خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

وزارت خزانه داری آمریکا مجوز عضویت همراه‌ اول در GSM را صادر نکرد / آذری جهرمی

وزیر ارتباطات گفت: اپراتورهای ایرانی هر سال جهت عضویت در GSM از اوفک مجوز می‌گرفته، ولی وزارت خزانه داری آمریکا این مجوز را صادر نکرده‌ است.

وزارت خزانه داری آمریکا مجوز عضویت همراه‌ اول در GSM را صادر نکرد / آذری جهرمی

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، راجع به از بین بردن نرم‌افزارهای ایرانی به وسیله گوگل پلی و اپل اظهار کرد: بررسی‌های حقوقی راجع به دلایل این از بین بردن انجام دادیم البته مسئله گوگل با اپل مقداری تفاوت دارد و به زودی یک گزارش تکمیلی راجع به هر دو عنوان منتشر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اپراتورهای ایرانی به خصوص همراه اول عضو GSM بودند و هر ساله جهت این عضویت GSM از «اوفک» مجوز می‌گرفته هست، گفت: آنچه که اتفاق افتاده این است که جهت عضویت همراه‌ اول از وزارت خزانه داری آمریکا درخواست مجوز کرده‌ ولی آنها این مجوز را صادر نکرده‌اند. این عنوان جهت ما مشکلی به وجود نمی‌آورد لیکن بحث تبادلات مالی در رابطه با رومینگ بین اپراتورها را جاهای دیگر هم انجام می‌دهند. در دوسال گذشته مجوزی جهت عضویت شرکت‌های ایرانی صادر نشده بود که امسال این مجوز صادر شده است است.

از کسب و کارهای نوین حمایت کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات راجع به پرسشها پیش آمده جهت اسنپ در بعضی استان‌های کشور، افزود: در استان البرز و شهر کرج شکایتی از سوی شهرداری به دادستانی کرج ارسال شد و دادستانی صدور حکم در این زمینه را رد کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا مجوز عضویت همراه‌ اول در GSM را صادر نکرد / آذری جهرمی

وی گفت: اینکه ما به کسب و کارهای سنتی توجه کنیم توصیه مهمی است ولی اینکه کسب و کارهای سنتی در برابر فناوری مقاومت کند را هیچ کس قبول نمی‌کند. آمدن این سرویس‌ها زندگی مردم را راحت‌تر کرده و امنیتی که جهت شهروندان ایجاد کرده، عنوان مهمی است.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: از استاندار البرز هم خواستیم همانطور که اتحادیه تاکسیرانی پایتخت کشور عزیزمان ایران خدماتش را در بستر نوین آورده هست، آماده‌ایم تا به تاکسیرانی کرج جهت ارائه خدمات در بستر نوین کمک کنیم. عزم ما این است که از کسب و کارهای نوین حمایت کنیم و این کار را وظیفه خود می‌دانیم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزیر ارتباطات | اطلاعات | فناوری | ایرانی | آمریکا | همراه | محمد جواد آذری جهرمی | وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *