-سوری، نقش و کارها مخرب حامیان تروریسم تکفیری در سوریه را محدود کنند .

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در جریان این ملاقات ضمن تبریک گزینش مجدد به روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران از دریابان شمخانی جهت پذیرش دعوت دولت روسیه و شرکت در هشتمین اجلاس امنیتی دبیران شورای امنیت ملی قدردانی کرد. وی اظهار داشت: بدون شک برگزاری نشستهایی از این دست مسیر مطمئنی جهت جایگزینی کفتگو به جای نظامی گری و خشونت است.

پاتروشف با ابراز خرسندی از روابط رو به توسعه دوکشور در ابعاد مختلف، تجربه همکاری نزدیک و موثر کشور عزیزمان ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم را بسیار موفق ارزیابی کرد و انرا ضامن کم کردن تنش و بازگشت ثبات پایدار به کشور سوریه دانست.
در ادامه این نشست، هیئت عالی نظامی فدراسیون روسیه گزارشی از پیشرفت گفتگوهای کارشناسان نظامی ایران،روسیه و ترکیه در خصوص اجرای توافقات نشست آستانه چهار در ایجاد مناطق ۴گانه کم تنش در سوریه را ارایه ونقطه نظرات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در زمینه تسریع این روند را جویا شد.
انتهای خبر/

عبارات مهم : مبارزه با تروریسم – مداخله نظامی

واژه های کلیدی: مبارزه با تروریسم | مداخله نظامی | قانونی | تروریسم | سیاسی | سوریه | روسیه | ایران | امنیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *