خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ابراز میل به چاووش اوغلو جهت عادی سازی روابط ترکیه با آلمان

وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای گفت در جهت اصلاح روابط با آلمان تلاش خواهد کرد.

ابراز میل به چاووش اوغلو جهت عادی سازی روابط ترکیه با آلمان

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از رویترز، مولود چاووش اوغلووزیر خارجه ترکیه – روز شنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد در جهت عادی سازی روابط با آلمان فعالیت خواهد کرد. بیانات وی در حالی بیان شده است است که در چند ماه اخیر، روابط آنکارا و برلین، دو متحد در ناتو، به سردی گراییده است.

پس از آنکه رجب طیب اردوغانمدیر جمهور ترکیه – در پی کودتای نافرجام سال گذشته این کشور، سرکوب مخالفان خود را شروع کرد، تنش‌ها در روابط ترکیه و آلمان شدت یافتن شد.

ابراز میل به چاووش اوغلو جهت عادی سازی روابط ترکیه با آلمان

آلمان همچنین نسبت به بازداشت شهروندان آلمانی به ترکیه اعتراض کرده است و پرسش‌هایی را راجع به مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا مطرح کرده است.

چاووش اوغلو در لحنی غیرمعمول در گفتگو با مجله اشپیگل گفت دلیلی جهت وجود مسئله میان دو کشور وجود ندارد.

وی گفت: «در صورتی که شما یک قدم به سوی ما بردارید، ما دو قدم به سوی شما برخواهیم داشت.»

هنگامی که از وی پرسیده شد آیا به لزوم عادی سازی روابط با برلین اعتقاد است یا خیر، چاووش اوغلو پاسخ داد: «بله، من آماده ام در این باره تلاش کنم.»

وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای گفت در جهت اصلاح روابط با آلمان تلاش خواهد کرد.

پیشتر و بعد از آنکه برلین وزرای ترکیه را از برگزاری سخنرانی‌های تبلیغاتی جهت همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه در آلمان جلوگیری کرد، اردوغان و بعضی دیگر از متحدان سیاسی وی، آلمان را به دوران نازی‌ها تشبیه کردند. مقامات آلمانی اعلام کردند این اقدام به جهت پرسشها امنیتی بوده هست. همه‌پرسی ترکیه به مدیر جمهور این کشور اختیارات بیشتری بخشید.

چاووش اوغلو گفت تشبیه آلمان به دوران نازی‌ها «پاسخی به خصومت» از جانب آلمان بوده هست. وی افزود آلمان باید احترام به ترکیه را بیاموزد.

میخائیل روثمعاون وزیر خارجه آلمان – در مصاحبه‌ای گفت برلین آماده مذاکره هست. وی همچنین ابراز امیدواری کرد دو کشور بتوانند «به زودی به یکدیگر نزدیک شوند.»

با این‌حال، وی گفت هنگامی که شهروندان بی‌گناه آلمانی در زندان باشند، برلین سکوت نخواهد کرد. روث گفت: «ما باید جهت این مسئله راهکارهایی بیابیم.»

آنگلا مرکلصدراعظم آلمان – در انتخابات اخیر این کشور جهت بار چهارم در سمت خود ابقا شد و در عین حال آرای بسیاری را به احزاب راست گرا واگذار کرد.

وی قصد دارد با حزب دموکرات آزاد آلمان ائتلافی تشکیل دهد. یکی از کاندیداهای احتمالی وی جهت سمت وزارت خارجه آلمان «جم اوزدمیر» است که والدین ترکیه‌ای دارد و منتقد سرسخت اردوغان است.

ابراز میل به چاووش اوغلو جهت عادی سازی روابط ترکیه با آلمان

چاووش اوغلو گفت: «هر فردی که به عنوان وزیر خارجه آلمان گزینش شود، همانگونه که به ما احترام می‌گذارد احترام خواهد دید.»

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: رجب طیب اردوغان | وزارت خارجه | اردوغان | ترکیه | آلمان | اخبار بین الملل | چاووش اوغلو | رجب طیب اردوغان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *