خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

۶ روش جهت زیاد کردن سریع اعتماد به نفس

اعتماد به نفس | زندگی | احساس | اعتماد | احساسی | برای زندگی بهتر

۶ روش جهت زیاد کردن سریع اعتماد به نفس

۶ روش جهت زیاد کردن سریع اعتماد به نفس

عبارات مهم : اعتماد به نفس – زندگی

اگر اعتماد به نفس نداشته باشید،قدرت احساسی و ذهنی کافی جهت پیشرفت نخواهید داشت‎

۶ روش جهت زیاد کردن سریع اعتماد به نفس

به مشکل می توان در شرایط سخت و بحرانی اعتماد به نفس خود را حفظ کرد. ولی از طرفی اعتماد به نفس می تواند نقش پناهگاه یا مامن را جهت شما داشته باشد. قایقی محکم و پابرجا که حتی در توفانی ترین دریاها هم آرامشش به هم نمی ریزد.

اگر اعتماد به نفس نداشته باشید، قدرت احساسی و ذهنی کافی جهت پیشرفت را نخواهید داشت و در جا خواهید زد.

اعتماد به نفس | زندگی | احساس | اعتماد | احساسی | برای زندگی بهتر

همچنین هنگامی که می خواهید پای اعتقادات خود بایستید، اعتماد به نفس کمک زیادی به شما خواهد کرد. اگر به دنیا و زندگی خود در این دنیا اهمیت می دهید، اعتماد به نفس اعتبار بزرگی جهت شما خواهد بود و باعث می شود که در هر موقعیتی از زندگی که قرار بگیرید، از درون احساس قدرت کنید. اعتماد به نفس چه در روابط شخصی، چه کاری و چه رابطه تان با خودتان، تاثیر زیادی بر تصمیمات و در نتیجه تغییراتی خواهد داشت که در زندگی تان به وجود می آورید.

با دنبال کردن موارد زیر، اعتماد به نفس را در درون خود ایجاد کنید:

صاف بایستید و انرژی داشته باشید.

آیا حواستان به زبان بدنتان هست؟ حالات بدن می توانند بر سلامتی ذهنی و فیزیکی شما اثرگذار شوند. در هنگام ملاقات با افراد جدید، در هنگام جلسات کاری یا هر موقعیت دیگری، خمیده بودن یا قوز کردن خبر اشتباهی به طرف مقابلتان می فرستد. در پژوهشی تازه از گروهی از دانشجویان خواسته شد تا با حالتی خمیده و از گروهی دیگر خواسته شد که با جست و خیز در طول راهرو حرکت کنند. پژوهشگران متوجه شدند که گروه دوم در طول روز انرژی زیاد و احساسی مثبت داشتند.

۶ روش جهت زیاد کردن سریع اعتماد به نفس

رابطه بدن و مغز با یکدیگر غیرقابل انکار هست. زمانی که احساس پر انرژی بودن و پویایی می کنید، در نتیجه آن اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا خواهید کرد. ولی حتی اگر خسته اید، باز هم صاف کردن ستون فقرات و ایستادن (یا نشستن) با حالتی مطمئن پیامی از اعتماد به نفس به مغز می فرستد. در نهایت، مطمئن شوید که در هنگام صحبت کردن با دیگران با آنها رابطه چشمی برقرار می کنید. نگاه نکردن یا به در و دیوار خیره شدن باعث ایجاد شک و شبهه در طرف مقابلتان شده است و می تواند به اعتبار شما صدمه بزند.

اعتماد به نفس | زندگی | احساس | اعتماد | احساسی | برای زندگی بهتر

اعتماد به نفس تاثیر زیادی بر تصمیمات و در نتیجه تغییراتی در زندگی تان به وجود می آورد‎

ژست های بدن خود را دست کم نگیرید.

پژوهش خیره کننده امی کادی، روانشناس مشهور، ثابت کرد که مغز به چیزهایی که او «ژست های قدرتمند» و «ژست های بی قدرت» می نامید، تصویر العمل نشان می دهد. کادی می گوید هنگامی که شما ژستی بگیرید که فضای زیادی را اشغال می کند، اعتماد به نفس در وجودتان شعله خواهد کشید. ولی هنگامی که که در لاک دفاعی خود فرو می روید یا احساس می کنید قدرتی ندارید، تلاش می کنید خود را از لحاظ فیزیکی کوچک، یا در واقع جمع و جور جلوه دهید که بارزترین حالت آن قوز کردن هست. کادی و گروه کاری اش به این نتیجه رسیدند که می توانید جهت کسب اعتماد به نفس کمی ادا در بیاورید. اگر واقعا و به طور ذاتی از ژست های قدرتمند بی بهره اید، ادای آن را در بیاورید تا واقعا به سراغتان بیاید.

۶ روش جهت زیاد کردن سریع اعتماد به نفس

عقاید درونی خود را بشناسید.

روش های زیادی جهت شناسایی عقاید درونی وجود دارد. اگر خیلی درونگرا هستید، می توانید با یک مربی، یک درمانگر کار کنید. باید کاملا بدانید که این عقاید دارند به نفع شما کار می کنند یا به ضرر شما. عقاید محدودکننده به شکل افکاری تکراری و دردناک در ذهن شما ظاهر می شوند: «من به اندازه کافی خوب نیستم» یا «هیچ وقت به آن چیزی که می خواستم، نمی رسم».

علم عصب شناسی به ما می گوید که ممکن است در یک الگوی منفی فکری باقی بمانیم و مغزمان را به تکرار این الگوهای فکری عادت دهیم. مانند سوزنی که روی صفحه گیر می کند، افکار نیز می توانند بارها و بارها الگویی را تکرار کنند. این منفی گرایی وارد ضمیر خودآگاه شما شده است و در نهایت روی شخصیتتان اثرگذار می شود.

نظرات دیگران را جویا شوید.

اگر نظرات و بازخورد دیگران را جویا شوید، می توانید بعضی از موانع پیش روی خود را از سر راه بردارید. این کار سطح اعتماد به نفستان را زیاد کردن می دهد و باعث می شود نقاط قوت و زمینه های پیشرفت خود را آشنا و تغییراتی مثبت و خودآگاه ایجاد کنید. از افراد قابل اعتماد و بی طرف نظرخواهی کنید. دوستان یا خانواده گزینه خوبی به نظر می رسند. از آنها بخواهید با شما صادق باشند. با جدیت نظرات آنها را در نظر گرفته، گام های مورد نیاز جهت استفاده کردن از آن نقاط قوت را بردارید و اجازه دهید اعتماد به نفس سراسر وجودتان را در بر بگیرد.

در جست وجوی کمال نباشید.

استانداردهای خود را مدنظر داشته باشید. ثابت شده است که جست وجوی کمال تاثیر مخربی بر عزت نفس انسان، و به خصوص بانوان دارد لیکن ممکن است اوضاع آنطور که آینده نگری شده، ادامه پیدا نکند. رشما ساجانی، بنیانگذار موسسه «دختران موفق»، می گوید: «همیشه به پسرها گفته می شود که شجاع باشند و خودشان را به چالش بکشند نه این که صرفا نتیجه خوبی کسب کنند، در حالی که از دختران می خواهند که از ریسک کردن و شکست دوری کرده و تلاش کنند در همه جوانب زندگی موفق باشند. این پدیده کمال گرایی فرهنگی جهت بانوان ایجاد کرده که آنها را از هر گونه ریسک کردن دور نگه می دارد.» بعد شجاع باشید، چیز جدیدی امتحان کنید، بدون خجالت کشیدن از منطقه آسایش خود بیرون بیایید و از اشتباه کردن نترسید.

منبع: سلامت نیوز

واژه های کلیدی: اعتماد به نفس | زندگی | احساس | اعتماد | احساسی | برای زندگی بهتر

۶ روش جهت زیاد کردن سریع اعتماد به نفس

۶ روش جهت زیاد کردن سریع اعتماد به نفس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *