خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

پیش‌بینی کارشناسان از آینده بازار جهانی نفت

اواسط هفته جاری بود که نشست کمیته وزیران اوپک و غیراوپک کدر سن پترزبورگ روسیه برگزار شد.در این نشست اعضا با محدود کردن تولید نفت نیجریه موافقت کرده و

پیش‌بینی کارشناسان از آینده بازار جهانی نفت

پیش بینی کارشناسان از آینده بازار جهانی نفت

عبارات مهم : کشورهای دیگر – تابستان

اواسط هفته جاری بود که نشست کمیته وزیران اوپک و غیراوپک کدر سن پترزبورگ روسیه برگزار شد.در این نشست اعضا با محدود کردن تولید نفت نیجریه موافقت کرده و از تولیدکنندگان متعدد درخواست کردند پایبندی به توافق کم کردن تولید را جهت کمک به مقابله با اشباع عرضه جهانی و حمایت از قیمت ها تقویت کنند.

جواد نوفرستی در گفت وگو با ایسنا در این راستا با تاکید بر اینکه احتمال کم کردن تولید اعضای اوپک و غیراوپک بسیار ضعیف هست، اظهار کرد: من بعید می دانم در شرایط فعلی اعضای اوپک و غیراوپک اصراری بر کم کردن تولید بیشتری داشته باشند و احتمال می رود همین روندی که اکنون وجود دارد ادامه پیدا کند.

پیش‌بینی کارشناسان از آینده بازار جهانی نفت

وی در مورد قیمتجهانی نفت در فصل تابستان گفت: به نظر می رسد قیمت جهانی نفت در فصل تابستان حول و حوش ۵۰ دلار نوسان داشته باشد. مگر اینکه در فصل پاییز با کم کردن تقاضا و زیاد کردن مازاد قیمت ها کم کردن پیدا کند و کشورها مجددا تصمیمی مبنی بر کم کردن میزان تولید اخذ کنند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تولید کشورهای لیبی و نیجریه تصریح کرد: این دو کشور تاکنون به دلایل داخلی امکان تولید نداشته اند ولی اکنون کار تولید آنها فراهم شده است است.

اواسط هفته جاری بود که نشست کمیته وزیران اوپک و غیراوپک کدر سن پترزبورگ روسیه برگزار شد.در این نشست اعضا با محدود کردن تولید نفت نیجریه موافقت کرده و

نوفرستی در ادامه در مورد احتمال کم کردن تولید اعضای اوپک و غیر اوپک گفت: اگر اعضای اوپک و غیراوپک مجددا تصمیمی مبنی بر کم کردن میزان تولید بگیرند این تصویب مشمول بر همه کشورها از جمله کشور عزیزمان ایران خواهد شد. در اجلاس قبلی اوپک و غیراوپک کشور عزیزمان ایران به علت اینکه سال ها در تحریم به سر می برد، از توافق کم کردن تولید معاف شد ولی اکنون چنانچه تصمیمی مبنی بر کم کردن تولید گرفته شود، کشور عزیزمان ایران هم سهمی خواهد داشت و با اینکه کشورهایی مانند عربستان و روسیه بیشترین سهم تولید را دارا هستند، ولی این عنوان علت نمی شود که چنانچه تصمیمی مبنی بر کم کردن تولید گرفته شد، فقط این دو کشور تولید خود را کم کردن دهند.

وی در ادامه در مورد تولید نفت شیل آمریکا نیز توضیح داد: تولید شیل آمریکا استراتژی بلندمدت این کشور بوده و ربطی به این که چه دولتی بر سر کار باشد، ندارد. بااهمیت ترین نشانه آمریکا زیاد کردن و کم کردن وابستگی به نفع کشورهای دیگر مخصوصا خاورمیانه هست. چنانچه قیمت نفت زیاد کردن یابد، روند تولید نفت شیل زیاد کردن خواهد یافت و چنانچه قیمت نفت کم کردن پیدا کند این روند کند خواهد شد ولی متوقف نمی شود.

واژه های کلیدی: کشورهای دیگر | تابستان | آمریکا | توافق | ایران | کشورها | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *