خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کل سپرده‌ها و وام‌های بانکی چقدر است؟

طبق آخرین آمارها از گردش منابع در شبکه بانکی، مانده کل سپرده‌ها به بیش از ۱۳۶۳ هزار میلیارد و تسهیلات بانکی بالغ بر ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

کل سپرده‌ها و وام‌های بانکی چقدر است؟

کل سپرده ها و وام های بانکی چقدر است؟

عبارات مهم : کهگیلویه و بویراحمد – بانک مرکزی

طبق آخرین آمارها از گردش منابع در شبکه بانکی، مانده کل سپرده ها به بیش از ۱۳۶۳ هزار میلیارد و تسهیلات بانکی بالغ بر ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایسنا، آخرین تغییرات در کل مانده تسهیلات بانکی در آخر تیرماه نشان می دهد که مانده کل سپرده ها بالغ بر ۱۳۶۳ تریلیون تومان بوده هست. این مانده نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۲۴۴ هزار میلیارد تومان معادل ۲۱.۸ درصد زیاد کردن دارد. همچنین سپرده های بانکی نسبت به آخر سال ۱۳۹۵ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان معادل ۷.۱ درصد رشد داشته است.

کل سپرده‌ها و وام‌های بانکی چقدر است؟

طبق آمار بانک مرکزی، گردش سپرده ها در شبکه بانکی و در استان های متفاوت حاکی از آن است که بیشترین مبلغ مربوط به استان پایتخت کشور عزیزمان ایران و با حدود ۷۹۰ هزار میلیارد تومان هست. در عین حال که کمترین به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۲۹۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است دارد.

در حالی روند سپرده های بانکی رو به رشد بوده که چندی پیش و با ابلاغیه بانک مرکزی بانک ها مکلف به کم کردن یکپارچه قیمت سود براساس مصوبه شورای پول و اعتبار شدند به گونه ای که باید ارقام متفاوت سود سپرده که تا بیش از ۲۰ درصد می رسید را تا حداکثر ۱۵ درصد کم کردن دهند. این موضوعی است که بعضی معتقدند می تواند موجب خروج سپرده های بانکی و کند شدن روند سپرده گذاری شود.

طبق آخرین آمارها از گردش منابع در شبکه بانکی، مانده کل سپرده‌ها به بیش از ۱۳۶۳ هزار میلیارد و تسهیلات بانکی بالغ بر ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

گرچه کارشناسان و البته مقامات ارشد بانک مرکزی تاکید دارند که کم شدن قیمت سود با توجه به مثبت بودن آن در مقایسه با تورم و سایر بازارها نمی تواند موجب خروج قابل توجه منابع از بانک ها شود، ولی به هرحال گذشت وقت و تغییرات منابع در شبکه بانکی می تواند این موضع را تایید و یا رد کند، هرچند که حتی اگر سپرده گذاران ترجیح دهند جهت خرید و فروش در بازارهای دیگر صرف کنند، در نهایت این منابع بار دیگر می تواند به بانک ها به عنوان محلی امن جهت نگهداری سرمایه بازگردد.

اما گردش تسهیلات بانکی تا آخر تیرماه امسال نشان داد که بالغ بر ۱۰۲۵ هزار میلیارد تومان مانده وجود دارد که نسبت به دوره مشابه سال قبل تا ۱۹۰ هزار میلیارد تومان و معادل ۲۲.۸ درصد زیاد کردن دارد. مانده تسهیلات بانکی نسبت به اسفندماه سال گذشته حدود چهار درصد و در حد ۳۹ هزار میلیارد تومان رشد داشته هست. بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با ۶۳۲ هزار میلیارد تومان و کمترین به کهگیلویه و بویراحمد به ۳۶۰۰ میلیارد تومان تعلق دارد.

پرداخت تسهیلات بانکی در حال حاضر باید براساس مصوبه شورای پول و اعتبار با قیمت سود ۱۸ درصد انجام شود که در این بین نیز بعضی انحرافات در بانک ها دیده شده است و با قیمت های بالاتری پرداخت خواهد شد. این در حالی است که به دنبال ابلاغیه بانک مرکزی در رابطه با کم شدن قیمت سود بانکی بعضی انتقادات نسبت به چرایی عدم الزام به کم شدن قیمت سود به تسهیلات نیز مطرح بود. با این حال بانک مرکزی اعتقاد است که با اجرای یکپارچه کم شدن قیمت سود سپرده و پرداخت حداکثری تعیین شده است به مرور کم کردن هزینه تامین مالی و تجهیز منابع بانک ها اتفاق خواهد افتاد که خود می تواند زمینه ساز قیمت سود تسهیلات باشد.

کل سپرده‌ها و وام‌های بانکی چقدر است؟

در مجموع آمارهای بانک مرکزی از این حکایت دارد که نسبت تسهیلات به سپرده ها بعد از کسر سپرده قانونی حدود ۸۴ درصد است که نسبت به آخر ماه مشابه سال قبل حدود یک درصد زیاد کردن و نسبت به آخر سال گذشته تا ۲.۷ درصد کم کردن دارد.

واژه های کلیدی: کهگیلویه و بویراحمد | بانک مرکزی | سود سپرده | سود بانکی | تسهیلات | منابع | مرکزی | ایران | اعتبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *