خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

همچنان ممنوع , واردات خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی

گمرک ایران، مقررات به روز شده است راجع به واردات خودروهای سواری را اعلام و تصریح کرد: واردات خودروهای سواری بالای ۲۵۰۰ سی سی، همچنان ممنوع است.

همچنان ممنوع , واردات خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی

واردات خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی؛همچنان ممنوع

عبارات مهم : خودروهای وارداتی – گمرک ایران

گمرک ایران، مقررات به روز شده است راجع به واردات خودروهای سواری را اعلام و تصریح کرد: واردات خودروهای سواری بالای ۲۵۰۰ سی سی، همچنان ممنوع است.

به گزارش صدا وسیما؛ ارزش ماشین مشمول بر قیمت خرید در کشور مبدا (FOB) بعلاوه بیمه و کرایه حمل است که اصطلاحا سیف(Cif) گفته می شود. این در حالی است که ارزش گمرکی تمامی خودروهای قابل ورود با نشانه دسترسی آزاد به اطلاعات در سامانه آنلاین ارزش گمرک الکترونیک قابل دسترسی هست. ارزش گمرکی ماشین های وارداتی بر اساس قیمت صادراتی کارخانه و با مقایسه قیمت های جهانی در کمیته تبصره ۶ قانون ماشین بصورت سالیانه تعیین می شود. کرایه حمل از مبدأ کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بندرعباس به طور میانگین هر ماشین سواری بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ دلار است.

همچنان ممنوع , واردات خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی

پرداختی های مورد نیاز جهت واردات

به طور کلی خودروی سواری کمتر از ۱۵۰۰ سی سی در ردیف تعرفه ای جداگانه در جدول مقررات صادرات و واردات طبقه بندی می شود و واردات این خودروها مشمول ۴۰ درصد حقوق و عوارض گمرکی هست.

واردات خودروهای سواری بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی در ردیف تعرفه دیگری

گمرک ایران، مقررات به روز شده است راجع به واردات خودروهای سواری را اعلام و تصریح کرد: واردات خودروهای سواری بالای ۲۵۰۰ سی سی، همچنان ممنوع است.

طبقه بندی شده است و مشمول ۴۰ درصد حقوق و عوارض گمرکی هست.

خودروهای سواری از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی هم در ردیف تعرفه ای مجزا طبقه بندی و مشمول ۵۵ درصد حقوق و عوارض گمرکی هست.

حقوق ورودی خودروهای هیبریدی پنج درصد ارزش گمرکی است.

همچنان ممنوع , واردات خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی

واردات ماشین مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ( از جمع ارزش گمرکی بعلاوه حقوق ورودی) است.

۴ درصد مالیات علی الحساب ( از جمع ارزش گمرکی بعلاوه حقوق ورودی) و عوارض هلال احمر معادل ۱٪ حقوق ورودی هم دریافت می شود.

گمرک ایران، مقررات به روز شده است راجع به واردات خودروهای سواری را اعلام و تصریح کرد: واردات خودروهای سواری بالای ۲۵۰۰ سی سی، همچنان ممنوع است.

پنج ۵ درصد از ارزش فوب به عنوان عوارض خاص واردات ماشین دریافت می شود.

هزینه استاندارد معادل ۸ در هزار ارزش cif است

همچنان ممنوع , واردات خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی

گواهی اسقاط ماشین جهت پلاک هر خودروی ترخیص شده

– مصرف کمتر از ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر تناوب ترکیبی نیاز به اسقاط خودروی فرسوده ندارد.

– با مصرف ۵ لیتر و بین ۵ تا ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۲ دستگاه خودروی فرسوده

– با مصرف ۶ لیتر و بین ۶ تا ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۴ دستگاه خودروی فرسوده

– با مصرف ۷ لیتر و بین ۷ تا ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۶ دستگاه خودروی فرسوده

– با مصرف ۸ لیتر و زیاد در ۱۰۰ کیلومتر ۸ دستگاه خودروی فرسوده

گمرک کشور عزیزمان ایران همچنین اعلام کرده است : ده (۱۰) درصد از ارزش گمرکی خودروهای بنزین سوز طبق سند ترخیص جهت شماره گذاری (عوارض راهنمایی و رانندگی) و سه درصد ارزش گمرکی در هنگام شماره گذاری هزینه نقل و انتقال دارایی دریافت می شود.

عوارض شهرداری به هنگام پلاک بسته به نوع ماشین از ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است.

واردات خودروهای سواری بالای ۲۵۰۰ سی سی همچنان ممنوع است

بر اساس ماده ۷۸ قانون امور گمرکی امکان ورود موقت خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی صرفا جهت مسافران غیر مقیم کشور عزیزمان ایران و ایرانیان مقیم خارج از کشور برأی استفاده شخصی افراد مذکور وجود دارد .

واردات تمام خودروها در گام اول نیاز به مجوز ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد.

قبل از اخذ مجوز واردات، تهیه مجوز های چهار گانه نمایندگی از اصناف، مجوز استاندارد، بهینه سازی سوخت و محیط زیست الزامی است که معمولا نمایندگی ها اقدام به این کار می کنند.

عمر خودروهای وارداتی از وقت ساخت آن نباید بیش از یکسال گذشته باشد .

خودروهای وارداتی باید استاندارد های مورد نیاز را جهت ورود داشته باشند از جمله انطباق شماره شاسی، نوع و ظاهر موتور.

دو گروه از پرداخت سود بازرگانی واردات ماشین معاف هستند که این معافیت ها مشمول بر معافیت از پرداخت سود بازرگانی معادل سیصد میلیون ریال – ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ریال جهت مجوزهای جانبازان و همچنین معافیت از سود بازرگانی معادل ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال جهت مجوزهای معلولین بهزیستی می شود.

ایکس ری های کامیونی گمرک به ۳۱ دستگاه زیاد کردن می یابد

گمرک کشور عزیزمان ایران شرح زیاد کردن ۱۵۰ درصدی تجهیزات کنترلی پیشرفته در گمرکات را در سالجاری اعلام کرد.

ایکس ری های کامیونی گمرک در ماه های آینده به ۳۱ دستگاه زیاد کردن خواهد یافت.

ایکس ری های کامیونی گمرک در سال ۱۳۹۲ برابر ۵ دستگاه بود که تا آخر سال ۱۳۹۵ با رشدی ۱۴۰ درصدی به ۱۲ دستگاه زیاد کردن یافت.

این زیاد کردن تصاعدی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ با خرید تعداد ۷ دستگاه ایکس ری از محل منابع داخلی گمرک و استقرار در گمرکات کشور حاصل شد.

ماه های آینده ۱۹ دستگاه ایکس ری کامیونی به تجهیزات کنترلی پیشرفته در گمرک اضافه می شود که تعدادی از این دستگاه ها خریداری و در حال راه اندازی است.

گمرک کشور عزیزمان ایران در باره شرح تجهیز گمرکات به ایکس ری های کامیونی اعلام کرد: ۲ دستگاه ایکس ری کامیونی بسیار پیشرفته و پرسرعت از طریق مناقصه بین المللی امسال خریداری شده است که یکی از آنها آخرهای بهار امسال و دیگری شهریورماه در گمرک شهید رجایی بندرعباس تخلیه و در همان گمرک در حال راه اندازی هست.

یک دستگاه ایکس ری کامیونی نیز از طریق مناقصه جهت استقرار در گمرکات خراسان رضوی از محل ۵۰ درصد اعتبارات استانی و ۵۰ درصد اعتبارات گمرک کشور عزیزمان ایران خریداری شده است و در حال ساخت است.

قرارداد ساخت و خرید ۵ دستگاه ایکس ری کامیونی نیز با وزارت دفاع با نشانه بهره گیری از توانمندی ها و تولیدات داخلی در ماههای گذشته منعقد شده است که مدت این قرارداد ۱۰ ماه است و از محل تولیدات وزارت دفاع در گمرکات بازرگان به تعداد ۲ دستگاه و شلمچه، نوردوز و گلستان نیز هر یک به تعداد یک دستگاه راه اندازی خواهد شد که بر اساس آخرین اقدامات، زمین گمرک بازرگان جهت راه اندازی نخستین ایکس ری تولیدی وزارت دفاع تحویل نمایندگان وزارت دفاع شده است است.

گمرک کشور عزیزمان ایران در اقدامی دیگر جهت استفاده از توانمندی های بخش شخصی جهت ساخت ایکس ری های پیشرفته کامیونی فراخوانی را منتشر کرده که شرکت های واجد شرایط گزینش شده است اند و مراحل نهایی انعقاد قرارداد با این شرکت ها انجام شده است و جهت نخستین شرکت گزینش شده، گمرک میلک جهت راه اندازی مشخص شده است است.

توافق با شرکت انرژی اتمی جهت تولید یک دستگاه ایکس ری کامیونی پیشرفته در مرحله اول، از دیگر اقدام های گمرک در این خصوص هست. تفاهم نامه تولید آن نیز پیش از این امضا و عملیاتی شده است هست.

قرار است با توجه به توانمندی های دانشمندان شرکت انرژی اتمی در تولید ایکس ری های پیشرفته در ماه های آینده سفارشات بیشتری به این شرکت داده شود .

همچنین توافق با شرکت راهداری جهت خرید ۲ دستگاه ایکس ری کامیونی و توافق با منطقه آزاد اروند جهت تحویل یک دستگاه دیگر، از دیگر کارها گمرک در این خصوص است.

در اقدامی دیگر مقرر شده است که کشور ژاپن هم منابع مالی خرید ۲ دستگاه ایکس ری پیشرفته کامیونی را در چارچوب کمک و همکاری های یکسان با جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران بر اساس برجام در اختیار گمرک کشور عزیزمان ایران قرار دهد . تفاهم نامه کمک های مالی کشور ژاپن جهت خرید ۲ دستگاه ایکس ری پیشرفته فی ما بین معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک کشور عزیزمان ایران و طرف ژاپنی منعقد شده است تا تسهیلات خرید ۲ دستگاه ایکس ری کامیونی را در اختیار گمرک کشور عزیزمان ایران قرار دهند . بر اساس آخرین کارها در این خصوص تفاهم نامه مالی با شرکت طرف ژاپنی و معاونت یاد شده است صورت پذیرفته و جذب تسهیلات مربوطه در حال انجام است.

واژه های کلیدی: خودروهای وارداتی | گمرک ایران | وزارت دفاع | ایرانیان | واردات | دستگاه | ایرانی | اندازی | وارداتی | ماشین | سواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *