خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

خبر انتخابات کشور عزیزمان ایران به خودروسازان دنیا

ایرانی‌ها در حالی بار دیگر حسن روحانی را به‌عنوان رئیس‌جمهوری خود برگزیدند که این اتفاق می‌تواند روند توسعه خودروسازی کشور را استمرار بخشیده و سرمایه‌گذاری خارجی در این صنعت را نیز تضمین کند.

خبر انتخابات کشور عزیزمان ایران به خودروسازان دنیا

خبر انتخابات کشور عزیزمان ایران به خودروسازان جهان

عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری – خودروسازان جهان

ایرانی ها در حالی بار دیگر حسن روحانی را به عنوان مدیر جمهوری خود برگزیدند که این اتفاق می تواند روند توسعه خودروسازی کشور را استمرار بخشیده و سرمایه گذاری خارجی در این صنعت را نیز تضمین کند.

به گزارش دنیای اقتصاد، اگرچه روند توسعه صنعت ماشین در ایران، طی دهه 80 و با تولید محصولات ملی و زیاد کردن ساخت داخل و همچنین شروع همکاری هایی از جنس جوینت ونچرکلید خورد، با این حال روند رو به رشد آن در سال های 91 و 92 به علت شدت یافتن تحریم های بین المللی علیه کشور، متوقف شد.این در حالی بود که با شروع دولت یازدهم در اواسط سال 92، نه تنها رفته رفته قفل توسعه خودروسازی در حوزه هایی مانند رشد تولید و اصلاح کیفیت و همکاری های خارجی، بازشد، بلکه صنعت ماشین نیز به سمت واقعی شدن و حتی جهانی شدن حرکت کرد. از همین رو این نگرانی وجود داشت که در صورت عوض کردن دولت، روند توسعه و حرکت به سمت واقعی شدن خودروسازی متوقف شود.

خبر انتخابات کشور عزیزمان ایران به خودروسازان دنیا

با این حال، با گزینش دوباره حسن روحانی به عنوان مدیر جمهوری کشور عزیزمان ایران و استمرار دولت وی جهت چهار سال آینده، بسیاری از نگرانی ها به خصوص در حوزه سرمایه گذاری خارجی و همکاری های بین المللی صنعت ماشین (چه جهت شرکت های داخلی و چه جهت خارجی ها) از بین رفت. به عبارت بهتر، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران، خبر مثبتی را جهت خارجی ها ارسال کرد و آن، اطمینان دادن به آنها مبنی بر امنیت سرمایه گذاری در حوزه های اقتصادی و صنعتی کشور به خصوص «خودروسازی» بود.

ترس خودروسازان خارجی ریخت

هرچند بعد از توافق هسته ای و برجام، چند قرارداد و تفاهم نامه میان خودروسازان و قطعه سازان داخلی و همتایان خارجی آنها به امضا رسید، با این حال قطعی شدن زیاد آنها عملا به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گره خورده بود. در این بین، تنها قرارداد پژو پیش از انتخابات وارد فاز اجرایی شد و حالا این خودروساز فرانسوی نیز می تواند با خیالی راحت به استمرار و توسعه فعالیت هایش در کشور عزیزمان ایران فکر کند.

ایرانی‌ها در حالی بار دیگر حسن روحانی را به‌عنوان رئیس‌جمهوری خود برگزیدند که این اتفاق می‌تواند روند توسعه خودروسازی کشور را استمرار بخشیده و سرمایه‌گذاری خارجی در این صنعت را نیز تضمین کند.

به جز پژو ولی چند خودروساز دیگر نیز قصد ورود به کشور عزیزمان ایران و تجربه حضوری تازه در صنعت ماشین کشور را دارند و در این بین، بعضی اقدام به انعقاد تفاهم نامه همکاری یکسان کرده و بعضی دیگر نیز به توافقات نهایی در این مورد رسیده بودند، با این حال منتظر بودند تا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری مشخص و سپس وارد فاز عملی شوند.به عنوان مثال، رنو با شرکت گسترش و نوسازی صنایع کشور عزیزمان ایران تفاهم نامه همکاری یکسان به امضا رسانده و هرچند در چند نوبت قرار بود تفاهم نامه موردنظر به قرارداد تبدیل شود، با این حال این اتفاق رخ نداد. با وجود آنکه نه رنو و نه شرکت گسترش، هیچ کدام رسما انعقاد قرارداد را به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری منوط ندانسته اند، با این حال گمانه زنی ها و تحلیل کارشناسان حاوی این توصیه است که خودروساز فرانسوی عملا جهت قطعی کردن حضور خود در ایران، منتظر صبح 30 اردیبهشت (اعلام نتیجه های انتخابات) بوده اند.

اتفاقا هفته گذشته هیاتی بلندپایه از رنو به مدت سه روز میهمان شرکت گسترش بود تا اندک موارد اختلاف باقیمانده میان خود را با این شرکت برطرف کند. اگرچه شنیده ها حاکی از آن است که طرفین به توافق نهایی طی هفته گذشته دست یافته و قرارداد تقریبا نهایی شده، ولی باز هم به مرحله امضا نرسید. به نظر می رسد با توجه به نتیجه انتخابات و استمرار دولت حسن روحانی، تردید باقیمانده رنویی ها نیز برطرف شده است و در آینده ای نزدیک، قرارداد رسمی میان این خودروساز فرانسوی و شرکت گسترش و نوسازی صنایع کشور عزیزمان ایران به امضا برسد.در واقع با توجه به نتیجه انتخابات دوازدهم، رنو حالا با خیالی راحت، شراکت تازه خود در کشور عزیزمان ایران را شروع خواهد کرد لیکن می داند استمرار دولت روحانی به معنای حمایت از سرمایه گذاری خارجی است.

جدا از رنو ولی فولکس واگن آلمان نیز دیگر خودروساز معتبر اروپایی به شمار می رود که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، جهت حضور در کشور عزیزمان ایران بسیار محافظه کار هست. این غول خودروسازی دنیا با یکی از شرکت های بخش شخصی کشور عزیزمان ایران جهت همکاری یکسان به توافقات اولیه رسیده هست، با این حال تا به امروز رسما نه قراردادی را به امضا رسانده و نه تفاهم نامه ای را.اگرچه مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مذاکرات و توافقات اولیه میان فولکس واگن و خودروساز شخصی کشور عزیزمان ایران را رسما قبول کرده اند، با این حال گفته می شود این شرکت به دلایلی از جمله انتخابات ریاست جمهوری، هنوز سندی رسمی را جهت حضور در صنعت ماشین کشور امضا نکرده است.

خبر انتخابات کشور عزیزمان ایران به خودروسازان دنیا

به گفته کارشناسان، فولکس واگن در مساله سرمایه گذاری خارجی بسیار سختگیر و محافظه کار عمل می کند و جهت حضور در کشور عزیزمان ایران نیز به علت فضای خاص کسب و کار و پرسشها سیاسی، زیاد و زیاد دچار محافظه کاری شده است هست. به عبارت بهتر، فولکس نیز جهت قطعی کردن حضور خود در ایران، در انتظار مشخص شدن نتیجه های انتخابات ریاست جمهوری بوده، هرچند البته این شرکت پرسشها دیگری را نیز جهت ورود رسمی به صنعت ماشین کشور را مدنظر داشته و دارد. هرچه هست، به نظر می رسد با استمرار دولت حسن روحانی جهت چهار سال آینده، فولکس واگن نیز با خیالی راحت نسبت به گذشته، به سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ایران فکر خواهد کرد؛ لیکن خبر مثبتی را از انتخابات اخیر دریافت کرده است.

اما فیات نیز دیگر خودروسازی است که گفته می شود حضور در کشور عزیزمان ایران را تا حدی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم منوط کرده هست. ظاهرا این شرکت ایتالیایی و مالک کرایسلر آمریکا، از ماه ها قبل مذاکراتی را با کشور عزیزمان ایران ماشین شروع و طرفین بر سر همکاری یکسان با یکدیگر، مذاکره داشته اند.از آنجا که فیات زیرمجموعه ای آمریکایی دارد، در کل با احتیاط فراوانی به حضور در خودروسازی کشور عزیزمان ایران فکر می کند و انتخابات ریاست جمهوری نیز بر این احتیاط افزوده بود. حالا ولی آینده نگری ها از این حکایت می کنند که با توجه به استمرار دولت حسن روحانی، موضع فیات جهت حضور در کشور عزیزمان ایران نرم تر از قبل شده است و این شرکت با فراغ بال بیشتری به همکاری با کشور عزیزمان ایران ماشین فکر کرده و مذاکرات جدی تری میان طرفین انجام شود.

ایرانی‌ها در حالی بار دیگر حسن روحانی را به‌عنوان رئیس‌جمهوری خود برگزیدند که این اتفاق می‌تواند روند توسعه خودروسازی کشور را استمرار بخشیده و سرمایه‌گذاری خارجی در این صنعت را نیز تضمین کند.

تداوم مسیر «خودروساز شدن» ایران

اما خبر مثبت و امیدوارکننده انتخابات ریاست جمهوری کشور عزیزمان ایران به سرمایه گذاران خارجی در شرایطی است که با حضور آنها در خودروسازی کشور، این صنعت می تواند با گارانتی و سرعت بیشتری مسیر توسعه و جهانی شدن خود را طی کند.به باور بسیاری از کارشناسان، استمرار دولت حسن روحانی جهت چهار سال آینده، کمک زیادی به واقعی شدن خودروسازی در کشور عزیزمان ایران یعنی عبور از مونتاژکاری و حرکت به سمت «خودروساز شدن» خواهد کرد.

خبر انتخابات کشور عزیزمان ایران به خودروسازان دنیا

این باور مثبت دقیقا ریشه در پیامی دارد که نتیجه انتخابات کشور عزیزمان ایران به شرکت های خارجی ارسال کرده هست؛ لیکن رمز توسعه خودروسازی کشور همکاری های خارجی بوده و با استمرار دولت روحانی، این شراکت ها به نوعی گارانتی شده است اند.تردیدی نیست که بدون سرمایه گذاری و همکاری خارجی، عملا امکان توسعه صنعت ماشین به خصوص در حوزه هایی مانند طراحی پلت فرم وجود ندارد؛ بنابراین استمرار دولت (که طرفدار سرمایه گذاری و همکاری های خارجی به شمار می رود)، عملا بزرگراه خودروساز شدن کشور عزیزمان ایران را هموارتر خواهد کرد.این عنوان البته بر صنعت قطعه کشور نیز اثر مثبتی خواهد داشت؛ لیکن قطعه سازان داخلی هم به دنبال همکاری های خارجی هستند و بنابراین پایدار ماندن دولت حامی سرمایه گذاری خارجی، آنها را مانند خودروسازان در مسیر توسعه قرار می دهد.

خودروسازی و قطعه سازی در واقع حلقه های یک زنجیر را تشکیل می دهند و توسعه آنها به نوعی در گرو یکدیگر است و سرمایه گذاری ها و همکاری های خارجی اثری مثبت بر رشد و جهانی شدن ارزش خواهد داشت. به عنوان مثال، زیاد کردن داخلی سازی قطعات (ساخت داخل مبتنی بر کیفیت و قیمت)، کمک بزرگی به صنعت ماشین خواهد کرد؛ لیکن هرچه ساخت داخل بالاتر باشد، امکان توسعه برندهای داخلی، زیاد فراهم بوده و از طرفی محصولات یکسان با خارجی ها نیز با هزینه تولید پایین تر و در نتیجه قیمت تمام شده است کمتری عرضه خواهند شد. توصیه دیگر اینجاست که به اعتقاد کارشناسان، سرمایه گذاری خارجی در قطعه سازی می تواند به اصلاح کیفی شرکت های قطعه ساز داخلی کمک زیادی کرده و به تبع آن، محصولاتی با کیفیت تر و دارای توانایی صادرات، در کشور تولید شوند.

در این مورد، فربد زاوه، کارشناس ماشین کشور با اشاره به اثر بسیار مثبت پیروزی حسن روحانی در انتخابات دوازدهم می گوید: گزینش دوباره آقای روحانی در واقع ارسال خبر آرامش به سرمایه گذاران خارجی به خصوص شرکت های خودروسازی که قصد حضور در کشور عزیزمان ایران را دارند، بود.

وی می افزاید: ایرانی ها با گزینش دوباره آقای روحانی، در واقع رای به آرامش و ثبات دادند و سرمایه خارجی هم جایی می رود که در آنجا امنیت و آرامش برقرار باشد و از همین رو خودروسازانی مانند فیات و فولکس، سیگنال های مثبتی را از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دریافت کرده اند.

زاوه با تاکید بر اینکه دولت یازدهم وقت بافایده کمی جهت جذب سرمایه گذاری های خارجی به خصوص در خودروسازی داشته، می گوید: با این حال دولت از حالا و با توجه به تاثیر مثبت نتیجه انتخابات روی خودروسازان خارجی، فرصتی بسیار مناسب جهت جذب آنها دارد و این عنوان می تواند به توسعه خودروسازی کشور کمک بزرگی کند.

این کارشناس ادامه می دهد: با پیروزی آقای روحانی، به نوعی وحشت سرمایه گذاران و خودروسازان خارجی از حضور در کشور عزیزمان ایران ریخته و آنها خیال ارزش راحت است که حداقل تا چهار سال آینده با امنیت و تضمین سرمایه در کشور مواجه خواهند بود.به گفته زاوه، ایرانی ها با گزینش آقای روحانی نشان دادند به دنبال آرامش و تعامل با دنیا هستند و این بااهمیت ترین خبر انتخابات جهت شرکت های خارجی به شمار می رود.

این کارشناس بر این باور است که می توان به واسطه این خبر مثبت، همکاری های خارجی را زیاد کردن داد و به واسطه آنها، صنایع ماشین و قطعه کشور را به سمت توسعه و تولید محصولات صادرات محور هدایت کرد.بیوک علیمرادلو مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به خبر مثبت انتخابات کشور عزیزمان ایران به سرمایه گذاران خارجی می گوید: این یک واقعیت است که با پیروزی آقای روحانی، وحشت شرکت های خودروساز خارجی جهت حضور در کشور عزیزمان ایران ریخته شده است و در حال حاضر وقت مناسبی جهت توسعه پایدار در این صنعت فراهم آمده است.

او با تاکید بر اینکه استمرار دولت روحانی می تواند پروژه های ناتمام خودروسازی را به خصوص در حوزه سرمایه گذاری خارجی، تکمیل کند، می افزاید: با توجه به نتیجه انتخابات، وقت مورد نیاز جهت تقویت همکاری های بین المللی در صنعت ماشین فراهم آمده و ما می توانیم از این مسیر به سمت تولید محصولاتی دارای استاندارد روز و با توانایی صادرات حرکت کنیم.علیمرادلو ادامه می دهد: در حال حاضر حساسیت خودروسازان و سرمایه گذاران خارجی جهت حضور در کشور عزیزمان ایران کم شده است و شرکت هایی مانند فولکس واگن و فیات اگر مساله ارزش با آمریکایی ها را حل کنند، مشکلی بابت حضور و سرمایه گذاری در کشور نخواهند داشت.

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | خودروسازان جهان | نتیجه انتخابات | سرمایه گذاری | فولکس واگن | سرمایه گذار | دولت روحانی | خودروسازان | حسن روحانی | انتخابات | ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *