خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گالری بروزترین تصویر با کیفیت فول اچ دی جهت تصویر زمینه

دوربین دیجیتال | دیجیتال | اطلاعات | تصویری | نمایش | تصویر | تصویر با کیفیت

گالری بروزترین تصویر با کیفیت فول اچ دی جهت تصویر زمینه

گالری بروزترین عکس با کیفیت فول اچ دی جهت تصویر زمینه

انواع عکس با کیفیت فول اچ دی جهت تصویر زمینه

همراه تصویر با کیفیت تازه مقالات قشنگی در ضمینه سلامت , سبک زندگی , روانشناسی و… قرار میدهیم

گالری بروزترین تصویر با کیفیت فول اچ دی جهت تصویر زمینه

عبارات مهم : دوربین دیجیتال – دیجیتال
انواع فرمت‌های تصاویر
شاید در نگاه اول تصویرهای دیجیتال سابقه‌‌ چندانی نداشته باشند، ولی در واقعیت این‌طور نیست. با این‌که نخستین دوربین دیجیتال سال ۱۹۷۵ تولید شد، ولی این دوربین نخستین تصویر دیجیتال را تهیه نکرد؛ بلکه این شروع به حدود ۶۰ سال پیش و سال ۱۹۵۷ برمی‌گردد که فردی به نام راسل کرش تصویری دیجیتال با ابعاد ۱۷۵ در ۱۷۵ از پسر سه‌ماهه‌اش درست کرد.
البته ابعاد تصویر در آن وقت نمی‌توانست بیش از این باشد، لیکن داده‌ای‌ بیش از آن در رایانه‌های وقت جا نمی‌شد. از آن وقت تاکنون دنیای تصویرهای دیجیتال شاید زیاد از هر زمینه‌ دیگری تغییرات داشته و فرمت‌ها و فشرده‌سازی‌های گوناگونی جهت ذخیره‌سازی و نمایش آن ارائه شده است هست.

دوربین دیجیتال | دیجیتال | اطلاعات | تصویری | نمایش | تصویر | تصویر با کیفیت

انواع فرمت‌ها
داده‌های تصویر دیجیتال می‌تواند به سه حالت در یک فایل ذخیره شود: به‌صورت غیرفشرده، فشرده و برداری. دو حالت اول را تحت یک نام و به‌صورت تصویرهای شطرنجی (raster images) می‌شناسند. البته باید توجه داشت ‌در‌ نهایت تمام تصویرهای هنگام نمایش به شبکه‌ای از نقاط رنگی (پیکسل‌ها) تبدیل می‌شوند که داده‌های هر پیکسل در تعدادی بیت ذخیره می‌شود که نشانگر رنگ و عمق رنگی آن هست.

اما این‌که آیا در فایل نیز این اطلاعات به‌صورت همین شبکه‌ای یا به‌صورت برداری ذخیره شود، تفاوت میان دو خانواده از فرمت‌ها، یعنی تصویرهای شطرنجی و تصویرهای برداری را معین می‌کند. در تصویرهای برداری، اطلاعات تصویر به‌صورت یک توصیف هندسی ذخیره می‌شود: به عنوان نمونه این تصویر مشمول بر یک دایره و یک مربع ‌داخل هم هست. این نوع ذخیره‌سازی باعث می‌شود تصویرهای برداری قابل نمایش دقیق و با کیفیت روی هر صفحه‌ و با هر اندازه‌ای باشد.فرمت‌های فشرده‌سازی تصویرهای مانند فرمت‌های صوتی به دو نوع اتلافی (lossy) و غیراتلافی (lossless) تقسیم می‌شود. در الگوریتم‌های فشرده‌سازی غیراتلافی، اندازه‌ فایل تصویر با فشرده‌سازی به گونه‌ای کم کردن می‌یابد که تمام اطلاعات تصویر مهم حفظ شود. البته این کار به قیمت تصویرهای با اندازه‌ بزرگ‌تری نسبت به فشرده‌سازی اتلافی خواهد بود. در فشرده‌سازی اتلافی، نشانه مهم کم کردن هرچه زیاد اندازه‌ فایل است و با این‌که در این تصویرهای نیز اطلاعات تصویر تا حد بسیار خوبی حفظ می‌شود، ولی تصویرِ به دست آمده یک کپی کامل از تصویر مهم نخواهد بود.

گالری بروزترین تصویر با کیفیت فول اچ دی جهت تصویر زمینه

BMP
کسی نیست که نام BMP یا Bitmap را نشنیده باشد. این فرمت را مایکروسافت جهت ذخیره‌ فایل‌های گرافیکی در ویندوز طراحی کرده و بسیار راحت هست. همان‌طور که از نام این فرمت هم مشخص هست، اطلاعات هر پیکسل به همان صورت که است ذخیره می‌شود. در نتیجه فایل‌های BMP کاملا غیرفشرده هست؛ البته با اندازه‌ بزرگ! تنها مزیت این فرمت، سادگی و توانایی نمایش آن در همه‌جاست.

JPEG
در این‌که JPEG مشهورترین و پرطرفدارترین فرمت ذخیره‌سازی تصویرهای هست، شکی نیست. تقریبا تمام دوربین‌های دیجیتال تصویرهای را به JPEG ذخیره می‌کنند و دستگاهی نیست که توانایی نمایش این تصویرهای را نداشته باشد. این فرمت که سال ۱۹۹۲ عرضه شده است هست، یک فرمت فشرده‌سازی اتلافی به شمار می‌آید که از تصویرهای رنگی ۲۴ بیت (هشت بیت جهت هر کدام از سه رنگ قرمز، آبی و سبز) پشتیبانی می‌کند. با توجه به اتلافی بودن این فرمت، اندازه‌ فایل‌های JPEG تا حد بسیار زیادی پایین هست. البته میزان فشرده‌سازی تصویر مهم به وسیله برنامه‌ فشرده‌سازی قابل تعیین هست.

دوربین دیجیتال | دیجیتال | اطلاعات | تصویری | نمایش | تصویر | تصویر با کیفیت

JPEG2000
برادر کوچک‌تر فرمت JPEG با توانایی پشتیبانی از فشرده‌سازی اتلافی و غیراتلافی ‌سال ۲۰۰۰ عرضه شد، ولی نگذارید شباهت اسمی شما را به اشتباه بیندازد: روش‌های فشرده‌سازی‌ که در این فرمت به کار رفته، با استاندارد JPEG متفاوت هست. این روش‌ها تصویرهای را با کیفیت و فشرده‌سازی بیشتری ذخیره می‌کنند، ولی به چه قیمتی؟ تصویرهای JPEG 2000 نیاز به قدرت محاسباتی بیشتری جهت پردازش دارند. علاوه بر این، فرمت JPEG 2000 ویژگی‌های دیگری نیز نسبت به JPEG دارد: مقاومت زیاد در برابر خطا، پشتیبانی از تصویرهای HDR و … . با این‌که این فرمت هیچ گاه نتوانست به محبوبیت برادر بزرگ‌ترش برسد، ولی امروزه در تدوین و توزیع حرفه‌ای فیلم‌ها و تصویرهای بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

TIFF
Tagged Image File Format) ‌TIFF) یک فرمت انعطاف‌پذیر است که معمولا تصویرهای را به‌صورت ۲۴ یا ۴۸ بیت بابت هر پیکسل (هشت یا ۱۶ بیت جهت هر رنگ) ذخیره می‌کند. نکته‌ مهم این فرمت، ساختار برچسب‌دار (tagged) آن است که توانایی توسعه‌ زیادی به آن می‌دهد. بر این اساس، شرکت‌های زیادی برچسب‌های خاص جهت تصویرهای خودشان معرفی کرده‌اند که البته نتیجه‌ این شده است است که هیچ دستگاه خواننده‌ای نمی‌تواند همه‌ انواع فایل‌های TIFF را بخواند! فشرده‌سازی فرمت TIFF می‌تواند هم به‌صورت اتلافی و هم غیراتلافی باشد و فشرده‌سازی غیراتلافی بسیار خوبی بخصوص در مورد تصویرهای سیاه‌وسفید ارائه می‌کند.

گالری بروزترین تصویر با کیفیت فول اچ دی جهت تصویر زمینه

برخی دوربین‌های دیجیتال می‌توانند تصویرهای را با این فرمت (به کمک الگوریتم فشرده‌سازی LZW) به‌صورت غیراتلافی ذخیره کنند که کیفیت بیشتری نسبت به تصویرهای JPEG خواهد داشت. ولی مزیت مهم TIFF هیچ‌کدام از اینها نیست؛ این فرمت یکی از اصلی‌ترین فرمت‌ها در صنعت چاپ به شمار می‌آید. علت آن هم پشتیبانی آن از فضاهای رنگی مخصوص دستگاه‌های متفاوت هست.

GIF
بیشتر بازدیدکنندگان هنگامی که نام این فرمت را می‌شوند، یاد تصویرهای متحرک در اینترنت می‌افتند، ولی این فرمت قابلیت‌هایی فراتر از تصویرهای متحرک دارد و نباید آن را فقط در آن قالب شناخت. فرمت Graphics Interchange Format) GIF) ‌ فرمتی با سابقه‌ای ۳۰ ساله است که امکان پشتیبانی تصویرهای از هشت تا ۲۵۶ بیت را دارد. این فرمت به علت استفاده از الگوریتم فشرده‌سازی (LZW که حداکثر کارایی را جهت مناطق بزرگ تک‌رنگ دارد) جهت تصاویری گرافیکی که حداقل رنگ‌ها را داشته باشد بسیار مناسب هست؛ مانند اشکال، لوگوها و تصویرهای کارتونی. ولی از همه‌ اینها که بگذریم، GIF به علت پشتیبانی‌ از تصویرهای متحرک به یک پدیده در اینترنت امروز تبدیل شده است هست. البته دعوای سر نحوه‌ تلفظ نام این فرمت را هم نباید فراموش کرد (بین «گیف» و «جیف») که حتی به رئیس‌جمهور آمریکا هم کشیده شده است است.‌ (اوباما نظرش روی ‌گیف‌ است!)

PNG
احتمالا در اینترنت با تصاویری برخورد داشته‌اید که پس‌زمینه‌ براق دارند. می‌توانید مطمئن باشید این تصویرهای PNG هستند. فرمت Portable Network Graphics) PNG) در اصل جهت ارائه‌ معادلی متن‌باز و رایگان جهت GIF درست شد. (خیالتان راحت، GIF الان بدون مجوز است!)‌‌ این فرمت عملا مثل یک آچار فرانسه‌ پشتیبانی می‌ماند: تصویرهای هشت بیتی paletted (با امکان رنگ براق جهت یک پیکسل)، تصویرهای ۲۴ بیتی true-color (شانزده میلیون رنگ) یا ۴۸ بیت true-color . (با یا بدون کانال آلفا جهت میزان شفافیت)‌ PNG یک فرمت با فشرده‌سازی غیراتلافی است که در موقعیت‌های مختلفی می‌تواند جایگزین بسیار خوبی چه جهت JPEG و چه ‌برای فرمتی مثل TIFF باشد. این فرمت طوری طراحی شده است که توانایی نمایش خوبی در مرورگرها داشته باشد که به همین علت کاربرد آنلاین فراوانی دارد.

SVG
مشهورترین فرمت ذخیره‌سازی برداری تصویرهای SVG یا Scalable Vector Graphics است که به وسیله کنسرسیوم World Wide Web (مسئول مهم استانداردهای وب) ارائه شده است و توسعه می‌یابد. همان‌طور که در اوج هم اشاره شد، در این فرمت اطلاعات تصویر به‌صورت توصیف هندسی ذخیره می‌شود که با توجه به ساختار آن می‌توان آن‌ را مانند یک فایل متنی فشرده کرد. جهت این‌که متوجه شوید استفاده از یک فرمت برداری تا چه حد می‌تواند در کم کردن اندازه‌ فایل تاثیر داشته باشد، کافی است به لوگوی تازه مشهورترین سایت اینترنت یعنی گوگل نگاهی بیندازید؛ اندازه‌ فایل لوگوی تازه گوگل (که همین امسال عوض کردن کرد) ۳۰۵ بایت هست؛ یعنی در حد چند خط در یک فایل SVG! این را مقایسه کنید با لوگوی PNG قبلی که حدود ۱۴هزار بایت یعنی ۱۴ کیلوبایت بود!

بروزترین عکس با کیفیت فول اچ دی

بروزترین عکس با کیفیت فول اچ دی

بروزترین عکس با کیفیت فول اچ دی

بروزترین عکس با کیفیت فول اچ دی

بروزترین عکس با کیفیت فول اچ دی

بروزترین عکس با کیفیت فول اچ دی

بروزترین عکس با کیفیت فول اچ دی

بروزترین عکس با کیفیت فول اچ دی

تصویر با کیفیت

واژه های کلیدی: دوربین دیجیتال | دیجیتال | اطلاعات | تصویری | نمایش | تصویر | تصویر با کیفیت

گالری بروزترین تصویر با کیفیت فول اچ دی جهت تصویر زمینه

گالری بروزترین تصویر با کیفیت فول اچ دی جهت تصویر زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *