خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مذاکرات هیات های روسیه با شرکت ملل ، آغاز نشست سوری آستانه

دور ششم مذاکرات سوری آستانه در پایتخت قزاقستان امروز (پنجشنبه) با سرپرستی ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای بانی گفت‌وگوها شروع شد.

مذاکرات هیات های روسیه با شرکت ملل ، آغاز نشست سوری آستانه

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، نخستین دیدار در چارچوب مذاکرات آستانه بین هیات روسی به سرپرستی الکساندر لاورنتیف نماینده خاص مدیر جمهوری روسیه در امور سوریه و استفان دی میستورا نماینده دبیرکل شرکت ملل در امور سوریه انجام گرفت.

عبارات مهم : وزیر امور خارجه – مذاکرات آستانه
این دور از نشست آستانه دو روزه برگزار می‌شود و اجلاسیه عمومی فردا (جمعه) برنامه ریزی شده است است.
ایجاد منطقه چهارم امن در ادلب سوریه از عنوان های مهم دور ششم نشست سوری آستانه هست.
افزون بر هیات های ایران، روسیه و ترکیه، نمایندگان دولت و مخالفان سوریه، قزاقستان به عنوان میزبان، هیات شرکت ملل و کشورهای ناظر در مذاکرات سوری آستانه شرکت دارند.

هیات دولت سوریه به سرپرستی بشار جعفری نماینده دائمی این کشور در شرکت ملل در مذاکرات آستانه شرکت دارد و 24 نماینده معارضان سوری پذیرنده پیمان آتش بس فراگیر نیز جهت شرکت در این گفت‌وگوها در پایتخت قزاقستان بسر می برند.

حسن جابری انصاری معاون عربی و خاورمیانه وزارت خارجه سرپرستی هیات نمایندگی کشور عزیزمان ایران و الکساندر لاورنتیف نماینده خاص مدیر جمهوری روسیه در امور سوریه ریاست هیات روسی را برعهده دارد.

هیات ترکیه نیز به سرپرستی سدات اونال معاون وزیر امور خارجه این کشور در مذاکرات آستانه شرکت می کند.

استفان دی میستورا نماینده دبیرکل شرکت ملل در امور سوریه نیز در نشست آستانه شرکت دارد.

از آمریکا هم دیوید ساترفیلد نماینده وزارت خارجه این کشور در امور خاورمیانه به عنوان ناظر در مذاکرات حضور دارد و نائف آسفی تل مدیر بخش سیاسی وزارت خارجه اردن نیز به همین عنوان بر گفت وگوها نظارت می کند.

به گزارش رسانه ها، کارشناسان ایران، روسیه و ترکیه روز چهارشنبه در آستانه با عنوان ایجاد منطقه امن در ادلب نشست برگزار و پرسشها مربوط به این طرح را بررسی کامل کردند.

مذاکرات آستانه که روش آن پاییز سال گذشته در نشست یکسان وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو اعلام شد، تصمیم همگرایی سه کشور را جهت کم کردن دامنه درگیری ها، توافق جمعی مبارزه با تروریسم و همچنین برقراری آتش بس فراگیر در سوریه (از 10 دی ماه 95) در پی داشت که در قطعنامه شورای امنیت شرکت ملل نیز تائید شده است هست.

ایران، روسیه و ترکیه 14 اردیبهشت در چهارمین دور مذاکرات آستانه، تفاهم نامه ایجاد مناطق امن را در سوریه امضا کردند که در برگیرنده مناطقی در استان های ادلب، بخش هایی از حمص، غوطه شرقی، درعا و قنیطره با نشانه کم کردن خشونت ها هست.

توقف همه اقدام های جنگی بین طرف های مناقشه مشمول بر نیروهای دولتی و معارضان پیوسته به آتش بس، تسهیل دسترسی ساکنان به کمک های انسانی، بازسازی زیرساخت ها، تامین شرایط ارائه کمک های پزشکی و بازگشت آوارگان نیز در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته هست.

ایجاد کمربند امنیتی جهت جلوگیری از بروز وقایع و حوادث از جمله برخوردهای جنگی بین طرف های مناقشه در امتداد مرزهای مناطق کم کردن تنش، فعالیت ایستگاه‌های بازرسی و گذرگاه‌ها همراه مقرهای خاص نظارت بر آتش بس از دیگر تدابیر آینده نگری شده است هست.

بر اساس این تفاهم نامه، همه تدابیر مورد نیاز در چارچوب تامین شرایط ایجاد مناطق امن جهت تمامی طرف های مناقشه به کار گرفته می شود و همزمان مبارزه با داعش، جبهه النصره و همه گروه‌های مرتبط با آنها اعمال می شود و تلاش ها جهت پیوستن گروه های معارض به آتش بس نیز ادامه می یابد.

گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با روش سرنگونی حکومت سوریه باعث شدند، ده‌ها هزار تروریست افراطی از کشورهای متفاوت دنیا به سوریه گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.

این اقدام های ضدسوری باعث تشکیل ده‌ها گروه تروریستی شد که افزون بر قتل عام و کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته هست، ولی گروه کشورهای غربی-عربی هنوز هم به حمایت از گروه‌های مسلح و تروریستی ادامه می دهند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | مذاکرات آستانه | وزارت خارجه | امور خارجه | خاورمیانه | مذاکرات | سیاسی | سوریه | روسیه | ترکیه | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *