خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

هزینه برق در ساعات پیک چگونه محاسبه می‌شود؟

قبوض برق در فصل تابستان دغدغه مشترکان است که می‌توان به‌راحتی با اجرای بعضی نکات مدیریت مصرف تا ۳۰ درصد هزینه‌ها را کم کردن داد.

هزینه برق در ساعات پیک چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه برق در ساعات پیک چگونه محاسبه می شود؟

عبارات مهم : مدیریت – ایران

قبوض برق در فصل تابستان دغدغه مشترکان است که می توان به آسانی با اجرای بعضی نکات مدیریت مصرف تا ۳۰ درصد هزینه ها را کم کردن داد.

به گزارش ایسنا، نزدیک شدن به روزهای گرم سال زیاد کردن استفاده از تجهیزات سرمایشی و همچنین میزان مصرف انرژی (برق) در ساعات اوج مصرف را در پی دارد؛ تا جایی که در پایتخت کشور عزیزمان ایران علاوه بر زیاد کردن مصرف در ساعت های بین ۱۹ تا ۲۳ شب، در روز و بین ساعت های ۱۲ تا ۱۶ نیز با زیاد کردن مصرف مواجه هستیم.

هزینه برق در ساعات پیک چگونه محاسبه می‌شود؟

در این بین تعرفه میان باری از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ شب، تعرفه اوج بار از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳ (با توجه به نوع مشترک) و تعرفه کم باری از ۲۳ شب تا ۷ صبح محاسبه و لحاظ می شود.

به منظور تشویق مشترکان جهت جابه جایی مصارف خود از ساعت اوج بار به ساعت کم باری، بعد از محاسبه بهای برق مصرفی، اضافه پرداختی مصارف اوج بار و تخفیف مصارف غیراوج بار جهت آن دسته از مشترکان خانگی که دارای لوازم اندازه گیری چندزمانه هستند به ازای هر کیلووات ساعت مصارف ثبت شده است در اوج بار با قیمت ۴۵۰ ریال به عنوان اضافه پرداختی و جهت مصارف ثبت شده است در وقت کم باری به ازای هر کیلووات ساعت به میزان ۲۲۵ ریال جهت مشترکان دارای کنتور سه تعرفه و ۹۰ ریال جهت مشترکان دارای کنتور دوتعرفه به عنوان تخفیف کم باری لحاظ شده است و محاسبه می شود.

قبوض برق در فصل تابستان دغدغه مشترکان است که می‌توان به‌راحتی با اجرای بعضی نکات مدیریت مصرف تا ۳۰ درصد هزینه‌ها را کم کردن داد.

صورت حساب مصرفی جهت مشترکان تجاری و سایر مصارف نیز بابت مصارف ثبت شده است در اوج بار با قیمت ۶۵۵ ریال به ازای هر کیلووات ساعت ثبت شده است در اوج بار به عنوان اضافه پرداختی و جهت مصارف ثبت شده است در وقت کم باری به میزان ۳۲۷.۵ ریال به ازای هر کیلووات ساعت به عنوان تخفیف وقت کم باری محاسبه می شود.

یکی از راه هایی که می تواند موجب کم کردن هزینه های برق شود علاوه بر مدیریت مصرف در وقت های پیک استانداردسازی قدرت قراردادی و تعویض کنتور مکانیکی با کنتور سه زمانه دیجیتال است که تمام مشترکان می توانند نسبت به ایجاد این سیستم از شرکت توزیع برق پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ اقدام کنند.

واژه های کلیدی: مدیریت | ایران | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *