خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آیا علت وقوع توفان‌های سهمگین در آمریکا تغییرات آب و هوایی است؟

شهردار میامی با اشاره به وقوع توفان‌های سهمگین در آمریکا از دونالد ترامپ خواست راجع به تغییرات آب و هوایی مذاکره کند.

آیا علت وقوع توفان‌های سهمگین در آمریکا تغییرات آب و هوایی است؟

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتن پست؛ «توماس رگالادو»، شهردار میامی با اشاره و به وقوع توفان های رکوردشکن در آمریکا، از دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا خواست تا راجع به تغییرات آب و هوایی مذاکره کند.

رگالادو روز جمعه بعد از اعلام وضع اضطراری در میامی به خبرنگاران گفت: اگر این توفان ها ناشی از تغییرات آب و هوایی نیست، در این صورت من نمی دانم علت آن چیست.

وی ادامه داد: وقت بحث در مورد تغییرات آب و هوایی فرا رسیده هست. وقت آن رسیده تا مدیر جمهور ترامپ و آژانس حفاظت از محیط زیست و هر تصمیم گیرنده ای راجع به تغییرات جَوی مذاکره کند.

آیا علت وقوع توفان‌های سهمگین در آمریکا تغییرات آب و هوایی است؟

شهردار میامی افزود: من نمی خواهم سیاسی باشم ولی واقعیت این است که باید جهت حفاظت از محیط زیست درس هایی بیاموزیم.

اگرچه تغییرات آب و هوایی به نوبه خود عملی جهت وقوع حوادث طبیعی است ولی دانشمندان همچنان جهت ارتباط دادن وقوع توفان های سهمگین به عنوان گرمایش جهانی مردد هستند.

دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرده بود در صورت ورود به کاخ سفید از معاهده آب و هوایی پاریس خارج خواهد شد. او اعتقاد بود تغییرات آب و هوایی حربه ای از سوی چینی هاست تا از این طریق اقتصاد آمریکا را تحت کنترل قرار دهند. 195 کشور دنیا آخرهای سال 2015 با پیش‌نویس توافق پاریس راجع به جَوی موافقت کردند. براساس این توافق، ثابت نگهداشتن روند گرم شدن­ کره زمین ­تا 2 درجه سانتیگراد آینده نگری می شود.­

با ورود توفان ایرما به فلوریدا، بیش از 6 میلیون 300 هزار نفر از ساکنان این ایالت به دستور مقامات شهری، منزل های خود را ترک کرده تا در مسیر توفان قرار نگیرند.

شهردار میامی با اشاره به وقوع توفان‌های سهمگین در آمریکا از دونالد ترامپ خواست راجع به تغییرات آب و هوایی مذاکره کند.

ایرما توفانی قدرتمند با درجه 5 هست. این توفان روز چهارشنبه جزیره «باربودا» در کارائیب و بخش هایی از کوبا را درنوردید و بعد از آنکه قدرت آن به درجه 3 کم کردن یافت به سمت ایالت فلوریدا حرکت کرد. با نزدیک شدن به فلوریدا قدرت توفان ایرما به 5 زیاد کردن یافت و با سرعت300 کیلومتر در ساعت تمامی شهرهای این ایالت را ترساندن می کند. میزان خسارات توفان ایرما در فلوریدا 200 میلیارد دلار برآورد می شود.

توفان ایرما حدود دوهفته بعد وقوع توفان هاروی در ایالت تگزاس که خسارات گسترده ای به جای گذاشت، رخ داده است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تغییرات آب و هوایی | دونالد ترامپ | فلوریدا | آمریکا | فلوریدا | پاریس | میامی | توفان | توافق | مذاکره | شهردار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *