خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ترفند اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی تلفن همراه اندرویدی

گوشی اندرویدی | تبلت اندرویدی | گوشی هوشمند | تنظیمات | اندروید | دستگاه | اندروید | اتصال | هوشمند

ترفند اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی تلفن همراه اندرویدی

ترفند اتصال کیبورد به گوشی گوشی تلفن همراه اندرویدی

شما می توانید به گوشی اندرویدی خود کیبورد کامپیوتری وصل کنید و از کار کردن با آن لذت کامل ببرید و حسابی تایپ کنید! اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی و یا تبلت اندرویدی به تجهیزت زیادی نیاز ندارد. جهت وصل کردن صفحه کلید یو اس بی به یک دستگاه اندرویدی تنها باید یک قطعه کوچک و بسیار ارزان را خریداری کند.

از وقت عرضه نخستین گوشی هاي هوشمند وقت آن چنان زیادی نمی گذرد، ولی این دستگاه ها چنان پیشرفت کرده اند که بازدیدکنندگان اغلب جهت انجام دادن کارهای هرروز و اعمال متداول خود به جای سیستم کامپیوتری رومیزی و یا لپتاپ از آن ها بهره گیری می کنند. اگرچه جهت کاربرد این وسایل هم در بخش سخت افزاری «قدرت پردازشی»

ترفند اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی تلفن همراه اندرویدی

و هم در بخش نرم افزاری «برنامه هاي کاربردی» نمیتوان هیچ محدودیتی قائل شد، ولی هنوز در یک بخش بسیار راحت ضعیف عمل میکنند. تایپ کردن در گوشی گوشی هنوز یک عمل خسته کننده و وقت بر محسوب میشود.

سریع ترین بازدیدکنندگان از لحاظ تایپ کردن بر روی صفحه نمایش لمسی گوشی گوشی، حین بهره گیری از برترین کیبوردهای اندرویدی همچون Gboard نمی توانند از قیمت تایپ پنجاه کلمه در دقیقه فراتر بروند، در حالی که با بهره گیری از یک صفحه کلید یو اس بی عادی میتوان با حداقل قیمت صد و چهل کلمه در دقیقه تایپ کرد.

گوشی اندرویدی | تبلت اندرویدی | گوشی هوشمند | تنظیمات | اندروید | دستگاه | اندروید | اتصال | هوشمند

افزایش سرعت تایپ در گوشی گوشی بدون پیدا کردن یک راه حل اساسی غیر ممکن هست، آیا که در برترین حالت میتوانید از دو انگشت خود جهت تایپ سریع بهره گیری کنید. ولی با اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی میتوان تمامی انگشتان دست را درگیر کرد.

اگرچه امروز وصل کردن صفحه کلید به گوشی گوشی اندرویدی به صورت بدون سیم، به لطف توانایی هاي بلوتوث و ان اف سی ممکن هست، ولی هنوز کیبوردهای یو اس بی برترین گزینش در دسترس محسوب می شوند. تنها چیزی که جهت اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی نیاز دارید، خرید یک قطعه به ارزش کمتر از 5 دلار هست. با این قطعه همین طور میتوانید هر فلش یو اس بی را به گوشی گوشی خود وصل کنید.

اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی با کابل OTG

ترفند اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی تلفن همراه اندرویدی

دستگاه هاي اندریدی و همین طور پورت هاي آن ها، کوچکتر از انداز ه اي میباشند که بتوان یک یو اس بی را به صورت مستقیم به آن ها متصل کرد، به همین علت باید از یک تبدیل کننده بهره گیری کنیم. این تبدیل کننده باید یو اس بی و میکرو یو اس بی را با یکدیگر سازگار کند. جهت شارژ کردن دستگاه هاي اندرویدی نیز از همین درگاه میکرو یو اس بی بهره گیری می شود.

این وفق دهنده و سازگارکننده کابل یو اس بی به میکرو یو اس بی با نام او تی جی «OTG –> On-the-Go» آشنا میشود. اغلب گوشی هاي گوشی امروزی مخصوصا تمامی فبلت ها از آن ها پشتیبانی میکنند. گرچه جهت بعضی محصولات «مثلا گوشی هاي گوشی سری نوت سامسونگ» باید کابل OTG به شخصی تهیه کنید، ولی کابل هاي متداول را می توان در تمامی گوشی هاي گوشی بهره گیری کرد.

گوشی اندرویدی | تبلت اندرویدی | گوشی هوشمند | تنظیمات | اندروید | دستگاه | اندروید | اتصال | هوشمند

فارغ از نوع، جنس و سازنده کابل او تی جی، نحوه بهره گیری از آن برای اتصال صفحه کلید به تبلت یا گوشی گوشی یکسان هست. تنها کافی است سر میکرو یو اس بی را به پورت مربوط به آن در دستگاه وارد کرده و کابل یو اس بی صفحه کلید را به داخل پورت یو اس بی آن وارد کنید تا اتصال به همین راحتی برقرار شود.

مزیت کابل OTG به همین مورد ختم نمی شود. اضافه بر اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی میتوانید تمامی دستگاه هایي که جهت اتصال از کابل یو اس بی بهره گیری میکنند را به گوشی گوشی یا تبلت اندرویدی خود وصل کنید. فلش مموری و همین طور دوربین عکاسی را می توان بعنوان پرکاربردترین موارد نام برد.

ترفند اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی تلفن همراه اندرویدی

راه اندازی صفحه کلید خارجی

به محض اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی یا تبلت، باید در عرض چند دقیقه آن را راه اندازی کرده و شرایط را جهت تایپ با بهره گیری از صفحه کلید حقیقی فراهم کنید. یکی از شاخصه هاي مهم کابل OTG، امکان اتصال کابل یو اس بی به دستگاه اندرویدی و بهره گیری مستقیم از دستگاه متصل شده است بدون نیاز به تنظیمات اضافی است «Plug & Play»، ولی بهتر است وقت کوتاهی صرف کرده و یکسری تغییرات را در تنظیمات اعمال کنید.

بعد از اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی مراحل زیر را دنبال نمایید:

پنل اعلانات «نوتیفیکیشن بار» را به پایین بکشید.

با اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی باید یک آیتم تازه با عنوان Select keyboard layout به پنل افزوده شده است باشد. آن را لمس کنید.

در صفحه اي که با عنوان Choose keyboard layout در مقابلتان باز میشود، میتوانید عبارتDefault را گزینش کنید، ولی پیشنهاد این است که گزینش Set up keyboard layouts را انتخاب و دیگر گزینش هاي در دسترس را نیز دیدن کنید.

در این فهرست جستجو کرده و طرح بندی مورد نظر خود را گزینش کنید. اگر به زبانی غیر از انگلیسی تایپ می کنید، حتما تیک باکس کنار نام آن زبان را بزنید. حتی در وقت بهره گیری از زبان انگلیسی نیز در گزینش خود توجه کرده و برترین طرح بندی را گزینش کنید.

اگر در پنل اعلانات هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نکرده اید، می توانید با رفتن به مسیر Settings > Personal > Language & Input > Keyboard & Input Methods تنظیمات مورد نیاز جهت اتصال کیبورد به گوشی گوشی یا تبلت را انجام دهید.

ممکن است روش ذکر شده است در بالا، بسته به سازنده، مدل گوشی گوشی و مخصوصا نسخه اندروید دستگاه متفاوت باشد، ولی در حالت کلی باید چنین اعمالی را انجام دهید. تنها موارد متفاوت، مسیر دسترسی به تنظیمات و نام گزینش ها هست. اکنون کافی است هر اپلیکیشن دلخواه را باز کرده و تایپ کردن را شروع کنید.

چند توصیه که باید بدانید

یکی از نکات دیدنی و گرچه شاد کننده اي که بعد از اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی متوجه شدیم، پشتیبانی اندروید از اکثر دکمه هاي مخصوص در صفحه کلید هست. بعنوان مشابه، کلیدهای Home و End به ترتیب نشانه گر را به ابتدا و یا انتهای خط انتقال یافته می کنند و با زدن دکمه هاي Page Up یا Page Down صفحه به اوج یا پایین جابه جا می شود. کاربرد کلیدهای Delete و Enter نیز به همان شکل همیشگی هست. بعنوان قشنگ ترین بخش باید به امکان گرفتن اسکرین شات با زدن دکمه Print Screen اشاره کنیم که بسیار سریع و راحت به نظر میرسد.

با زدن دکمه ویندوز «Windows key» در صورت بهره گیری از یک صفحه کلید ویندوزی و یا با زدن دکمه کامند «Command key» حین بهره گیری از یک صفحه کلید اپل، بسته به نسخه اندروید یک عملکرد متفاوت دیدن میشود. بعنوان مشابه با اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی موتورولا Moto E باکس جستجوی گوگل باز شد. با زدن دکمه ویندوز حین وصل کردن صفحه کلید به تبلت سامسونگ Galaxy Tab S، شاهد باز شدن Google Now on Tap بودیم.

کارکرد کلیدهای مدیا بستگی به نوع صفحه کلید دارند. بعنوان مشابه حین اتصال یک صفحه کلید عادی، از کلیدهای نظارت حجم صدا و همین طور بازرسی اکران موسیقی به نحو احسن بهره گیری کردیم، ولی حین اتصال یک صفحه کلید مخصوص اپل، هیچ یک از کلیدهای خاص عمل نکرد. اگرچه تنها یک صفحه کلید ویندوزی را آزمون کردیم، ولی انتظار داریم نحوه کار در تمامی کیبوردها یکسان باشد.

در نهایت باید به دو مسئله اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی یا تبلت اشاره کنیم. نخستین این که هیچ راهی جهت عوض کردن سریع طرح بندی و یا زبان صفحه کلید وجود ندارد. مورد دوم به عدم دسترسی به اموجی ها و علامت هاي مخصوص مربوط می شود که متاسفانه نمیتوان آن ها را با کلیدهای فیزیکی صفحه کلید در باکس تایپ قرار داد.

چرا از لپتاپ بهره گیری نکنیم؟

منظور ما از طرح این سوال، برتری بهره گیری از لپتاپ جهت تایپ کردن حین بیرون بودن از منزل و یا محل کار نیست. چند علت وجود دارند که شما را به تهیه یک صفحه کلید یو اس بی کوچک و تلاش جهت تایپ کردن با بهره گیری از گوشی گوشی تشویق میکنند.

امروز همه ي افراد یک گوشی هوشمند در جیب خود دارند. حتی در صورت نداشتن این وسیله، هزینه خرید یک گوشی هوشمند به علاوه یک صفحه کلید یو اس بی کوچک و قابل حمل به مراتب کمتر از یک لپ‎تاپ کاملا عادی هست. گرچه خرید گوشی هوشمند و صفحه کلید به جای لپ‎تاپ، زمانی عاقلانه است که تنها علت شما جهت خرید یک لپ‎تاپ تایپ متون گوناگون در محیط بیرون از منزل باشد.

تبلت هاي دو در یک و هیبریدی بسیار گران قیمت میباشند. در این نوع از تبلت هاي بزرگ، که اندازه نمایشگر آن ها حداقل ده اینچ هست، یک صفحه کلید مخصوص در جعبه دستگاه وجود داشته و می توان با اتصال آن، این تبلت بزرگ را به یک لپ‎تاپ کوچک عوض کردن داد. با اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی و جدا کردن آن در وقت دلخواه، باز هم یک دستگاه تبدیل شونده و هیبریدی در اختیار دارید!

با اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی و انجام دادن تمامی کارها بروی آن، همۀ اطلاعات خود را در یکجا نگه داری میکنید. به این ترتیب نیازی به همگام سازی مداوم اطلاعات لپ‎تاپ و گوشی گوشی از بین می رود.

از آنجایی که طی مدت وقت تازه تعداد نرم افزارهای کاربردی گوشی مخصوصا جهت سیستم عامل اندروید بسیار چندان شده، کاربر به آلبوم وسیع تری از ابزارهای تایپ دسترسی خواهد داشت.

دوام باتری گوشی گوشی به مراتب از لپتاپ اکثر هست.

واژه های کلیدی: گوشی اندرویدی | تبلت اندرویدی | گوشی هوشمند | تنظیمات | اندروید | دستگاه | اندروید | اتصال | هوشمند

ترفند اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی تلفن همراه اندرویدی

ترفند اتصال صفحه کلید به گوشی گوشی تلفن همراه اندرویدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *