خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اتحادیه عرب خواستار بررسی اوضاع اسیران فلسطینی شد

اتحادیه عرب اعزام کمیسیون تحقیق بین‌المللی به سرزمین‌های اشغالی را جهت بررسی خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه زندانیان فلسطینی، خواستار شد.

اتحادیه عرب خواستار بررسی اوضاع اسیران فلسطینی شد

به گزارش گروه بین الملل کلوب خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، اتحادیه عرب اعزام یک « کمیسیون تحقیق بین المللی» را به فلسطین اشغالی خواستار شد تا «خشونت هایی که در زندان های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی صورت می گیرد» بررسی شود.
از 17 آوریل، حدود هزار اسیر فلسطینی که در بند رژیم صهیونیستی هستند اعتصاب غذا کرده اند. این اسرا خواستار ملاقات با خانواده های خود، کارها درمانی و همچنین شرایط بهتر بازداشت هستند. فلسطینی ها می گویند 1500 اسیر اعتصاب غذا کرده اند. اسرائیل مدعی است شمار اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند 920 نفر است.

عبارات مهم : رژیم صهیونیستی – اتحادیه عرب

اتحادیه عرب روز پنج شنبه در قطعنامه ای که در نشست فوق العاده نمایندگان دائم این اتحادیه در قاهره تصویب شد، اعلام کرد« اتحادیه عرب کارها خارج از روال قضایی و نقض شدید حقوق زندانیان فلسطینی را محکوم می کند.»
در این قطعنامه از « شرکت ملل متحد و دیگر نهادهای وابسته به آن درخواست شده است است، یک کمیسیون تحقیق بین المللی اعزام کند تا موارد نقض حقوق اسرای فلسطینی در زندا ن های اسرائیل را بررسی کند.»
احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، روز پنجشنبه از قطعنامه شرکت علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد ( یونسکو ) راجع به بیت المقدس تقدیر کرد. این قطعنامه روز سه شنبه با 22 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 23 رأی ممتنع به تصویب رسید و باید همچنان روز جمعه به تأیید شورای اجرایی یونسکو برسد.
در این قطعنامه آمده است: «همه تدابیری که اسرائیل جهت ضربه زدن به جایگاه بیت المقدس اتخاذ کرده -به خاص قانون الحاق شرق بیت المقدس- پوچ و غیر ممکن است و باید لغو شود.»
ابوالغیط گفت این قطعنامه «گام مهمی است تا به این ترتیب کارها اسرائیلی ها که قصد دارند ماهیت این شهر مقدس و جایگاه حقوقی آن را تغییر دهند، آشکار شود.»
دبیر کل اتحادیه عرب تصریح کرد: «از شرکت ملل متحد و تمامی شرکت های فعال در حوزه حقوق بشر می خواهیم جهت دفاع از فلسطینیان مداخله کنند.»
وی افزود: «روز بیست و ششم آوریل در نامه ای به دبیر کل شرکت ملل متحد، از او خواستم جهت متوقف ساختن این تخلفات (برخورد غیر انسانی رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینی) مداخله کند.»
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: رژیم صهیونیستی | اتحادیه عرب | اسرائیل | یونسکو | قطعنامه | اسرائیل | اعتصاب | بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *