خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

خودروسازان طبق قانون تجارت ورشکسته بودند / لیلاز

سعید لیلاز گفت: امروز خودروسازهای مهم کشور شرکای خود را شناخته‌اند و شرکت‌هایی همچون پژو، رنو، هوندا رسما فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

خودروسازان طبق قانون تجارت ورشکسته بودند / لیلاز

لیلاز: خودروسازان طبق قانون تجارت ورشکسته بودند

عبارات مهم : سرمایه گذاری – احمدی نژاد

سعید لیلاز گفت: امروز خودروسازهای مهم کشور شرکای خود را آشنا اند و شرکت هایی همچون پژو، رنو، هوندا رسما فعالیت خود را شروع کرده اند.

به گزارش ایلنا،سعید لیلاز در مورد اوضاع کارخانه های خودروسازی و فعالیت آنها در دولت دهم و یازدهم گفت: تولید کشور عزیزمان ایران ماشین و سایپا در سال 92 ، 50 درصد کمتر از عالی ترین حالت تولید خودروسازی بوده است و با چنین ظرفیتی دولت یازدهم این دو کارخانه را تحویل گرفت. ولی از آن بدتر آن بود که دولت احمدی نژاد این دو کارخانه را با 2 میلیارد دلار زیان انباشته و به همین مقدار بدهی انباشته به دولت یازدهم تحویل داد و از نظر ماده قانون 141 قانون تجارت عملا این دو خودروسازی ورشکست شده است بودند.

خودروسازان طبق قانون تجارت ورشکسته بودند / لیلاز

لیلاز تصریح کرد: بااهمیت ترین علت در معرض نابودی قرار گرفتن این خودروسازها سرکوب قیمت فروش و استفاده ابزاری و پوپولیستی دولت از این شرکت ها بود. با در نظرگرفتن این که قیمت دلار سه برابر شده است بود دولت اجازه زیاد کردن قیمت ها را نداد. یعنی به ازای هر تولید اضافه در این کارخانجات زیان بیشتری نصیب سهامداران شد.

این تحلیلگر اقتصادی ادامه داد: در سال 90 شاهد رشد 30 درصدی تورم بودیم و در سال 91 این رقم به بیش از 40 درصد رسید و بهای تمام شده است ماشین به شدت اوج رفت همین امر موجب شد که در بازه زمانی 90 تا 92 صنعت خودروسازی کشور تقریبا نابود شود.

سعید لیلاز گفت: امروز خودروسازهای مهم کشور شرکای خود را شناخته‌اند و شرکت‌هایی همچون پژو، رنو، هوندا رسما فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

وی ادامه داد: فارغ از سیستم مدیریتی در بحث فنی نیز از سال 84 تا 92 استانداردهای زیست محیطی حتی یک گام هم به سمت جلو نرفت که ما می توانیم این را در تعداد تفاوت روزهای پاک در سال 95 نسبت به سال 92 ببینیم. در آخر دولت خاتمی، خودروسازی های ما استانداردهای یورو 2 را اجرا می کردند ولی در دولت احمدی نژاد همان یورو 2 باقی ماند در حالی که در 4 سال اخیر خودروسازان توانستند به استاندارد یورو 4 برسند و در حال حاضر خودروهای تجاری ما با این استاندارد به بازار عرضه می شوند.

وی در خصوص سرمایه گذاری صورت گرفته در خودروسازی گفت: امروز خودروسازهای مهم کشور شرکای خود را آشنا اند و شرکت هایی همچون پژو، رنو، هوندا رسما فعالیت خود را شروع کرده اند. توصیه بارز در این فعالیت این است که علاوه بر تولیدات یکسان آنها با همتای ایرانی خود، سرمایه گذاری نیز از طرف شریک خارجی صورت گرفته است و ما در اردیبهشت ماه شاهد فروش نخستین محصول یکسان خواهیم بود.

واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | احمدی نژاد | دولت یازدهم | خودروسازان | استاندارد | کارخانه | اقتصادی | ماشین | قانون | تجارت | فعالیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *