خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کیفیت پایین زندگی آمریکایی

براساس بررسی های انجام شده، آمریکایی ها در بسیاری از معیارهایی که جهت استانداردهای زندگی تعریف شده است از اقتصادهای پیشرفته عقب تر هستند.

کیفیت پایین زندگی آمریکایی

کیفیت پایین زندگی آمریکایی

براساس بررسی های انجام شده، آمریکایی ها در بسیاری از معیارهایی که جهت استانداردهای زندگی تعریف شده است از اقتصادهای پیشرفته عقب تر هستند.

بخش اقتصاد تحریریه سایت YYJC

به گزارش تحریریه سایت YYJC به نقل از خبرگزاری دنیای اقتصاد، اقتصاددانان «صندوق بین المللی پول» اوضاع اقتصادی آمریکا را چگونه می بینند؟ اقتصادی در بحبوحه سومین دوره رونق خود (از سال 1850) که از رشد اشتغال قدرتمند و قیمت تورم ملایم بهره می برد و در بعضی وقت ها حتی نزدیک به سطح اشتغال کامل قرار می گیرد. ولی این شاخصه ها روی خوش اقتصاد آمریکاست. بعضی اوقات در اقتصاد آمریکا شاهد افت درآمد بخش عمده ای از خانوارها، از بین رفتن وقت های شغلی و روانه شدن سرمایه ها به جیب افراد سرمایه دار هستیم. در این رابطه «صندوق بین المللی پول» مقایسه ای میان اقتصاد آمریکا و سایر اقتصادهای پیشرفته انجام داده که نتیجه های آن اندکی تامل برانگیز هست. براساس بررسی های انجام شده، آمریکایی ها در بسیاری از معیارهایی که جهت استانداردهای زندگی تعریف شده است از اقتصادهای پیشرفته عقب تر هستند. براساس گزارش «صندوق بین المللی پول»، قطبی شدن درآمد در آمریکا سطح مصرف را خنثی کرده، عرضه نیروی کار را محدود ساخته و توانایی خانوار جهت تطبیق شرایط با شوک ها را کم کردن داده هست. همچنین سطح بالای فقر در اقتصاد آمریکا نابرابری های گسترده ای در نظام آموزشی ایجاد کرده که نتیجه آن اخلال در ساختار سرمایه انسانی و کم کردن بهره وری در آینده هست. در واقع خبر گزارش صندوق این است که آمریکایی ها به عنوان ثروتمندترین ملت دنیا – البته براساس ادعاهایی که می شود – براساس معیارهای سرانه فاصله بسیاری با کشورهای پیشرفته دارند.

یکی از مهم ترین تفاوت های آمریکا با سایر کشورهای دنیا پیشرفته، اختلافات ایدئولوژیکی است: مردم و سیاستمداران در آمریکا نسبت به همتایانشان در سایر اقتصادهای پیشرفته اعتقاد چندانی به «دولت رفاه مدرن» ندارند

البته «صندوق بین المللی پول» در کنار اوضاع نابسامانی که از اقتصاد آمریکا ترسیم کرده، بعضی راهکارها را نیز جهت اصلاح شرایط اقتصادی این کشور ارائه کرده هست. در این راستا یکی از راهکارهایی که صندوق پیشنهاد کرده، راحت سازی نظام مالیاتی این کشور به واسطه کم شدن قیمت های مالیات و کم کردن معافیت های مالیاتی هست. در واقع بازطراحی نظام مالیاتی باید به گونه ای باشد که با زیاد کردن همکاری نیروی کار، تسکین قطبی شدن درآمد و حمایت هر چه زیاد از قشر ضعیف جامعه همراه باشد. همچنین به توصیه صندوق، یکی از اولویت هایی که دولت آمریکا باید در دستور کار قرار دهد، مقررات زدایی هست. راحت سازی قوانین دولتی در کنار ایجاد یکپارچگی در مقررات ایالتی باعث زیاد کردن کارآیی اقتصادی خواهد شد که در نتیجه به ایجاد اشتغال، بهره وری و رشد اقتصادی می انجامد.

کیفیت پایین زندگی آمریکایی

در دهه 1990 میلادی اقتصاد آمریکا عملکرد خیره کننده ای داشت. در آن وقت نگاه سیاست گذاران اقتصادهای ثروتمند – همچون فرانسه، آلمان، ژاپن و… – به نیویورک، واشنگتن و سیلیکون ولی دوخته شده است بود تا بتوانند با استفاده از تجربیات آمریکا رشد و پویایی در اقتصاد خود ایجاد کنند. اکنون نیز در عصر دیجیتال، آمریکا خاستگاه و بستر توسعه بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا است.

همچنین براساس ارزیابی هایی که صندوق انجام داده، نظام مالی این کشور از سلامت نسبی برخوردار هست. ولی در بعضی بخش های مهم اقتصادی همچون نظام مالیاتی، بازار نیروی کار، نظام سلامت و نظام آموزشی این کشور اوضاع مطلوبی در مقایسه با سایر اقتصادهای پیشرفته ندارد. یکی از مهم ترین تفاوت های آمریکا با سایر کشورهای دنیا پیشرفته، اختلافات ایدئولوژیکی است: مردم و سیاستمداران در آمریکا نسبت به همتایانشان در سایر اقتصادهای پیشرفته اعتقاد چندانی به «دولت رفاه مدرن» ندارند- مفهومی که از سوی مارشال ارائه شد و بیانگر ترکیبی متمایز از دموکراسی، رفاه و سرمایه داری است – و حاضر نیستند جهت تأمین مالی آن مالیات بیشتری بپردازند.


مرجع: خبرگزاری دنیای اقتصاد

براساس بررسی های انجام شده، آمریکایی ها در بسیاری از معیارهایی که جهت استانداردهای زندگی تعریف شده است از اقتصادهای پیشرفته عقب تر هستند.

واژه های کلیدی: کشورهای پیشرفته | آمریکایی | اقتصاد | آمریکا | اقتصادی | صندوق | زندگی | اقتصاد | اشتغال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *