خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شورای مسابقه مسئول قیمت‌گذاری ماشین است

معاون وزیر صنعت با اشاره به وظایف شورای مسابقه در قیمت گذاری ماشین گفت: کنار کشیدن این شورا از تعیین قیمت ماشین بی‌معناست و تاخیر پیش آمده را نمی توان مقدمه ای جهت عدم دخالت این شورا دانست.

شورای مسابقه مسئول قیمت‌گذاری ماشین است

شورای مسابقه مسئول قیمت گذاری ماشین است

عبارات مهم : قیمت خودروهای وارداتی – خودروسازان داخلی

معاون وزیر صنعت با اشاره به وظایف شورای مسابقه در قیمت گذاری ماشین گفت: کنار کشیدن این شورا از تعیین قیمت ماشین بی معناست و تاخیر پیش آمده را نمی توان مقدمه ای جهت عدم دخالت این شورا دانست.

به گزارش مهر به نقل از اتاق بازرگانی تهران، محسن صالحی نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در امسال روزنه ای جهت عدم قیمت گذاری ماشین از سوی این شورا وجود دارد؟ گفت: شورای مسابقه طبق وظیفه قانونی اش مسئول تعیین قیمت خودروست. بر این اساس کنار کشیدن این شورا از تعیین قیمت ماشین بی معناست. شورای اقتصاد فهرستی از کالاهای انحصاری را به تصویب رسانده است و ماشین هم در این فهرست قرار دارد. بنا بر حکم قانون شورای مسابقه باید در مورد قیمت تازه ماشین نظر بدهد، مگر اینکه بنا بر درخواست وزارت صنعت یا تولیدکنندگان ماشین از فهرست کالاهای انحصاری خارج شود. تأخیر پیش آمده را نمی توان مقدمه ای جهت عدم دخالت این شورا در قیمت گذاری در نظر گرفت. نظر شخصی من این است که شورا مشغول بررسی اسناد و مدارک است و هنوز به جمع بندی نرسیده است.

شورای مسابقه مسئول قیمت‌گذاری ماشین است

وی با اشاره به ابلاغیه معاون اول مدیر جمهور در ارتباط با ساماندهی بازار ارز مبنی بر اینکه هر نوع واردات ماشین از شرکت های غیر نماینده ممنوع است گفت: نزدیک به هفت ماه است که این ابلاغیه عملیاتی شده است و وزارت صنعت از واردات ماشین به وسیله شرکت های غیر نماینده جلوگیری کرده هست. این قضیه در فضای اقتصادی کشور جاافتاده و نمایندگی مجاز در کشور فعالیت می کنند و واردات ماشین هم چنان ادامه دارد. به نظر من این ممنوعیت تأثیر چندانی در قیمت ماشین در بازار داخلی نداشته است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص ممنوعیت واردات با توجه به زیاد کردن توان تولید داخلی گفت: در امسال واردات خودروهای لوکس ممنوع اعلام شده است است ولی قراردادهای توسعه ای ارتباطی به بحث واردات ماشین ندارد. واردات ماشین تأثیرپذیر از پرسشها دیگری هست. واردات به سطح انتظارات بازار بستگی دارد. اینکه چه سطحی از کیفیت و خدمات بعد از فروش به وسیله خودروساز خارجی ارائه می شود و انتظار مشتریان چیست؟ سطح قیمت خودروهای وارداتی به کشور عزیزمان ایران و نیازهای مخاطبان دو عامل تعیین کننده در این زمینه است.

معاون وزیر صنعت با اشاره به وظایف شورای مسابقه در قیمت گذاری ماشین گفت: کنار کشیدن این شورا از تعیین قیمت ماشین بی‌معناست و تاخیر پیش آمده را نمی توان مقدمه ای جهت عدم دخالت این شورا دانست.

وی با مثبت ارزیابی دانستن همکاری با خودروسازان داخلی اظهار کرد: قراردادهای توسعه ای خودروسازان مسیر خوبی را طی کرده و محصول این قرارداد ازنظر کیفی قابل توجه هست. از محصول یکسان کشور عزیزمان ایران ماشین و همکار خارجی اش هم رونمایی شده است و عرضه این محصول به بازار نزدیک هست. من به طورکلی مشکلی درروند اجرای قراردادها نمی بینیم.

واژه های کلیدی: قیمت خودروهای وارداتی | خودروسازان داخلی | قیمت گذاری | واردات | مسابقه | ممنوعیت | ممنوع | محصول | ماشین | خارجی | بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *